Toon posts:

het aanschaffen v/e keyboard anno 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een keyboard maar kan nergens het soort vinden dat voldoet aan mijn wensen:

- gebroken toetsenbord
- niet wireless
- normale keyboard layout *
- geen (niet te veel) 'multimedia' programmeerbare knoppen :r

* dit is essentieel! en wil dus zeggen: 6 knopjes boven de pijltjestoetsen die horizontaal zijn gerangschikt en normale 'old fashion' layout van de pijltoetsen

Het lijkt alsof de markt gek geworden is en nergens meer 'traditioneel werkende' gebroken toetsenborden te krijgen zijn. Ze zijn momenteel wel verkrijgbaar in de meest lelijke kleurcombinaties en dan ook nog uitgerust met key-layouts waar je bij een eerste aanblik al RSI van krijgt!

de beste optie is de Micro$oft 'natural' die net uit productie is gegaan en dus moeilijk te verkrijgen. (ze hebben hem ook vervangen met een exemplaar in blauw met een kreupele layout!) *zucht*

Iemand nog een idee of er nog normale borden te koop zijn?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
ff snel gevonden: Qware Multimedia Ergo keyboard, bij Alternate

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Is wel niet gebroken, maar een Logitech Classic Corded Keyboard (waar ik nu op aan het typen ben) is geen gek idee. Ik weet niet of ze nog ergens te krijgen zijn (misschien heeft dixons m, want daar heb ik deze hele computer weg).....

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb sinds kort de Logitech Acces tobo, bevalt me prima :) Hij s niet gebroken, en er zitten wat multimedia toetsen op, maar zo erg is dat toch niet :? Hij koste mij 18 Euro.

offtopic:
let er ff op hoe je MicroSoft schrijft...

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2003 17:10 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hierover was pas nog een topic in een ander forum, deze kan ik helaas even niet terug vinden. Er is overigens wel nog een 'goed'/normaal Microsoft toetsenbord op de markt trouwens. Het Microsoft Natural keyboard Pro is een 'normaal' gebroken toetsenbord met enkele multimedia toetsen. Dit toetsenbord is nog gewoon in de pricewatch te vinden.

De elite versie heeft trouwens een andere cursor-layout, die tikt trouwens wel lekker (deze gebruik ik dan).

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het van die Qware. is een redelijke optie. nadeel is als enige dat hij niet 6 maar 9 keys boven de pijlen heeft. dus ben je dat fijne windstiltegebiedje ertusse nkrijt :)
.
maar zoek toch echt een gebroken dus wellicht die of zo'n oudere natural van MS op de kop zien te tikken. krijg je er ook nog een een hele stoot van die achterlijke 'mutimedia' knoppen op :?

iemand enig idee welke shop deze (online) nog verkoopt?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 17:14 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Misschien heb je hier nog wat aan: [rml][ BC3] Welk toetsenbord?[/rml]

beetje oud, dat wel :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Laurent
  • Niet online
Wat bedoel je met een oude van MS? Het elite toetsenbord van MS is aardig oud, en staat nog gewoon in de pricewatch als ik het goed heb. Deze heeft dus wel geen 'standaard' layout (zie de MS site voor pics).

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een of ander acer-ding van 6/7 jaar oud, die typt perfect, geen fratsen enzo :)

Je kan altijd nog kijken op een pc-beurs, daar zijn wel eens stands die ouwe keyboard verkopen voor een paar euro :)

Verwijderd

Aikeleer schreef op 15 February 2003 @ 17:08:
Hierover was pas nog een topic in een ander forum, deze kan ik helaas even niet terug vinden. Er is overigens wel nog een 'goed'/normaal Microsoft toetsenbord op de markt trouwens. Het Microsoft Natural keyboard Pro is een 'normaal' gebroken toetsenbord met enkele multimedia toetsen. Dit toetsenbord is nog gewoon in de pricewatch te vinden.

De elite versie heeft trouwens een andere cursor-layout, die tikt trouwens wel lekker (deze gebruik ik dan).
zou niet de Microsoft Natural Pro nemen, die heb ik namelijk ook. Typt zeer fijn en werkt op zich heel goed.. behalve in games.. dan blijven sommige toetsen "hangen" dus dan blijf je een bepaalde richting op lopen... zeer irritant. En zou eigenlijk ook niet mogen voor zo'n vrij duur toetsenbord.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53
ik ken het probleem :(
heb uiteindelijk maar een Logitech Internet Navigator genomen,
aangezien er nergens fatsoenlijke 'gebroken', zwarte toetsenborden waren zonder fratsen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Qware toetsenborden zuigen. Ik weet het uit ervaring, ik heb er hier ook twee omdat toentertijd de enige waren met een "oude" layout (grote enter toets)... ze rammelen behoorlijk, en eentje was al meteen verneukt, de backs[ace doet het bijvoorbeeld alleen maar als je er recht langs boven op drukt, anders gaat hij heel zwaar en schokkerig. Het Trust toetsenbord van mijn zus is een heel stuk beter.

