Toon posts:

Radeon 8500 en spellen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een club3d Radeon 8500 275/275. Als ik unreal 2003 speel gaat het soms een tijdje goed maar daarna loopt het spel helemaal vast (ik heb zelfs punten in het spel waar het altijd gebeurt). Mijn beeldscherm wordt helemaal zwart en in het midden komt een wit/grijs beeld. Het lijkt net of het beeldscherm op een veel te hoog hertz komt te staan. Als ik daarna de computer reset, gaat hij behoorlijk piepen. Alleen de computer uit en aan zetten helpt.

Vandaag ook even rallisport challenge geïnstalleerd. Die liep ook iedere keer vast, maar dat heb ik kunnen oplossen door AGP fast writes uit te schakelen (ook al ben ik daar niet blij mee)

Mijn specs zijn:
Gigabyte vrxp rev 2.0
512MB
club3d 8500 275/275
catalyst 3.1 (had het ook bij oudere drivers)
amd 2000+

Verwijderd

Probeer het eens met Direct X 9, staat wel op www.microsoft.com

Verwijderd

Zoals masera zei d'load DX9 es.
Dat zal hoogstwaarschijnlijk je probleem oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem heeft alle nieuwe updates die er zijn (ook direct x 9). Ik heb van alles geprobeerd.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hitte probleem koeler vga al naar gekeken :?
Verder tjaa......mijn vertrouwen in ati moet nog wat groeien voorlopig hou ik het bij nvidia :)
Maar dat terzijde :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Die piepjes aan het begin als je je pc reboot, geven aan dat er iets is met de VGA :) Ik had het ook een keer met een simpele 16 mb voodoo 2, waar natijd bleek dat het geheugen niet meer werkte. Ik heb het idee dat het ook bij jou te maken heeft met de geheugenchips op je vga. In ieder geval ligt het aan je VGA, want ten eerste loopt ie vast in spellen en ten tweede geeft ie piepjes bij het rebooten dan.
Ik zou die VGA eens testen met BF42', want dat is een van de zwaarste spellen van tegenwoordig. Of probeer je VGA eens in een pc waar een dergelijk spel normaal wel goed werkt.

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 03:35
De radeon 8500 ondersteund geen fast writes, dus of je die nou aan of uit hebt staan... het maakt geen verschil. Kijk maar eens in je Ati Driver control panel bij smartgart! Sideband werkt overigens wel.

Een 8500 kan overigens prima stabiel draaien hoor (als reactie op nero355).

Kijk trouwens eens hoe warm je athlon wordt en kijk eens in de handleiding wat het piepen betekent, tenminste als het piepsignaaltjes zijn. Ik heb een soortgelijk probleem gehad, het piepen betekende toen dat de AGP kaart niet kon vinden, mijn 8500 mistte toen een condensatortje O-) oeps...

Voor de rest: veel succes, een vriend van me heeft bijna hetzelfde probleem, maar het nog niet kunnen oplossen. Hij denk overigens dat het aan zijn onboard geluidskaart ligt.

Verwijderd

Het zou een warmte probleem kunnen zijn, maar dan blijft het vreemd dat het andere spel het wel goed doet. Maar kan je eens proberen met de kast open te gamen? Desnoods zet je een kamerwaaier naast je pc als de pc open staat.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een goed idee om de kaart even in de computer van mijn zoontje te proberen.

Het gekke is alleen dat bijvoorbeeld in Dungeon Siege alles perfect gaat en ook in MOHAA. Alles staat in die spellen op maximaal. SOF II van een vriend geleend en dat ging ook prima.

En wat ook leuk was. Ik heb een tijdje de demo gespeeld van Unreal 2003 en daar had ik totaal geen problemen (alles stond op maximaal) en nu ik unreal 2003 compleet heb gaat het niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Oh in reactie op Masera. Mijn kast staat altijd open. Ik heb drie harde schijven en die produceren nogal wat warmte.

Mijn CPU is ongeveer 50 graden en in de kast wordt het ongeveer 40 graden. Moet dus geen probleem zijn. Die 50 graden is bij een constante 100% belasting van mijn CPU (draai hier UD).

Verwijderd

Topicstarter
Leuk en niet leuk. Ik heb het probleem eindelijk opgelost. Na het installeren van rage3d tweaker heb ik zowel het mhz van de core als het geheugen naar beneden gehaald (van 275 mhz naar 260, waarschijnlijk is het naar beneden halen van het geheugen al genoeg maar dat moet ik nog even testen).

Daarna Unreal II en Unreald Tournament 2003 geprobeerd en alle problemen waren voorbij.

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

die 15 mhz zal je niet merken, maarja ik zou er ook niet blij mee zijn.
maar als het daarmee verholpen is is het dan geen mogelijkheid om wat koelblokjes op je geheugenmodules te zetten? >:)

[ Voor 57% gewijzigd door DoubleJ op 25-02-2003 17:01 ]

Verwijderd

misschien zorgen voor een betere air-flow? :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat van die warmte klopt. Veel Radeon 8500 kaarten van Club3D zijn veel te hoog geklokt voor hun kunnen. Een vriend van me had ooit ook zo'n kaart gekocht met dezelfde problemen. Ik heb hem toen maar geadviseerd hem terug te brengen en er een van een ander merk te nemen.

edit:
Oeps, oud topic :P

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-03-2003 11:58 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Pagina: 1