Toon posts:

Motorola Surfboard & Belkin router..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft deze combinatie aan het werk?
Motorola surfboard, met een Belkin router. Probleem is dat ik wel keurig kan pingen op het aan mij toegewezen I.P. adres, maar absoluut niet kan internetten.
De router kan wel op de andere PC's komen, welke een vaste IP hebben. Sluit ik het modem direct op 1 van de PC's aan (en laat ik het IP adres door de DHCP bepalen), loopt ie als een speer(tje). De Belkin is voorzien van de laatste versie van de firmware.......Het verhaaltje in de manual dat e.e.a in 5 minuten is aan te sluiten...............
Dus wie meer dan 5 minuten werk heeft gehad om dit te regelen, laat van je horen!

Ed

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

WAT heb je ingesteld op je router...
WAT heb je ingesteld op je clients...

Geef eens wat meer info, anders kan niemand je helpen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Kan die Router L2TP aan ? (L2TP is je VPN-tunneling verbinding naar Casema/Internet)
DHCP en NAT gaat blijkbaar goed, want je kan wel lokaal connecten...

Welk model/specs ?

Wat zijn de client/router instellingen ?
Dump eens "Route Print" en "IPConfig" instellingen.

Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)
Surfboard icm Router
Casema / Wanadoo eurodocsis met linux
Motorola surfboard via router naar wanadoo

Misschien dat je de DrayTek instellingen kan "vertalen" naar jouw Belkin ?
- http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

Router is voorzien van de computernaam (CC-*****) en staat op het ontvangen van een dynamisch IP adres. Router zelluf is voorzien van een vast IP adres, zo ook mijn clients. Onderling communiceren de clients prima. Verbinden met @home lukt de router ook nog wel, pingen op het daarmee verkregen IP adres ook nog wel. Een verbinding opbouwen met L2TP is wel een routeroptie, maar werkt niet..... Een poging om de router en clients op een dynamisch IP te zetten, zorgt er ook niet voor dat er een verbindinkje met internet start. Onderling zien de clients elkaar wel. Wat kan hier fout zitten?

Ed

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Staat de default gateway wel goed op je clients ?
Hoe staat de dns ingevult op je clients ?

Dat soort info moet je geven, niet:
Router zelluf is voorzien van een vast IP adres, zo ook mijn clients
daar weten we nog niets mee

Verwijderd

Topicstarter
Default gateway op de clients is ip van de router. DNS staat op "automatisch toewijzen".

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 17:48:
Default gateway op de clients is ip van de router. DNS staat op "automatisch toewijzen".

Als je niet via DHCP werkt moet je wel je DNS servers van je provider instellen op je clients.

Verwijderd

Topicstarter
Het instellen van de DNS servers op mijn clients zorgt *OOK* niet voor een verbinding ;-). Had ik inmiddels zelluf ook al geprobeerd........ Maar goed, iedere tip is van harte welkom..

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Krijg de indruk dat de in de Surfboard ingebouwde DHCP server absoluut niet overweg kan met de Belkin router.....

Verwijderd

heb zelf een linksys router en moest bij het instellen mijn mac adres clonen,
heb je dit wel gedaan?
suc6

Verwijderd

ik heb ook die belkin geprobeerd met de motorola surfboard, maar het lukte niet. Ik heb heel lang met Dave, de help desk techie in Engeland gesproken, en hem uiteindelijk de wanadoo cd opgedtuurd zodat de programateurs van Belkin ff snel konden zorgen dat hun router L2TP ondersteund, want er komt in maart een nieuwe Belkin router op de markt, en ze begrepen niet waarom zoveel mensen met wanadoo dat ding terug naar de winkel brachten. Voor mijn hulp heb ik ook nog een cadeau van Belkin gekregen, ook al heb ik die router meteen omgewisseld voor een Draytek Vigor 2200E.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik krijg dus steeds meer het idee dat deze 2 stukken hardware niet willen communiceren. Al diverse mailtjes richting Belkin gestuurd, maar nog geen bevredigende oplossing gekregen.
Alle opties al geprobeerd, enja MACje gespoofd. Helpt nix.

Een rare optie. Ik heb een dynamisch ip adres van mijn isp. Kun je dus uitlezen mbv ipconfig. Copieer ik deze info als zijnde statisch IP op mijn router, dan kan ik dmv van omwisseling van de kabels 5 tellen mijn ISP via de router benaderen.
Sniffer Pro heeft het dan ook druk met IP i/o. (trouwens een geweldig programma).

Verwijderd

Topicstarter
Supportafdeling van Belkin heeft mij prima geholpen, maar kon het probleem niet oplossen.
Router gaat retour en er komt een Draytec 2200e voor in de plaats. Dus topic mag wat mij betreft gesloten worden....
Pagina: 1