Toon posts:

Videokaart start niet :S

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laast mijn computer geformateerd en daarvoor moest ik de bios resetten
[rml][ WinXP] Installeren[/rml]
alleen nu werkt m'n videokaart niet meer. als ik bij apparaatbeheer kijk dan staat er dat de geforce 2 niet start. ik heb verschillende drivers geinstalleerd, alleen niets werkte weten jullie misschien wat ik moet doen? ik denk zelf dat het aan de bios ligt maar ik weet het niet zeker.

alvast bedankt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zitten ze goed in hun slot, en heb je in de bios wel "assign irq to vga" oid aangezet? Als dat allemaal klopt is hetzij je mobo kapot, hetzij de videokaart... Enkel kun je blijkbaar wel iets zien op die pc, wordt hij gewoon op 640x480 "veilige modus" achtig geinitialiseerd, of is dit een 2e (PCI dan) videokaart? Kortom... Meer info...

Verwijderd

Je videokaart werkt niet maar je kunt wel in apparaatbeheer kijken?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de videokaart als eruit gehaald en er weer ingestopt. maarre de bios weet ik neit zeker omdat ik daar niet erg mee ervaren ben. ik had toen wel alles op standaard gezet in de bios dus misschien dat die instelling wel niet goed staat.

ja ik kan hem wel in aparaatbeheer bekijken, en ook als de computer opstart zie ik dat m'n videokaart aanwezig is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 20:31 ]

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien drivers voor de videokaart installeren :)
Een vriend van me had dat ook, kwam omdat dat type GeForce niet standaart ondersteunt word door XP 8)7

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 15 February 2003 @ 20:32:
Misschien drivers voor de videokaart installeren :)
Een vriend van me had dat ook, kwam omdat dat type GeForce niet standaart ondersteunt word door XP 8)7
ehmmm ik had toch al gezegt dat ik verschillende drivers had geinstalleerd :P

Verwijderd

Welke drivers heb je precies geprobeert?

Verwijder alles eens met detenator destoyer, install daarna 23.11, staat wel op www.guru3d.com

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 30.82 geinstalleerd omdat ik vind dat die het beste werken, en omdat deze het altijd gedaan heeft

Verwijderd

code10 toevallig?? Als er een pci kaart onder je videokaart zit verzet die dan een slot lager :) ,kijk eventueel welk irq die "shared"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 20:45:
code10 toevallig?? Als er een pci kaart onder je videokaart zit verzet die dan een slot lager :) ,kijk eventueel welk irq die "shared"
Dit apparaat start niet. (Code 10)

jah idd maar wat bedoel je met kijk eventueel welke irq id "shared"??
:D ik ben zo ervaren met de bios.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 20:47:
[...]

Dit apparaat start niet. (Code 10)

jah idd maar wat bedoel je met kijk eventueel welke irq id "shared"??
:D ik ben zo ervaren met de bios.
Bij het booten komt voorbij wat op welk irq zit, BTW het staat ook gewoon bij rechtermuisknop bij systeem :)

Verwijderd

Vanuit de faq:
Ik krijg foutcode 10, wat doe ik hieraan?

Dit is een redelijk vaakvoorkomend probleem en heeft meestal te maken met een IRQ probleem. Hier is oa. het volgende aan te doen:
Ga met DELETE in bios.
Ga naar PnP/PCI configurations (enter).
Zet Assign IRQ for VGA op ENABLE.
Vervolgens saven met F10.

Inmiddels zijn er heel wat topics geopend over dit probleem, die zijn met de GoT-search te vinden, en anders met de alternatieve search
Lijkt me redelijk duidelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!!! nu ik IRQ for VGA op AUTO heb gezet doet m'n videokaart het!! alleen nu krijg ik bij het opstarten dan ie 3x een memory test doet, maar daar zoek ik nog wel ff verder naar.
allemal bedankt!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Faq-vraag dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.