[WinXP] alles weg.....

Pagina: 1
Acties:

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:49
Ik word een beetje leip....
Ben rustig film aan het kijken, zet de pc op pauze.... wil weer verder, total freeze. Even een reset en klaar dacht ik. Niet dus....... missing file hal.dll?? proberen met windows repair maar dat werkte niet, kan windows niet vinden en heb ik net een verse install gedaan. Wel in dezelfde dir als eerst, want als je dat deed met win98 hielt je alle instellingen en ge-instalde programmas, maar die zijn nu allemaal weg? kan ik dat terug krijgen en waar staat dat? Hoe moet ik nu verder? HELP!

no comment

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56
punt 1: Have a break, Have a KitKat ;)

Bij het crashen zijn waarschijnlijk bestanden beschadigd geraakt die op dat moment in gebruik waren.
Dat na het opnieuw installeren of repareren van je gecrashte Windows XP de instellingen kwijt zijn lijkt mij logisch. Immers he register zal zijn vervangen, het startmenu leeg terug geplaatst etc. Terug krijgen is dus niet mogelijk.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

grimson

domeingrommer

Misschien heb je een verse install gedaan en ook meteen ff geformateerd !!?
Windows zag misschien bij het herinstalleren je partitie niet, of iets dergelijks en hoppattee, maakte een nieuwe partitie aan. ?!?

Verwijderd

Martinus schreef op 15 February 2003 @ 19:20:
Ben rustig film aan het kijken, zet de pc op pauze.... wil weer verder, total freeze. Even een reset en klaar dacht ik. Niet dus....... missing file hal.dll?? proberen met windows repair maar dat werkte niet, kan windows niet vinden en heb ik net een verse install gedaan. Wel in dezelfde dir als eerst, want als je dat deed met win98 hielt je alle instellingen en ge-instalde programmas, maar die zijn nu allemaal weg? kan ik dat terug krijgen en waar staat dat? Hoe moet ik nu verder? HELP!
ik dacht toch echt dat ie je oude boel eraf gooide als je een fresh install doet

2 mogelijkheden, of je programma's zijn weg, of of ze staan er nog maar ze zijn niet bruikbaar door dat ze niet herkend worden door het register van windows

Verwijderd

Martinus schreef op 15 February 2003 @ 19:20:
No way back ben ik bang voor...
Je had via de XP een recovery installatie of een parallele installatie kunnen doen. Dit zou gewerkt moeten hebben... ik durf je echt geen verder advies te geven in deze.... backup terugzetten misschien?

• Martinus
het vage is dat de letter voor windows nu wel C is en was eerst altijd H:
C: is van mijn 120 gb, en d e f van mijn 80gb en g h weer van mn 120, wtf? ding helemaal gek geworden......... off-topic dit is heel klote als je brak bent, anders ook wel maar nu helemaal damn.

no comment

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

grimson

domeingrommer

JE hebt ook een herinstallatie gedaan, die revert de drive letters vaak weer naar de standaard waarden geloof ik. Kan je wel nog je oude programma mappen zien? of lijkt het echt op een hele schone nieuwe installatie ?

• Martinus
grimson schreef op 15 February 2003 @ 19:31:
JE hebt ook een herinstallatie gedaan, die revert de drive letters vaak weer naar de standaard waarden geloof ik. Kan je wel nog je oude programma mappen zien? of lijkt het echt op een hele schone nieuwe installatie ?
Alles lijkt er nog te zijn alleen windows herkent niks meer...... ook map programma files staat alles nog..... en verder is ook alles nog aanwezig dus das het probleem niet, alleen dat ik weer heel veel moet re-installen.
Vraag: kan ik dat dan over de bestaande proggies heen doen zodat die instelling van die programmas wel bewaard blijven.....

Dr klopt toch echt iets niet, kan ook geen drivers voor mn videokaart installen of mon, ga maar back-uppen van wat er over is en dan fijn format c: dan is het in iedergeval schoon. Had toch de laatste tijd veel gedonder met codec...... kost alleen weer een beetje tijd...... maar kijk toch voetbal, bedankt voor de reacties.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinus op 15-02-2003 19:50 ]

no comment

• JJapie
Martinus schreef op 15 februari 2003 @ 19:41:
[...]

