Toon posts:

Iiyama TFT of andere keuze? Reviews gelezen etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik ben op zoek naar een TFT scherm en mijn oog is gevallen op de
Iiyama AS4314UT

Maar ik vraag mij af : Kan deze de resolutie 1152x 864 aan?
Is deze bruikbaar voor games?
Is deze bruikbaar voor kantoorwerk etc.

Wat zijn jullie meningen??
Want ik ben echt serieus zoek op een TFT die aan mijn hoge eisen doet.

Ik heb hier een aantal punten , Deze zitten op de Iiyama , Maar aangezien ik niet veel er van weet .. Is dit moeilijk van mij

De belangerijkste punten zijn:
1) 17 inch
2) Hij moet de resolutie 1152 x 864 75 Hz
3) Ik gebruik hem voor emailwerk / kantoorwerk / webdesigning / internetten / chatten
4) Hij moet ook goed met games overweg! Unreal Tournament 2003 / Counterstrike etc..
5) En graag met een goede garantie voor dode pixels.
6) Niet te dik want anders komt mij plan voor een bureau niet echt uit , Max 20 CM dus echt mooi dun het scherm en de voet ook..

Kan iemand mij hiermee helpen?

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het antwoord op vraag 5 weet ik iig wel, de specs kan je opzoeken op www.iiyama.nl
5) Iiyama heeft 100% dode pixel garantie, dus dat zit wel goed! 1 Dode pixel == nieuw scherm

Verwijderd

Maar ik vraag mij af : Kan deze de resolutie 1152x 864 aan?
[google=Iiyama AS4314UT]
Is deze bruikbaar voor games/kantoorwerk?
TFT/Gamen - the final episode part 3

Over het algemeen maakt Iiyama wel goede monitoren. En of hij goed is voor kantoorgebruik/gamen moet je zelf bepalen. Iedereen heeft een andere mening over TFT monitoren, de een heeft ze liever niet, de ander heeft ze heel graag.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:45

DJT

Een TFT heeft een 'native' resolutie, en dat is de resolutie waar je hem in 'moet' zetten. Anders ziet 't er niet uit. Bij een 17" TFT is dat 1280x1024.

Hou in je hoofd dat een 17" TFT ongeveer gelijk is aan een 19" CRT.

Enne: Search?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De native resolutie van de TFT die jij noemt is 1280 x 1024. De resolutie die je wil gaan gebruiken (1152 x 864) zal wel mogelijk zijn, maar dan wel (veel?) minder scherp dan de native resolutie. Of jij het goed genoeg vind kan niemand je zeggen, dat zal je zelf in een winkel moeten gaan bekijken. Vandaar ook dat een topic zoals deze geen nut heeft, de vragen die je stelt zijn met een beetje zoeken door jezelf te beantwoorden, of zijn alleen door het bekijken van de monitor zelf te beantwoorden (de scherpte, of ie mooi is etc). Dicht dus :)

Voor nogmaals een uitleg: http://gathering.tweakers..._messages/610591#ervaring.

Dit topic is gesloten.