Toon posts:

Probleem nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

een kameraad van mij heeft net een nieuwe computer gekocht, maar ik heb direct een probleem geconstateerd. Als de computer veel werk moet verrichten bijvoorbeeld tijdens het draaien van 3dmark, Unreal 2, Unreal Tournament 2003, dan valt na verloop van tijd de monitor en het geluid uit. De systeemkast blijft aanstaan, maar ik weet niet of het systeem vastgelopen is. Als ik het beeldscherm opnieuw inschakel, geeft hij de melding ``no signal input''. Nu is het zo dat dit probleem zich eerder voordoet bij hogere resoluties en hogere detailssettings. Weet iemand wat de oorzaak van het probleem kan zijn? Is er iets mis met het geheugen of met de voeding? Kan het aan een foute instelling in Windows liggen?

een coolerprobleem bij de processor is het niet want ik heb regelmatig de temperatuur gecheckt en die komt niet boven de 60 graden celcius uit, dus dat moet naar mijn mening geen probleem zijn. Die van de grafische kaart heb ik nog niet gecontroleerd. Ik zal bovendien eerst even meer informatie over mijn pjoetertje geven: CPU: intel pentium IV 2,4 Ghz. Msi Moederbord, 256 mb DDR (333mhz), GeForce 4 TI4200. Het systeem draait onder Windoos XP. Ik heb al wel gezien dat het alleen bij zware grafische applicaties gebeurt, zoals 3dmark, en niet niet bij PcMark

Iedereen die een oplossing meent te weten, wil ik bij voorbaat danken.

Verwijderd

Bios flashen? Mebie verkeerde drivers?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je al een keer onder de motor kap gekeken, als zit goed vasr?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Bios flashen? Mebie verkeerde drivers?
is Bios flashen een goed idee als je aanspraak wilt gaan maken op garantie? computer is namelijk bij progress weg.

verkeerde drivers lijkt me niet want we hebben die geinstalleerd die er bij zaten.

Verwijderd

Topicstarter
heb je al een keer onder de motor kap gekeken, als zit goed vasr?
natuurlijk heb ik gekeken :-p maar ja alles zag d'r flex uit (en wat een koeler op die grafische kaart kwijl!)

Verwijderd

Voor garantie sjek deze link ff:
bios flashen ==> garantie??

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ok maar het is een familie PC die gekocht is met een PC-prive project dus wil em niet dood maken. (wil wel es gebeuren met biosje flashen) dus wil absoluut niet het risico lopen iets onherstelbaar vaud te doen

Verwijderd

Watvoor voeding heb je, Een goede voeding is wel vereist denk aan 300watts, Liefst een merkvoeding zoals enermax :)

Verwijderd

Lijkt me iets te maken te hebben met de videokaart instellingen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 20:44:
Lijkt me iets te maken te hebben met de videokaart instellingen
Dat is nogal onmogelijk :z

Verwijderd

Topicstarter
Watvoor voeding heb je, Een goede voeding is wel vereist denk aan 300watts, Liefst een merkvoeding zoals enermax
die heeft ie wel. meer zelfs. dus dat lijkt me het probleem niet. als het iets met de voeding was lijkt het me dat ie dat niet pas na een tijdje moeilijk over ging doen wel?

Verwijderd

een schone install doen. Alle randapparatuur één voor één installeren en tussentijds checken of ie uitvalt. Wel kan je alvast UT2003 installen en testen tussentijds.
Pagina: 1