Alles lijkt er nog te zijn alleen windows herkent niks meer...... ook map programma files staat alles nog..... en verder is ook alles nog aanwezig dus das het probleem niet, alleen dat ik weer heel veel moet re-installen.
Vraag: kan ik dat dan over de bestaande proggies heen doen zodat die instelling van die programmas wel bewaard blijven.....
Aangezien het qua schijfaanduideingen nogal een zooitje is zou ik aanraden om OF partition magic te starten en de partities op de goede manier in te delen OF om fdisk te starten, alle partities te verwijderen, opnieuw te partitioneren en van het begin af aan beginnen. Het werkt niet fijn met een half opnieuw geinstalleerd systeem. De meeste (Als het ze niet allemaal zijn) registervermeldingen van software zijn weg. De meeste software werkt dus ook niet meer. Bovendien zijn, als ik het goed heb begrepen, de stationsaanduidingen ingrijpend veranderd.
Voorkom gezeur en begin helemaal overnieuw. Kost je helas wel een uurtje of twee.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Uurtje of twee? Lijkt me de beetje kort voor een complete PC herinstallatie :)

Win98 kon je idd. over een bestaande Win98 heen installeren met behoud van alle progs, settings en weet ik niet wat. Dat kan met WinXP niet, hij zal em op een andere schijf zetten, of er naast als tweede OS, of weet ik wat.
Enige optie die je had moeten doen is repareren van de bestaande installatie, geen complete herinstallatie.

Mijn advies: zoek van al je schijven alles bijmekaar als backup, flikker dat op een aparte partitie (niet C:), gooi alle programma's en windows installaties eraf en ga een dagje de hele zooi opnieuw installeren :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Martinus
limoentje schreef op 15 February 2003 @ 20:09:

Win98 kon je idd. over een bestaande Win98 heen installeren met behoud van alle progs, settings en weet ik niet wat. Dat kan met WinXP niet, hij zal em op een andere schijf zetten, of er naast als tweede OS, of weet ik wat.
Enige optie die je had moeten doen is repareren van de bestaande installatie, geen complete herinstallatie.

Mijn advies: zoek van al je schijven alles bijmekaar als backup, flikker dat op een aparte partitie (niet C:), gooi alle programma's en windows installaties eraf en ga een dagje de hele zooi opnieuw installeren :)
ben daar nu druk mee bezig, windows doet het weer en I-net, nu de rest maar langzaam erbij doen....

no comment

• JJapie
limoentje schreef op 15 februari 2003 @ 20:09:
Een uurtje of twee is niet te weinig voor het opnieuw installeren van je systeem.
Waarschijnlijk kost het je zelfs nog minder tijd. Als ik de zooi opnieuw installeer verwijder ik eerst ale partities, boot dan van de WinXP cdrom, maak partities aan en de rest gaat zo'n beetje vanzelf. Onderwijl kan je best even door Gotten op je MP3bak, of even wat werk doen. Wanneer Windows klaar is met installen gooi je je Office cd in het laatje en klik je op install, je download onderwijl wat nieuw drivers en installeert die ook. Dan nog een reboot, en klaar is je systeem... Zoveel tijd kost het echt niet, als je niet eerst al je zooi hoeft te backuppen..

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

St@m

@ Your Service

dude dat is een hele stomme opmerking, het ligt er toch maar net aan hoeveel software je gebruikt, als ik geen backup heb dan ben ik echt wel een middagje bezig met het opnieuw installeren hoor

Leuke spullen: https://cjcollectibles.nl

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
GFM schreef op 16 februari 2003 @ 13:50:
Een uurtje of twee is niet te weinig voor het opnieuw installeren van je systeem.
<knip>Wanneer Windows klaar is met installen gooi je je Office cd in het laatje en klik je op install, je download onderwijl wat nieuw drivers en installeert die ook. Dan nog een reboot, en klaar is je systeem... Zoveel tijd kost het echt niet, als je niet eerst al je zooi hoeft te backuppen..
Mwah, als je de pc als veredelde typmachine (office) gebruikt, dan is het te halen. Maar alleen al voor visual studio 6, VS.Net en MSDN ben ik al meer dan 1 1/2 uur kwijt.

