site niet gevonden door google

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
[kweet niet zeker of dit topic hier thuis hoort]

Ik heb de volgende metatag in mijn website opgenomen:

code:
1
2
3
4
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="INDEX,FOLLOW:>
<META NAME="description" CONTENT="Beschrijving van de site.">
<META NAME="keywords" CONTENT="hier, staan, alle, zoek, woorden>

Dit alles staat in de <HEAD> section van mijn HTML document. Nu is dit al enkele weken geleden hier neergezet maar google ziet mijn pagina nog steeds niet. Het is toch zo dat er robots zijn die de site toevoegen aan zoekmachines ?

Doe ik iets fout / vergeet ik iets ?

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Je hebt je URL wel opgegeven bij google?
( http://www.google.nl/intl/nl/addurl.html )

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

http://www.google.com/addurl.html al bezocht ?

http://www.google.com/webmasters/ Al nagelezen ?
Het formulier 'URL Toevoegen' had niet het gewenste resultaat.

Google zoekt met behulp van een techniek die bekend staat als "crawling". Hiervoor wordt gebruikgemaakt van robot-software die hyperlinks volgt van site naar site. Momenteel bereikt Google meer dan 3 miljard URL's tijdens een crawl-procedure. Een crawl-procedure kan meerdere weken in beslag nemen.

Als een URL bij Google is aangemeld, wordt deze in de eerstvolgende crawl-procedure meegenomen. Als u uw URL inmiddels hebt aangemeld, zou het goed kunnen zijn dat uw site al in de eerstvolgende index verschijnt, zodra de lopende crawl-procedure is afgerond. Als er geen andere sites zijn met koppelingen naar uw site, kan het voor de crawler echter moeilijk zijn uw site te vinden. Omgekeerd, als er veel sites zijn met koppelingen naar uw website, is de kans groot dat u wordt gevonden, ook als u geen URL hebt gestuurd.

Soms zijn websites niet bereikbaar voor de crawler ten gevolge van netwerk- of hostingproblemen. Als zo'n probleem zich voordoet, worden er meerdere crawl-pogingen gedaan. Als al deze pogingen mislukken, wordt de site niet opgenomen in de nieuwe index. Als het gaat om een tijdelijk probleem, is de kans groot dat uw site de eerstvolgende keer wel wordt gevonden. Uw pagina's staan dan binnen enkele weken weer in de index.

Als uw site na enkele maanden nog steeds niet in de index is opgenomen, hebben de spiders uw site waarschijnlijk niet kunnen vinden. Als u er in slaagt het aantal koppeling naar uw site te vergroten, is de kans groot dat Google in de toekomst uw site weet te vinden.
Robots.txt staat wel in je WebRoot met als inhoud ?:
code:
1
2
User-Agent: *
    Allow: /

HTML:
1
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="INDEX, FOLLOW">

Zou moeten werken ( : wordt dan " )

Zet de site anders 2 weken in je signature op GoT...

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 14:29 ]

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

code:
1
CONTENT="INDEX,FOLLOW:>

: moet " zijn gok ik :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Het duurde bij mij ook een tijd voordat ik mijn site met google kon vinden. Gewoon zoveel mogelijk links op andere sites proberen te krijgen (signature? :D) en het komt vanzelf :)

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

en anders registreer je site even bij alle google sites @ http://members.lycos.nl/googler ;)

dom dom dom moet ipv een .com een .nl domein zijn :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 17:24 ]

Verwijderd

google werkt met links
hoe meer mensen er zo: <a href="jouwurl">stalkert</a> naar jou linken, hoe sneller je op 'stalkert' gevonden zou worden.
bovendien refreshed google constant, maar duurt het nogal wat tijd om al die sites langs te gaan natuurlijk

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 19:21

PowerFlower

être diable et jouer fleur

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
werk je niet met een frameset? Zoekmachines houden op bij de frameset. Kan je ff een link naar je pagina plaatsen? Gebruik je geen dynamische link? bijv pagina.asp?id=12 ofzo? Dat werkt allemaal niet. Zoekmachines denken en begrijpen html, probeer te denken als een zoekmachine en loop nog een keer door je site. Kan je van de eerste pagina naar je laatste pagina zonder rare trucs? Gewoon alleen maar dmv links? Gebruik je geen flash buttons? Wordt nml ook niet gelezen.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

duh
je moet gewoon even geduld hebben. Kan best een maandje duren.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Folkert schreef op 07 maart 2003 @ 15:26:
werk je niet met een frameset? Zoekmachines houden op bij de frameset. Kan je ff een link naar je pagina plaatsen? Gebruik je geen dynamische link? bijv pagina.asp?id=12 ofzo? Dat werkt allemaal niet. Zoekmachines denken en begrijpen html, probeer te denken als een zoekmachine en loop nog een keer door je site. Kan je van de eerste pagina naar je laatste pagina zonder rare trucs? Gewoon alleen maar dmv links? Gebruik je geen flash buttons? Wordt nml ook niet gelezen.
Een goede zoekmachine doorzoekt de hele frameset.

En volgens mij pakt Google php/asp links ook, maar tot een zekere mate oid. Zo voorkomen ze dat ze in een te lange loop komen om al die pagina's te indexeren.

Verbouwing

Verwijderd

Ik vond laatst deze link (via Evolt): een soort zoekmachine die aangeeft wat hij vindt als hij bij jouw site terechtkomt. Erg leuk en handig. Hij lijkt erg veel op een bekende zoekmachine en probeert ook zoveel mogelijk het gedrag van deze zoekmachine na te bootsen, schijnt het:
http://www.gritechnologies.com/tools/spider.go

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 00:01:
Ik vond laatst deze link (via Evolt): een soort zoekmachine die aangeeft wat hij vindt als hij bij jouw site terechtkomt. Erg leuk en handig. Hij lijkt erg veel op een bekende zoekmachine en probeert ook zoveel mogelijk het gedrag van deze zoekmachine na te bootsen, schijnt het:
http://www.gritechnologies.com/tools/spider.go
thnx, dit is best wel vet :)
Pagina: 1