Toon posts:

DVD speler leest geen cd-r

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mij dvd speler (die op mn tv is aangesloten) leest geen cd-r. Hij ondersteund wel vcd en svcd en audio cd. Maar als ik iets op cd-r band leest hij dat dus niet. Weet iemand hoe ik deze beveiliging eraf zou kunnen halen ?
Gr. Hans

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Volgens mij is dit geen beveiliging maar gewoon een functie die niet ondersteunt wordt door de dvd-speler. Misschien ligt het wel aan de cd-r die je gebruikt hebt. Probeer is verschillende merken. Wat heb je trouwens voor dvd-speler en wat voor bestand probeer je af te spelen.

Oja, welkom op GoT. Lees trouwens ook eens de http://gathering.tweakers.net/forum/faq wat betreft het groeten onder elke post.

[ Voor 3% gewijzigd door thejoker80 op 16-02-2003 17:35 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

4POX

Everybody is wired

Is het toevallig een cd speler van sony ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

DVD speler van me ouders speelde ook geen SVCD's (kon wel volgens de doos, en okee, het zal best lukken met ORIGINELE svcds, maar niet gefikte ;) ) maar na wat zoeken op http://www.dvdrhelp.com/ en daar het type nummertje enzo van de dvd speler invullen kom je ineens allemaal tips tegen om e.e.a. aan je dvd speler te veranderen.. Svcd aan/uit, regiocodes aan/uit, macrovision aan/uit etc :)

Verwijderd

Ik heb een Sony DVP-S535D DVD speler en hij heeft precies hetzelfde probleem. Kan geen gebrande cd's afspelen. Ik heb het alleen met Platinum recordable's geprobeert en ik ga het nu eens met een ander merk proberen.

Dan heb ik een volgende vraag: Als deze DVD speler inderdaad geen enkele gebrande cd kan lezen, moet dit dan bij de technische specificaties van Sony vermeldt staan? Of moet de winkel dit vermelden? Ik ben dus van plan ermee terug te gaan...

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
op www.vcdhelp.com kun je na kijken wat je dvd speler zou moeten kunnen afspelen.
Als je bij specs van je dvd speler gaat kijken zie je wat die ondersteun, aanspraak maken op dingen die niet werken geef ik je wijnig kans.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

probleem is bij sony dat hij ze wel kan spelen maar alleen zwart wit, dit komt omdat hij geen ntsc kan verwerken, dit kunnen alleen aziatische en australische (staat ook in de handleiding).
Jullie willen die nieuwe illegale films bekijken op een sony, dit gaat niet

Verwijderd

Kep een Sony DAV-S300 (dvd + 5.1 dts versterker + tuner in 1). Leest ook geen cd-r's, alhoewel That's write 80min de 12x versie het wel deden af en toe. op 2x gefikte cdrw doen het wel. De meningen over sony zijn verdeeld, 1 zegt dat het een beveiling is omdat sony vind dat je voor kopieren maar een MD moet kopen, de ander zegt dat die spelers gewoon een klote lasersysteem hebben (tja ze kunnen idd niet tippen aan philips). Ik heb echter nog geen mod of mod-chip gevonden die dit probleem kan omzeilen. Een andere nadeel van deze speller (beetje offtopic) is dat hij geen digital in heeft, dus dat je ook geen andere dvd speler er behoorlijk op aan kunt sluiten (icm 5.1 geluid).

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 12:09:
Ik heb een Sony DVP-S535D DVD speler en hij heeft precies hetzelfde probleem. Kan geen gebrande cd's afspelen. Ik heb het alleen met Platinum recordable's geprobeert en ik ga het nu eens met een ander merk proberen.

Dan heb ik een volgende vraag: Als deze DVD speler inderdaad geen enkele gebrande cd kan lezen, moet dit dan bij de technische specificaties van Sony vermeldt staan? Of moet de winkel dit vermelden? Ik ben dus van plan ermee terug te gaan...
Ik heb een Sony DVP-725D DVD speler en die speelt WEL cdrw's van tdk,
maar GEEN cdr's van tdk.
Dus gewoon rewritable schijfjes gebruiken dan werkt het goed.
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 12:32:
probleem is bij sony dat hij ze wel kan spelen maar alleen zwart wit, dit komt omdat hij geen ntsc kan verwerken, dit kunnen alleen aziatische en australische (staat ook in de handleiding).
Jullie willen die nieuwe illegale films bekijken op een sony, dit gaat niet
Ik brand zowel videocd's in Pal (25fps) als in Ntsc (30fps) gaat beide uitstekend.
Heb nog nooit zwartwit beeld gehad. (tv is ook van Sony)

[ Voor 28% gewijzigd door cjdijk op 17-02-2003 12:46 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

4POX

Everybody is wired

Ik denk persoonlijk dat het komt omdat sony een beveiliging erin heeft zitten..

Maar ik kan me ook iets herrinderen dat sony dat zelf ook heeft aangeven..

Als je op www.minidisc.org wel eens het nieuws leest dan wist je dat Sony nu een interne ruzie heeft, tussen consumenten elektronica en media... Media wil copyeren tegen gaan en elektronica wil daar dingen voor op de markt brengen.. Als je een beetje de ontwikkelingen volgt is sony op het moment altijd het laatste op de markt met nieuwe copyeer en muziek technologie.. SOny heeft sinds kort een MP3 speler (was altijd atrac spelers)..

Ik heb zelf een netMD recorder.. Dat ding heeft meer beveiligingen als/dan mona lisa.

Philips heeft dit probleem niet.. Die heeft eens polygram verkocht en toen flink geinvesteerd in de copy techniek.. Kijk maar eens 5 jaar terug. Philips bracht de eerste betaalbare cd-r drive uit, Philips had als eerste de consumenten cd-brander deckje. Philips was zelf al vroeg met een mp3 speler. Philips plakt zelf stickers op zijn apparatuur dat het CD-R en CD-RW afspeelt..

AKA Rinkel weblog

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 12:09:

Wanneer een dvd-speler iets niets ondersteunt hoeft dit niet bij de specs te staan. Staat erbij dat hij het wel moet kunnen maar hij doet het niet dan kan je er mee terug.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:55

JWO

kan ook gewoon een rotte DVD speler zijn? mijn sony pakt zelfs rotte Lifetec cd's die op 48x zijn gefikt..

Verwijderd

Ik heb het e.e.a. nagelezen op http://www.dvdrhelp.com (Thanx Beesiks) en daar staat idd dat de Sony DVP-S535D geen cd-r aankan. Alleen 4 speed gebrande Princo cd-r wil ie wel eens lezen... Voor de rest leest ie zonder problemen cd-rw, dus dan moet ik het zo maar oplossen. Ik blijf het raar vinden dat ie geen cd-r leest. Het zou idd om een beveiliging kunnen gaan 4POX, Sony heeft wel meer van die rare dingen...
Pagina: 1