Ik ben normaal gesproken toch wel zo'n uur of 6 kwijt, en ja, daar download ik ook alvast vanalles tijdens installatie en reboot de pc ook zo weinig mogelijk tussendoor. Gelukkig hoef ik dit maar 1 to 2x per jaar te doen, als mijn systeem niet te veel gewijzigd is probeer ik zoveel mogelijk met ghost te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 16-02-2003 15:19 ]

• Martinus
Heb het verd*mme net weer gehad, als ik mijn processor verlaag van snelheid geeft hij de fout hal.dll in de root corrupt of weg, wtf is dat en dat repair gebeuren werkt niet want hij ziet die heel installatie van win xp niet meer, of doe ik nu iets fout, als ik dus wat wil posten voor vragen moet ik f*ck eerst een nieuwe win instal doen kan dit anders?

EDIT: heb nu mijn weer nieuwe XP op een andere partitie staan als de eerst keer, kan ik nu met een foefje die eerst win xp repareren en dat ik niet weer alle proggies moet installen?

[ Voor 21% gewijzigd door Martinus op 17-02-2003 00:17 ]

no comment

• Martinus
Sorry voor het snelle kikje, maar trek het slecht om weer uren opnieuw te installen.

no comment

Verwijderd

volgens Microsoft Knowledge Base Article - 330184 komt dit alleen bij een upgrade voor maar we hebben het hier ook al een paar keer gehad

Maar het gaf bij ons wel de oplossing

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 09:08 ]

Verwijderd

Misschien handig om met een backup programma gaan werken. dwz, een image maken van een goede windows install, desnoods met al wat programma's geinstaleerd. Dan maak je een image / kloon van je C: schijf. Norton Ghost vind ik hier uitstekend voor werken.

Het kost je wel wat hardeschijf ruimte, maar aangezien je in totaal ongeveer 200GB hebt, lijkt me dit geen probleem. Je image word nl niet groter dan de hoeveelheid data die er op staat. bijv, als je c: 5GB groot is, maar er staat maar voor 3,7GB aan data op, dan word met NGhost iig je ghost file 3,7 - 3,8GB groot.

begint je PC (windows install) weer te kloten, dan boot je naar DOS en start je NGhost op. Je zet je "oude" install weer terug, en klaar. Kweet niet of je boot record ook mee gaat, zo niet, dan moet je mbv fdisk /mbr dat ff fixen.
NGhost 2003 kan ook NTFS aan, van de vorige versies weet ik et niet.

Wat je ook misschien wilt doen is je partities ff op orde krijgen (nofi). Het scheen dat je partities niet helemaal op orde lagen qua benaming (C: , G: en H: zaten niet op de zelfde fysieke harde schijf. Benamingen zijn eigenlijk maar sofware matig onder windows. Met bijv Partition Magic kan je je HD benamingen op orde krijgen. Staat vast wel iets over in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers

veel suc6, [Mannelijk modus]kweet hoe vermoeiend het kan zijn dat je PC zich zou vrouwelijk gedraagd :+ [/Mannelijk modus]

P.S. Bedenk met net, controleer ff in je BIOS en IDE apparaten naar master slave settings. Mijn PC klote ook eens volledig, en het leek verdomd veel op een sofwarematige fout, maar bleek dus behoorlijk hardware matig 8)7

• Martinus
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 09:33:
Misschien handig om met een backup programma gaan werken. dwz, een image maken van een goede windows install, desnoods met al wat programma's geinstaleerd. Dan maak je een image / kloon van je C: schijf. Norton Ghost vind ik hier uitstekend voor werken.

