Win2K installeren NA WinXP -> WinXP boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ok ik heb dus het volgende gedaan:

Op mijn (zo goed als) lege systeem heb ik Windows XP 2600 geinstalleerd, op de C partitie. Nou dat werkte prima, drivers geinstalleerd etc, geen problemen mee.

Vervolgens wou ik Windows 2000 SP2 installeren op mijn F partitie, aangeizen ik toch eeen beetje last had van de Mouse Accel bug in games onder XP.

Dus ik heb dat gedaan, en mijn bootmenu had nu mooi 2 opties, windows XP en windows 2K. Windows 2000 doet het nu prima maar als ik Windows XP wil starten krijg ik een error, namelijk:
The following file is missing or corrupt: /WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM
Nou heb ik dus gehoord dat dit komt omdat de Windows 2K install de NTLDR file aanpast o.i.d.

Nou vroeg ik me af of het mogelijk was om van iemand anders die Windows XP op zin C schijf heeft, om van die persoon zijn NTLDR file te gebruiken op mijn pc, maar dit zal dus niet slim zijn als er in die NTLDR file ook system gerelateerde informatie staat. Weet iemand dit?

Of weet iemand een andere oplossing?

Verwijderd

sorry, wordt alles opnieuw installeren, dus eerst win2k en dan XP (heb het ook gehad, maar ben gewoon alleen xp gaan gebruiken)

Verwijderd

Beste oplossing is een programma als bootmagic gebruiken en dan win2k en win xp een eigen partitie tegeven die elkaar niet zien.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op donderdag 04 oktober 2001 21:59 schreef BigTwin het volgende:
Beste oplossing is een programma als bootmagic gebruiken en dan win2k en win xp een eigen partitie tegeven die elkaar niet zien.
Dit is ook het netste, kunnen ze niet aan elkaars info komen en werkt alles uitstekend.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
ntldr is een executable. Die is en blijft hetzelfde bij iedereen met dezelfde versie NT/2K/XP. Het klopt wel dat XP een nieuwere versie gebruikt.

Dus gewoon ntldr, ntdetect.com en eventueel een boot.ini (layout is gewoon zelfde als NT/2K) van iemand anders pakken of kijken of je ze van je XP cd kan extracten...

De bootsector zorgt btw voor het aanroepen van de ntloader. Naar mijn weten is die voor 2K en XP hetzelfde opgebouwd, maar ik maak altijd voor de zekerheid een dump (met "stbfp" toolset) na installatie van een OS. Zo'n dump kun je bv gebruiken als bootsect.dos om een 9x installatie te booten vanuit ntloader...

• Aphax
Ok bedankt, dat moest ik weten :)

Zou iemand met wat tijd over misschien de Win XP (2600) versie van die files willen mailen naar aphax@planet.nl als dat kan? Ik zou jullie heel erg dankbaar zijn dan kan ik vanavond nog aan school werken :)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Op vrijdag 05 oktober 2001 00:16 schreef Aphax het volgende:
Ok bedankt, dat moest ik weten :)

Zou iemand met wat tijd over misschien de Win XP (2600) versie van die files willen mailen naar aphax@planet.nl als dat kan? Ik zou jullie heel erg dankbaar zijn dan kan ik vanavond nog aan school werken :)
Zit in je brievenbus :)

• Aphax
AHAH!:)

JAAA HET WERKT!:)

jij owned:]

thanks man:]
Pagina: 1