Ik stem voor UBB en HTML aan in alle fora!!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Zeker in het Programming en Website scripting zou het heel handig zijn.

Nu is het zelfs zo erg dat wanneer je wil quoten of de ubb code tags wil gebruiken in een post in het voorgaand genoemde forum dat ie dan een zooitje HTML eruit poept.

Gewoon een kwestie van opvoeden door de vaste forum gangers, en in de FAQ opnemen.

Want zoals het nu is vind ik persoonlijk niet pretig.

Commentaar en reactie zijn uiteraard welkom.

Want zeg nou zelf als je een code voorbeeldje geeft:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>code:</font><HR>void main()
{
int i = 1;
while (i == 1)
{
// do nothing forever
}
}[/quote]Ziet er toch veel netter uit dan het gewoon tussen je tekst in te rammelen?

Verwijderd

html hoeft niet eens, in P & WS ben ik ook al te vreden met 'n pre tag ofzo zodat ie niet je complete C source vol smileys mikt..

--Ray

• The - DDD
gathering.tweakers.net/showtopic/71067/1

Zie hier een glanzend voorbeeld van de ellende die je te zien kunt krijgen in sommige fora.

• The - DDD
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 20:00 schreef Yarvieh het volgende:
html hoeft niet eens, in P & WS ben ik ook al te vreden met 'n pre tag ofzo zodat ie niet je complete C source vol smileys mikt..

--Ray[/quote]Maar zeg nou zelf effe een ubb code tagje erom heen en het ziet er strak uit als alles aanstaat.

Kijk maar naa het code voorbeeldje van mij hierboven, dat in P & WS zou echt goed werken. (klik op wijzig bericht, dan zie je wat ik bedoel)

Kijk diegenen die het niet weten, moeten even heropgevoed worden, maar als dat achter de rug is werkt het veel mooier.

Een overzichtje van de ubb tags zou ook niet misstaan in het reply form, toch?

Verwijderd

Jamaar html ect staat volgens mij juist uit omdat er 'n zwermpje mafkezen zijn die 't hele forum verkloten met die tags, dus ik kan er best inkomen dat 't uit staat. Dus met 'n pre tag ben ik al tevreden (kinderhand is snel gevuld) mooier zou natuurlijk een code tag per taal die syntax highlighting zou doen, maar das 'n beetje te veel om te vragen denk ik ;)

--Ray

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Binnen een goede code tag is dus het volgende aan de hand:

* Alles springt een klein stukje in (net als bij quote tag)
* Tabs en meerdere spaties zijn ook zichtbaar
* Lettertype moet een fixed width hebben
* Smilies en andere codes moeten niet werken

HTML aan in P&W ben ik persoonlijk niet zo voor (zeker niet in webdesign forum). Is zo wel makkelijk dat je gewoon even HTML kan neerzetten (zichtbaar dus).
Voor de duidelijkheid: ik ben ook VOOR een goede code tag!

• The - DDD
Met een goede code tag kun je dus ook plain HTML code neer planten.

Bij de weg, ik heb een crosslink (niet echt een crosspsot) gemaakt in het P & WS forum om de aandacht op deze thread te vestigen onder de P&WS tweakers.

Zie hier: gathering.tweakers.net/showtopic/71151

Mocht een van de adjes hier bezwaar tegen hebben, lock hem dan maar, ik kan me voorstellen dat jullie consequent willen blijven. :)

• tomato
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>mooier zou natuurlijk een code tag per
taal die syntax highlighting zou doen[/quote]Wow, dat zou wel cool zijn hoor! Waar zijn de regular expression kings? Hier moet toch wat moois voor te maken zijn? :)

PHP:
1
2
3
4
5
$var
functie()
{}
// quotes
Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Moet toch te doen zijn.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 13:56

Apache

amateur software devver

syntaxhighlighting van php op een php forum _moet_ zeker lukken :)

en de <xms> tag zou ook handig zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• The - DDD
Waar blijft de respons van de adjes eigenlijk?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Volgens mij stond die [php] al op de todo lijst :)

• Chaos
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>HTML aan in P&W ben ik persoonlijk niet zo voor (zeker niet in webdesign forum). Is zo wel makkelijk dat je gewoon even HTML kan neerzetten (zichtbaar dus).
Voor de duidelijkheid: ik ben ook VOOR een goede code tag![/quote]Maar dat werkt ook gewoon als Arjen ff twee regeltjes code omdraait... maarja.. eerst een maand op de todo-list.. dan een maand om het te implementeren.. dan nog 2 maanden wachten op de daadwerkelijke update..

