Toon posts:

[WinXP] Installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met het installeren van windows XP.
als ik em installeer gaat het een tijdje goed totdat ik de code moet invullen.
als ik dat gedaan heb druk ik op volgende dan reboot m'n computer en dan begint de setup weer van voor af aan te installeren totdat ik de code weer meot invullen. en dat gaat zo maar door. weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen??
ik heb dit nog nooit eerder gehad.

alvast bedankt

Verwijderd

Als je een legale versie van windows hebt en de cd is beschadigd krijg je gewoon een nieuwe. Bel maar ff met MS support of ga terug naar de winkel waar je hem vandaan hebt. Dat is namelijk de meest waarschijnlijke optie.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij een vriend van me heb ik ook zoiets gehad. We hebben toen mijn PC als controlebak gebruikt. Andere (mijn) videokaart er bij hem in en weer opnieuw geprobeert... toen lukte het wel. Op de een of andere manier konden we na de installatie wel weer gewoon zijn videokaart er in doen.
We hebben het toen (meer dan een jaar geleden dus ik weet de site helaas niet meer) uitgezocht. En MS heeft een bepaald (vrij ruim) assortiment van kaarten die het ondersteunt bleek toen. Maar dus niet alle.

Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar we hebben heel raar staan kijken iig. Maar je zou het eens kunnen proberen met een kaart van een vriend of zo...

Brak geheugen kan overigens ook een mogelijkheid zijn.....

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb meerdere keeren XP op deze geinstalleerd en toen had ik nooit problemen.
maar nu ik er over nadenk. ik heb er wel een nieuwe videokaart ingedaan! een gforce 2 mx 400 maar toch. ik haal em er wel ff uit, en stop er een 32 mb in. bedankt! ik zal het proberen

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Probeer anders eens je BIOS op fail-safe defaults te zetten. Loste bij mij heel wat problemen op tijdens de windows 2000 installatie.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
ehh domme vraag misschien maar ik zit in de bios en waar moet ik dan zoeken?

• ArthurMorgan
  • Niet online
je bios is een soort menu waarin je instellingen van je computer kunt veranderen. Dat doe je voordat je operatingsystem geladen wordt.

Meestal kom je daar via [del] indrukken als je geheugen gecontroleerd word. Alleen zou ik daar niet mee bezig gaan als je dat nog niet eerder gedaan hebt. Kun je beter de eerste keer even naar kijken samen met iemand die er verstand van heeft.

edit:
esc - del what the heck :X
:D

edit:
2 ow ja eh je zat er al, ik dacht al.... iemand op GoT die niet weet wat je Bios is :D.... naja, wat onderstaande zegt dus

[ Voor 21% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-02-2003 22:28 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Alfredt schreef op 05 februari 2003 @ 22:22:
je bios is een soort menu waarin je instellingen van je computer kunt veranderen. Dat doe je voordat je operatingsystem geladen wordt.

Meestal kom je daar via [esc] indrukken als je geheugen gecontroleerd word. Alleen zou ik daar niet mee bezig gaan als je dat nog niet eerder gedaan hebt. Kun je beter de eerste keer even naar kijken samen met iemand die er verstand van heeft.
hij zit er al in, en vraagt waar hij heen moet :P

Vaak staat het al in het hoofdscherm, als je 2 rijen heb (links en rechts) vaak rechts onder

• SkoolieDie
  • Niet online
Toevallig had ik hetzelfde probleem vorige week.
Het komt omdat je de CD er niet uit haalt voor de reboot.
Anders gaat die weer van de CD booten ipv de harddisk. Net als 'vroeger' toen we nog floppies als bootschijf gebruikten bij een OS install.

