Technics versterkerg geen linker geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
ik heb een Technics SK-5370K versterker (oud ding) maar hij heeft dus heeeeeel zacht geluid aan de linkerkant, de rechter komt er gewoon overheen je hoort de linker helemaal niet.

Zo ziet die eruit.

Afbeeldingslocatie: http://www.audioscope.net/catalog/images/re_technics_sa5370k_b.jpg

Ik heb de zekeringen omgewisseld om te kijken of die kapot was maar dat maakte geen verschil.

Als ik loudness aanzet komt er iets harder geluid uit de linker kant maar das alleen doffe bass eigelijk.

De linker kant doet het niet voor de Main en de Remote.

Zou ik dit zelf makkelijk kunnen oplossen of is het tijd voor een nieuwe versterker?

[ Voor 9% gewijzigd door ZyMoTiC op 16-02-2003 11:55 ]

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Even zoeken naar slechte soldeer verbindingen.
als je niks kan vinden is er waarschijnlijk een component stuk.

PGEQRZEM

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hoe goed ben je ben elektronica? Als je de beide versterkerkanalen een beetje kan onderscheiden, zou ik een sinus op je ingang zetten en dan stap voor stap in het signaalpad gaan meten met een AC voltmeter, steeds links en rechts vergelijken, dan kom je waarschijnlijk vanzelf bij het defecte onderdeel/circuit.

Edit: een schema erbij is erg handig, zoek daar eerst eens naar.

[ Voor 10% gewijzigd door TheLemon op 16-02-2003 12:17 ]

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
TheLemon schreef op 16 februari 2003 @ 12:16:
Hoe goed ben je ben elektronica? Als je de beide versterkerkanalen een beetje kan onderscheiden, zou ik een sinus op je ingang zetten en dan stap voor stap in het signaalpad gaan meten met een AC voltmeter, steeds links en rechts vergelijken, dan kom je waarschijnlijk vanzelf bij het defecte onderdeel/circuit.

Edit: een schema erbij is erg handig, zoek daar eerst eens naar.
Mijn elektronica kunsten zijn niet echt hoog te noemen... kan wel met een AC voltmeter gaan kijken en dan zal er vast wel iets kapot zijn maar dat kan ik toch niet vervangen..
En hij is al zo oud eigelijk was toch al een beetje opzoek naar een nieuwe.

Iemand intresse?? :D

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een (ook oude, niet zo oud als die van jou) Technics versterker, type SU-8022K.
Het is bij mij niet zo erg dat ik niets meer hoor, maar je merkt wel dat als je je volume van niets hoor hoog draai dat het rechter kanaal eerder geluid gaat geven.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

tijd voor een nieuwe potmeter denk ik, ik heb het met een akai versterker gahad, daar was het balansgedeelte vaan naar de kl*te, maar daar zat ook volumepot aan vast.
de potmeter was niet meer de krijgen en inspuiten hielp slechts voor 10 minuten. opgelost door er een weerstand overheen te zetten zodat de balans vast in het midden staat :P

kijk daar ook maar eens naar. succes

get rich or die try'in

Verwijderd

ik heb een technics sa-150 (ook zo'n heerlijk degelijk ouwetje),, ik heb er ook weleens last van gehad.
ik heb hem gewoon opengeschroefd, alle contacten schoon geschuurd en weer vast gezet,
en ik heb hem geaard,, (als het goed is heb je achterop 'n soort van schroefje zitten waar je de aarde op behoort aan te sluiten)
en daarna werkte hij weer goed. :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik heb alles al een keer schoon gemaakt.
En aarde? Tja, ik loop ook al 5 jaar met het plan mijn computer te aarden, dus het zal nog wel even duren voordat ik dat met mijn versterker ga doen. En ik zat er ook al aan te denken een Dolby Digital receiver te kopen. Gewoon een Philips dingetje ofzo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05

TdV

Mijn technics valt ook vaak links uit! Hij doet dat enkel met externe bronnen (cd speler, pc) maar niet met de tuner. Als ik dan aan de achterkant van de versterker duw gaat ie weer aan dus het zal wel een los contact zijn.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem met m'n Technics tuner/versterker SA-101. Bij mij is het rechter kanaal kaduuk. Er was een zekering doorgebrand die ik vervangen heb. Toen deed 'ie 't weer perfect dacht ik, tot ik een keer met m'n hoofd bij rechter speaker stond en voornamelijk gekraak hoorde. Dat was mij niet meteen opgevallen. ;( Ik had 'm al helemaal stofvrij gemaakt en gekeken of er een kapot component te zien is, maar niet dus. Ik heb zo'n idee dat het wel aan de balance pot kan liggen... zowel de balance als de volumeknop deden het geluid eerst kraken, maar dat komt denk ik omdat de versterker nogal stoffig was (tijdje niet gebruikt).

In het topic "versterker kapot, hoe op te lossen?" wordt/werd trouwens dezelfde discussie gevoerd als hier.

[ Voor 44% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-02-2003 14:02 ]

Pagina: 1