Loop gewoon eens een beetje vage PC winkel binnen, die hebben soms nog ergens wel een "ouderwets" toetsenbord liggen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

IBM PC-AT uitgebreid toetsenbord. 1985. Werkt nog steeds naar behoren en tikt razendsnel. Hebben?
Afbeeldingslocatie: http://home.att.net/~terminals/images/ibm-1395162-f2.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door roelio op 15-02-2003 22:18 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik heb een toetsenbord heb ik 16euro voor betaald weet het merk niet achterop staat er ook niet echt veel maar heeft een normale vormgeving en rechtboven wat multimedia knopjes (touch manager) model: SK - 1301 maybe eb je daar wat aan

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 22:02:
[...]

zou niet de Microsoft Natural Pro nemen, die heb ik namelijk ook. Typt zeer fijn en werkt op zich heel goed.. behalve in games.. dan blijven sommige toetsen "hangen" dus dan blijf je een bepaalde richting op lopen... zeer irritant. En zou eigenlijk ook niet mogen voor zo'n vrij duur toetsenbord.
Ik speel dan relatief weinig games, en al helemaal niet op de PC waarop ik die Pro heb hangen (ik heb er zelf ook eentje) maar bij de enkele keren UT dat ik er mee heb gespeeld had ik nergens last van hoor. :?
limoentje schreef op 15 februari 2003 @ 22:14:
IBM PC-AT uitgebreid toetsenbord. 1985. Werkt nog steeds naar behoren en tikt razendsnel. Hebben?
[afbeelding]
Lees even de openingspost aub, er wordt hier gevraagd naar een ergo. toetsenbord (een 'gebroken' dus), en niet een standaard bordje. :o

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Standaard bordje? Je weet niet waar je over praat...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

limoentje schreef op 15 februari 2003 @ 22:14:
[afbeelding]
offtopic:
Mag ik vragen wat voor aansluiting dat is? lijkt wel zo'n isdn/utp geval :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 22:16:
Ik heb een toetsenbord heb ik 16euro voor betaald weet het merk niet achterop staat er ook niet echt veel maar heeft een normale vormgeving en rechtboven wat multimedia knopjes (touch manager) model: SK - 1301 maybe eb je daar wat aan
Silitek of Trust? www.silitek.com , model 1301 dus.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 00:09:
offtopic:
Mag ik vragen wat voor aansluiting dat is? lijkt wel zo'n isdn/utp geval :D
offtopic:
inderdaad daar lijkt het wel op. zit bij de mijne alleen aan de toetsenbord kant van de kabel, de pc kant is gewoon ps/2 kleine DIN connector

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kijk eens op Keytronic. Die kan ik eventueel wel leveren. Zijn hele goeie tbtjes. Ik vind ze niet leuk want het is niet speels maar wel heel normaal. Ze tikken wel als de beste!!! Zijn ook lekker zwaar en qua tikken net als een typemachine.

Klik hieronder maar fftjes aan en kijk of je een leuke vindt. Ik kan de meeste wil krijgen.

http://www.keytronic.com/home/europe/default.htm

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
ligt het aan mij of hebben zij (Keytronic) geen gebroken kbds?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, ik heb van de week zo'n keyb binnen- een Yakumo KB-7903
- natural (=gebroken)
- geen enkele MM key (wel 2x Win & 1x List)
- snoer
- blok v. 6 horizontaal boven de cursors

Zelf gebruik ik'm allicht niet- email me (zie profile) als ik je er een plezier mee kan doen :)
Zie hier voor dingen die ik nog zoek **ruiltip ;) **

Oslik blyat! Oslik!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-08 14:00

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

de beste optie is de Micro$oft 'natural' die net uit productie is gegaan en dus moeilijk te verkrijgen. (ze hebben hem ook vervangen met een exemplaar in blauw met een kreupele layout!) *zucht*
Ik ben overgestapt van een Natural Keyboard Pro naar een Natural Multimedia Keyboard. De 'nieuwe' plaatsing van de insert/delete, home/end en pageup/pagedown is een paar weken wennen. Ik kan niet zeggen dat het handiger is, maar je kunt er aan wennen. Het probleem is dan wel dat je op normale toetsenborden naar de verkeerde toetsen gaat grijpen.

Wat ik irritanter vind is de dubbel functie van de functieknoppen. Ik gebruik nogal vaak de printscreen knop. Die werkt alleen als je de f-lock op de de andere stand hebt dan waarbij de functieknoppen hun normale F1-F12 functie hebben (ipv dubbele multimediafunctie). In de praktijk komt het erop neer dat Alt-F4 nooit dat wat ik wil wat het moet doen en printscreen ook nooit doet wat ik wil omdat ik constant de modes van de f-lock moet switchen. Het probleem zou simpel opgelost kunnen worden als met het toetsenbordtooltje van Microsoft de dubbele functie van de functieknoppen gelijk gesteld kan worden aan F1-F12 (zodat er ongeacht van de mode van de f-lock geen dubbel functie meer is), maar je kunt dus allerlei fucnties toekennen behalve F1-F12 :Z .

De aanslag van het toetsenbord is wel prettiger dan van de Natural Keyboard Pro. Die laatste is nogal luidruchtig en hard. De Natural Multimedia Keyboard is ook elegentar qua omvang.

Persoonlijk zou ik wel voor een degelijk toetsenbord gaan. Geen el cheapo Trust of Qware geval. De Natural Keyboard Pro heb ik een keer onder de douche meegenomen :9 om 'm schoon te maken en hij heeft dat na een dagje drogen prima overleeft. Je kunt er ook irritatie op uiten zonder dat er iets stuk gaat :) .

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Op slashdot staat er ook net een topic over keyboard layouts.
Zoals bijvoorbeeld cut/copy/paste zijn toch vaak gebruikte methode en die zit (vaak) onder een toetsen-combinatie(!) ipv een enkele toets. er valt dus nog wel wat te verbeteren.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Pagina: 1