Verwijderd

Topicstarter
SkoolieDie schreef op 05 February 2003 @ 22:29:
Anders gaat die weer van de CD booten ipv de harddisk. Net als 'vroeger' toen we nog floppies als bootschijf gebruikten bij een OS install.
ehhh meestal moet ik toch echt op een knop drukken als ik wil dat ie via de cd rom op start :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 22:31:
[...]

ehhh meestal moet ik toch echt op een knop drukken als ik wil dat ie via de cd rom op start :P
typisch geval van 'check wat je zegt voor je blaat dus', :P alhoewel dat niet zo mooi rijmt :P

Verwijderd

Topicstarter
nou ik gaat slapen bedankt voor jullie reacties als iemand nog iets weet....

allemaal bedankt!

• SkoolieDie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 22:31:
[...]

Behalve als je de CD als eerste boot device heb ingesteld (voor je HD) in het bios.

• ArthurMorgan
  • Niet online
SkoolieDie schreef op 05 February 2003 @ 22:33:
[...]

Behalve als je de CD als eerste boot device heb ingesteld (voor je HD) in het bios.
Dat ligt aan je moederboard/bios.... bij de meesten moet je ook als je de CD als eerste hebt staan alsnog dat bevestigen door op een knop te rammen. Maar er zijn er ook waarbij dat niet hoeft.

Verwijderd

SkoolieDie schreef op 05 February 2003 @ 22:29:
volgens mij bedoelt ie dat de pc helemaal niet hoort te herstarten op het moment dat ie dat bij hem wel doet? Als ik het me goed herinner komen er na de Code invoer nog een heeeleboel dialogs met irritatiegrensverleggende lastige vragen langs.... :/

ik kan ernaast zitten hoor, tis alweer een tijdje geleden :O

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
reset je bios eens. Ik had laatst ook zoiets. Bleek mijn onboard sound nog op enabled te staan. Toen ik dat uit had gezet kon ik vrolijk installeren.

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

Ste7en schreef op 05 February 2003 @ 22:47:
reset je bios eens. Ik had laatst ook zoiets. Bleek mijn onboard sound nog op enabled te staan. Toen ik dat uit had gezet kon ik vrolijk installeren.
Van de week ook een avond aan het klooien geweest. In de BIOS stond alles goed, toch maar even alles op default gezet met de optie "restore BIOS defaults" en ja hoor gewoon installeren. Daarna weer de BIOS in en alles lekker zetten zoals ik dat wil en draaien met die hap.

• SkoolieDie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 22:44:
[...]

volgens mij bedoelt ie dat de pc helemaal niet hoort te herstarten op het moment dat ie dat bij hem wel doet? Als ik het me goed herinner komen er na de Code invoer nog een heeeleboel dialogs met irritatiegrensverleggende lastige vragen langs.... :/

ik kan ernaast zitten hoor, tis alweer een tijdje geleden :O
mja, zou kunnen, maar het klinkt precies als mijn probleem. Na 5 keer opnieuw beginnen ben ik er bij blijven zitten en alleen de CD erin gedaan als de setup erzelf om vroeg. Ging in 1 keer goed toen.

/OPA MODE
1 ding is zeker; het logische nullen en enen gevoel uit de goeie oude DOS tijd komt nooit meer terug ;(

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 10:11
Probeer dit 's een keer:
Op het moment dat hij gaat rebooten, moet je snel de cd eruithalen...
Werkt 9 van de 10 keer. (Tenzij hij dus tijdens de setup gaat rebooten zonder hij dat netjes van tevoren heeft gezegd).

Verwijderd

Topicstarter
Flard schreef op 06 februari 2003 @ 11:37:
Probeer dit 's een keer:
Op het moment dat hij gaat rebooten, moet je snel de cd eruithalen...
Werkt 9 van de 10 keer. (Tenzij hij dus tijdens de setup gaat rebooten zonder hij dat netjes van tevoren heeft gezegd).
nope ik krijg helemaal geen waarschuwing voordat ie gaat rebooten.
ik zet de bios wel weer ff op default, alleen volgens mij kan ik dan niet meer via de cd-rom opstarten. maar ik kijk wel ff.

yep het is gelukt!! ik heb m'n bios gereset en nu kan ie gewoon alles installeren!
bedankt allemaal

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 19:43 ]

Pagina: 1