Toon posts:

Motorola surfboard via router naar wanadoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag eindelijk mijn wanadoo kabelmodem binnen.
Voorheen had ik altijd een com21 modem gehad en deze werkte zonder problemen met mijn repotec router.
Met de nieuwe modem lijkt dit iets meer probelmen op te leveren, ik kan geen verbinding krijgen.

Ik heb een repotec 515H en een Motorola surfboard 4200E.

Ik heb al gevonden dat het iets met L2TP te maken heeft, maar verder weet ik niet wat dit inhoud en hoe je dit met mijn repotec kan opzetten.

Deze repotec zou na een firmwareupgrade in staat moeten zijn om te kunnen omgaan met L2TP.

Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand wanadoo (met Motorola modem) al aan de praat gekregen met een andere router?

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/695357

Je had even de zoekfunctie kunnen gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb dit wel gezien maar er wordt geen oplossing gegeven. Het probleem is dat ik een firmware update heb gedaan en toch nog nergens iets over L2TP kan vinden.
Misschien weet iemand of het ook wel eens anders genoemd wordt, of waar het in de repotec menustructuur verstopt zit.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 23:38:
Ja, ik heb dit wel gezien maar er wordt geen oplossing gegeven.

Volgende keer even in je openingspost vermelden dat je dat gedaan hebt, anders gaat iedereen er namelijk vanuit dat je niet zelf gezocht hebt.
En dan komt er dus een slotje op je topic.

Vat het niet verkeerd op ofzo, het is gewoon een zinvolle tip :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
is ok... maar als ik alles moet opnoemen waar ik al gekeken heb...

Ik heb nu via mn werk een US robotics urs8000 geregeld (ook "broadband router") en van deze wordt gezegd:

VPN pass through support for both L2TP and PPTP

dus hij zou het moeten kunnen..... Ook na het clonen van netwerk kaart MAC (door wanadoo geleverde realtec) kan mn router niet inloggen...

Ik krijg het idee dat het helemaal NIET KAN om achter deze motorola een hardware router te hangen (tenminste, niet zo'n goedkope).

Of heb ik het mis?

Verwijderd

Je zult hoe dan ook een router moeten hebben met native l2tp support, geen pass-trough. De Draytek hadden al wel de mogelijkheid zelf een l2tp verbinding op te zetten, maar niet als verbindingswijze maar over de verbinding naar bijv het het bedrijfsnetwerk. Op de draytek site zag ik nu dat die l2tp client gebruikt kan worden om een l2tp verbinding naar het modem op te bouwen. Kan het niet testen. Heb mijn modem en router nog niet maar er is dus weer hoop.

Verwijderd

Mooi dat de draytek werkt, maar aangezien hij vrij duur is en ook moeilijk verkrijgbaar vroeg ik me af of het mogelijk is een hub te gebruiken. Ik heb dus ook de motorola modem met L2TP, en wil met drie computers tegelijk surfen op mijn Wanadoo Premium abonoment. Is dit uberhaupt mogelijk via een Hub? Ik weet nog wel dat de specs van de motorola zeggen dat ie aan 32 computers kan binden...maar of dit betekent dat je dan zomaar een hub er op kan aansluiten weet ik niet. Heeft iemand ideen?
Pagina: 1