Het kost je wel wat hardeschijf ruimte, maar aangezien je in totaal ongeveer 200GB hebt, lijkt me dit geen probleem. Je image word nl niet groter dan de hoeveelheid data die er op staat. bijv, als je c: 5GB groot is, maar er staat maar voor 3,7GB aan data op, dan word met NGhost iig je ghost file 3,7 - 3,8GB groot.

begint je PC (windows install) weer te kloten, dan boot je naar DOS en start je NGhost op. Je zet je "oude" install weer terug, en klaar. Kweet niet of je boot record ook mee gaat, zo niet, dan moet je mbv fdisk /mbr dat ff fixen.
NGhost 2003 kan ook NTFS aan, van de vorige versies weet ik et niet.

Wat je ook misschien wilt doen is je partities ff op orde krijgen (nofi). Het scheen dat je partities niet helemaal op orde lagen qua benaming (C: , G: en H: zaten niet op de zelfde fysieke harde schijf. Benamingen zijn eigenlijk maar sofware matig onder windows. Met bijv Partition Magic kan je je HD benamingen op orde krijgen. Staat vast wel iets over in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers

veel suc6, [Mannelijk modus]kweet hoe vermoeiend het kan zijn dat je PC zich zou vrouwelijk gedraagd :+ [/Mannelijk modus]

P.S. Bedenk met net, controleer ff in je BIOS en IDE apparaten naar master slave settings. Mijn PC klote ook eens volledig, en het leek verdomd veel op een sofwarematige fout, maar bleek dus behoorlijk hardware matig 8)7
het is leuk die Norton Ghost, maar dat werkt denk ik niet aangezien die helemaal niks meer herkent en dat alleen door missing file hal.dll ik snap het niet, en durf het niet weer te proberen, straks weer winxp naar de klote

no comment

Verwijderd

Martinus schreef op 19 February 2003 @ 14:07:
[...]

het is leuk die Norton Ghost, maar dat werkt denk ik niet aangezien die helemaal niks meer herkent en dat alleen door missing file hal.dll ik snap het niet, en durf het niet weer te proberen, straks weer winxp naar de klote
dan draai jij Norton Ghost onder windows ofzo. Norton Ghost draai je namelijk nadat je met een (aparte) bootfloppy in DOS bent geboot. Windows word dus helemaal niet geladen, dus zal je die foutmelding hal.dll niet krijgen.

Even voor de duidelijkheid: Norton Ghost zal je huidige problemen NIET oplossen. Het zal, mits je het gaat gebruiken, je problemen in het vervolg snel kunnen verhelpen.

• Martinus
Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 13:36:
[...]

dan draai jij Norton Ghost onder windows ofzo. Norton Ghost draai je namelijk nadat je met een (aparte) bootfloppy in DOS bent geboot. Windows word dus helemaal niet geladen, dus zal je die foutmelding hal.dll niet krijgen.

Even voor de duidelijkheid: Norton Ghost zal je huidige problemen NIET oplossen. Het zal, mits je het gaat gebruiken, je problemen in het vervolg snel kunnen verhelpen.
Ga het toch maar gebruiken, je weet maar nooit.

no comment

Verwijderd

Martinus schreef op 20 February 2003 @ 15:16:
[...]

Ga het toch maar gebruiken, je weet maar nooit.
pcies. Ik heb hier 4 PC's en 1 laptop in huis, waarvan ze allemaal wel dagelijks worden gebruikt. Aangezien ze voor men familie zijn enzo, is windows in feite de enigste effectiefe oplossing, maarja, windows is niet 100% betrouwbaar (verre van). En om nou telkens opnieuw te formateren, instaleren, configureren en proggies ook nog een instaleren (en configureren voorzo ver van toepassing), dat zie ik nou niet echt zitten.

Dus van alle na een goede windows install en proggies ge-installeerd te hebben, ff een image gemaakt. Back-up van elke image op een HD in een andere PC (router/download bak) met 120GB. Is al 3 keer eens fout gegaan, en elke keer draaide die PC weer top binnen een 20 minuten.
Pagina: 1