[Win2k] Ntoskrnl.exe bootfout en spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 08:58
Ik heb sinds kort win2k geinstalleerd en dat draaide goed tot verleden week, nu heb ik al meerdere malen gehad dat er een fout was met NTOSKRNL.EXE ik krijg dan de volgende melding te zien:
address 804C29D7 base at 80400000 datestamp D366B8B -NTOSKRNL.EXE
Ik moet dan ff rebooten en als dat gedaan is dan stopt hij gewoon na een paar minuten meestal net nadat alles is opgestart of als ik iets open.
Soms start ie ook gewoon op zonder de NTOSKRNL.EXE fout en stopt hij na enkele minuten tot een half uur als ik een programma wil openen (willekeurig), hij reboot dan spontaan zonder melding.
Ik heb al meerdere topics gelezen met het NTOSKRNL.EXE probleem en lees daar over boot.ini ik mis dit bestand dus als ik ga zoeken (ingelogd als ADMIN).
Als jullie het nog nodig achten zet ik er nog wel effe een paar screenies van mijn logs bij. Hopelijk weten jullie een antwoord.

Mijn drivers en een aantal instellingen zijn:
Det. 40.72WHQL
VIA 4IN1 Hyperion 4.45
DMA staat aan
Agresieve timings op geheugen.
Alles draait momenteel standaard.
GeForce 3 Ti 200 is softwarematig omgebouwd naar Quadro DCC

B)

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:12
punt 1 is de boot.ini een verborgen bestand en punt 2 is dat onzin. Dit bestand zorgt ervoor dat je een multi-boot kunt maken, maar jij kunt blijkbaar wel gewoon opstarten.
ntoskrnl is je kernel (afkorting van NT Operating System Kernel) Ik denk dat je het beste gewoon je PC opnieuw kunt installeren. Je kunt wel proberen dit op een andere manier op te lossen, maar de ervaring wijst uit dat dit onbegonnen werk is.

Verwijderd

Service Pack 3 geinstalleerd ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HansMij schreef op 17 februari 2003 @ 00:07:
punt 1 is de boot.ini een verborgen bestand en punt 2 is dat onzin. Dit bestand zorgt ervoor dat je een multi-boot kunt maken, maar jij kunt blijkbaar wel gewoon opstarten.
je kan ook zonder boot.ini opstarten, dan zoekt je bootloader gewoon in de root naar z'n %systemroot% oftewel winnt dir (tik maar eens in bij start .> run ).

Alleen mekkert-ie dan dat-ie geen valid boot.ini vind.
Geen probleem, die kun je of repairen met bootcfg in Recovery console of ERD, of je schrijft 'm zelf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 08:58
Ik heb Sp3 geinstalleerd, ik heb niet de hele tijd er last van zo af en toe eigenlijk maar. :+