Toon posts:

bios flashen ==> garantie??

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
korte vraag: als ik m'n moederbord flash ( k7s5a) met de cheepoman bios, verlies ik dan m'n garantie , ook als ik NIET overclock??

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
nee alleen als je je moederboard verneukt.
flashing valt onder software matige handelingen.
dus als hij kapot gaat heb je geen garantie.

maar als je flasht en je moederboard werkt gewoon nog goed en perfect en gaat bijvoorbeeld over 2 weken kapot dan heb je nog wel gewoon garantie.
Mits het niet door software matige handelingen komt.

[ Voor 66% gewijzigd door Rody op 27-01-2003 15:38 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo lang je zelf de goede bios gebruikt zal je volgens mij je garantie behouden,
anders zouden fabriekanten deze ook niet meer aanbieden :)

Verwijderd

goede vraag wil ik ook wel eens weten. ik vrees alleen dat als je een niet esc bios gebruikt en je kan hem niet terug flashen voordat hij terug moet dat je geen garantie meer heb.

Verwijderd

Topicstarter
nu ja , moederbord wordt vevangen omdat het kapot is dus ze gaan het nooit zien, hierdoor kan natuurlijk wel de vraag rijzen of dit nog onder garantie valt...
zeg ik dan dat er geflasht is of zwijg ik wijselijk ( weet in feite niet of dit ethisch aanvaardt wordt in de computer wereld, misschien bestaat er wel een niet opgeschreven ethische code die zegt dat je daar nie over mag liegen)??

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 15:40:
nu ja , moederbord wordt vevangen omdat het kapot is dus ze gaan het nooit zien, hierdoor kan natuurlijk wel de vraag rijzen of dit nog onder garantie valt...
zeg ik dan dat er geflasht is of zwijg ik wijselijk ( weet in feite niet of dit ethisch aanvaardt wordt in de computer wereld, misschien bestaat er wel een niet opgeschreven ethische code die zegt dat je daar nie over mag liegen)??
ja je kan er ook over liegen en zeggen:
hij was opeens kapot }:O

maar of ze daar zo maar vanuit gaan en niet gaan testen verschilt denk per winkel. je kan het proberen :+

Verwijderd

Topicstarter
mja misschien beter als je het hele verhaal kent. dit moederbors wordt als kapot beschouwd omdat er 2 voedingen aan gesneuveld zijn dus waarschijnlijk ergens kortsluiting ( kan in feite niks met die flash te maken hebben , die werkte al maanden goed)
Ik denk dus niet dat ze nog zin hebben om nog een voeding te riskeren
daarom denk ik eigenlijk ook dat niets hiervan mijn schuld is en zou ik toch hopen op garantie ( waarbij we het lot natuurljk wat kunnen helpen)
volgens mij is het moederbord aan "ouderdom overleden" weliswaar nog maar een half jaar oud dus zou niet mogen maarja , het is een goedkoop bord voor iets zeker???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In principe niet. Vraag het anders je leverancier..

Niet een topic waardig dit, dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 27-01-2003 15:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.