• AntonT
  • Laatst online: 14:26

AntonT

One Ton!

Alles staat er voor zover ik weet al in. (in de komende updeet).

Het enige is dat we die user-icon-upload functie die er ook in staat nog even niet willen hebben ivm de nu al zeer hoge serverload.

• Chaos
  • Niet online
Maaruh.. dan kan Arjen toch gewoon de UBB-tag decode functies vast uit de nieuwe versie copy/pasten.. en de werkende search.. en.. en.. Of stript Arjen de newlines niet alleen uit de output maar ook uit de source zelf? ;)

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 21:45 schreef Chaos het volgende:
Maar dat werkt ook gewoon als Arjen ff twee regeltjes code omdraait... maarja.. eerst een maand op de todo-list.. dan een maand om het te implementeren.. dan nog 2 maanden wachten op de daadwerkelijke update..

Maaruh.. dan kan Arjen toch gewoon de UBB-tag decode functies vast uit de nieuwe versie copy/pasten.. en de werkende search.. en.. en.. Of stript Arjen de newlines niet alleen uit de output maar ook uit de source zelf? ;)[/quote]Dan krijg je Topix versies die helemaal door elkaar heenlopen. Overigens vind ik dat je best wat positiever mag zijn over het forum (en al dat andere waar je kritiek op hebt). Wanneer jij een forum weet te maken dat beter werkt als Topix, dat sneller is (if possible), dat voldoet aan _alle_ wensen van _alle_ gebruikers, dan mag je ongefundeerde en niet-opbouwende kritiek leveren. Tot die tijd zie ik graag dat je je bijna-flames voor je houdt.

• Chaos
  • Niet online
Waarom is UBB afzeiken nationale sport en mag je niks slechts over Topix zeggen?

Topix is een helemaal speciaal voor GoT/Fok gebouwd forum, als het af is zal het allemaal perfect werken en een prachtig forum zijn met vele mogelijkheden.. alleen het is nog niet af. Ik zou het in de huidige staat zeker niet beter willen noemen dan UBB.

En ik vind als je een groot forum als GoT overzet op een forum dat nog niet goed getest is (ik zou het sowieso niet doen, maar dat is jullie keuze) dan moet je grote bugfixes die heel simpel op te lossen zijn niet 3 maanden op zich laten wachten.

Maak dan kleine losse updates (wat boeien die versie nummers nou helemaal?) die elk een bug fixen, test dit even op een apart forum en pas het dan toe op GoT. Op die manier weet Arjen bij het toepassen van de bugfix nog precies waar de bug zat en hoe hij die gefixt heeft en dat komt de uptime van het forum alleen maar ten goede. En je hebt ook niet het probleem dat bugfixes moeten wachten omdat de servers nog niet klaar zijn voor een andere fix uit de update.

(Dit is zeker niet ongefundeerd, de laatste alinea is zelfs opbouwende kritiek. Zo goed Rick? :))

• AntonT
  • Laatst online: 14:26

AntonT

One Ton!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 22:12 schreef Chaos het volgende:
Maak dan kleine losse updates (wat boeien die versie nummers nou helemaal?) die elk een bug fixen, test dit even op een apart forum en pas het dan toe op GoT.[/quote]Staat in de planning na de komende major update.

Verwijderd

Sorry dat ik jullie flame even onderbreek maar voor waneer staat die "mayor update" op de planning?

--Ray

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Die heeft nu net plaatsgevonden :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 15 november 2000 22:37 schreef RickJansen het volgende:Die heeft nu net plaatsgevonden :)
LOL!!! smileys in repyl ;)..
Kreeg wel bijna een hartverzakking ;)

• Chaos
  • Niet online
Netjes :)

Verwijderd

Op woensdag 15 november 2000 22:37 schreef RickJansen het volgende:Die heeft nu net plaatsgevonden :)
Wow binnen 20 minuten voor elkaar, wat 'n service! Komt er nog 'n overzichtje met nieuwe features?

ps. die smileys in reply *GENIAAL!*

--Ray

• IceStorm
  • Laatst online: 07:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/71249

Ik gok dat hier wel een lijstje gaat komen :)

• The - DDD
Nu nog de UBB tags en je hebt de faq helemaal niet meer nodig.... :)

• Booster
  • Laatst online: 19-02 21:13

Booster

Superuser

Geen witte balk meer in netscape, o GoT, dank u :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op woensdag 15 november 2000 22:12 schreef Chaos het volgende:Waarom is UBB afzeiken nationale sport en mag je niks slechts over Topix zeggen?
UBB was gewoon een ramp. Vergeleken met de UBB versie die hier draaide en Topix, is Topix een 8ste wereldwonder.
Topix is een helemaal speciaal voor GoT/Fok gebouwd forum, als het af is zal het allemaal perfect werken en een prachtig forum zijn met vele mogelijkheden.. alleen het is nog niet af. Ik zou het in de huidige staat zeker niet beter willen noemen dan UBB.
Ik wel, zonder meer. het feit dat er ontzettend veel manuren in zijn gestopt, speciaal voor jullie, maakt het alleen maar pijnlijker om te zien hoe het forum keihard afgekraakt word. En ik heb het nog niet eens ontworpen, kun je nagaan hoe het voor Arjen en Jorma is. Wilt natuurlijk niet zeggen dat er geen fouten gemaakt zijn. Wat wil je, met een eerste produkt dat meteen ontzettend veel gebruikt word.
En ik vind als je een groot forum als GoT overzet op een forum dat nog niet goed getest is (ik zou het sowieso niet doen, maar dat is jullie keuze) dan moet je grote bugfixes die heel simpel op te lossen zijn niet 3 maanden op zich laten wachten.
Klopt, dat is ook ter sprake geweest op de afgelopen crewmeeting. In het vervolg worden de dringende bugs zo snel mogelijk verholpen. Overigens draaide het forum al geruime tijd op Fok!, was het goed getest, en konden wij niet wachten tot we van UBB af waren.
Maak dan kleine losse updates (wat boeien die versie nummers nou helemaal?) die elk een bug fixen, test dit even op een apart forum en pas het dan toe op GoT. Op die manier weet Arjen bij het toepassen van de bugfix nog precies waar de bug zat en hoe hij die gefixt heeft en dat komt de uptime van het forum alleen maar ten goede. En je hebt ook niet het probleem dat bugfixes moeten wachten omdat de servers nog niet klaar zijn voor een andere fix uit de update.
Dit gebeurde al, alleen werde de bugfixes bewaard tot 1 grote update kon plaatsvinden. Zoals eerder gezegd, die strategie gaat veranderen..

Wat mij meer dwarszit is dat er wordt gedacht dat er helemaal niet aan gewerkt word. Arrie werkt (echt) heel veel aan Topix, en daar heeft hij in mijn ogen niet genoeg credits voor gekregen, daarentegen wordt het forum vrijwel alleen maar afgezeken.

Dus, hierbij, Arjen: SJOE ROEL!@#
Keep up the good work :)
(Dit is zeker niet ongefundeerd, de laatste alinea is zelfs opbouwende kritiek. Zo goed Rick? :))
Hardstikke goed, doe dat vaker :)

• tomato
  • Niet online
Geen witte balk meer in netscape, o GoT, dank u

Vreemd...is ie er bij jou echt niet meer? Bij mij namelijk wel :r
Maar ik sluit me aan bij Rick, hartstikke toppie hoor, dat topix! Ik weet wat een werk het is :).
Ben vooral blij met de code tag en syntax highlighting...tsja, daar durf je toch niet eens om te vragen?!?
Pagina: 1