[BC3] Welk toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik heb dus een nieuw toetsenbord maar welke.... :?

Ik zit niet te springen om van die internet keys. Ik kan namelijk nergens reviews vinden van toetsenborden.
Zelf zit ik te denken aan een Cherry G81-12000 of een Q81-12100
www.cherrycorp.com/keyboards/index.htm

voor de specs...

Deze hebben vinger scanner (die andere het ook nog een smartcard reader), maar deze dingen zijn nergens tekoop. Wie iemand misschien waar? Hoe duur? ervaringen mee? Of andere ''leuke'', geen standaard toetstenborden met vingerscanner/ barcode lezer, etc.

:?

if broken it is, fix it you should

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 11:50

Opa

Nu Multifocaal!

Kijk waar de eerstvolgende computerbeurs bij jou in de buurt zit en koop daar voor tussen de 2,50 (echt waar!) en 15 gulden een tweedehands IBM Ramplank model 1985, 2 kilo zwaar met losse kapjes op de toetsen en geen internet toetsen. :)
FF zoeken tot je een bord kompleet hebt met alle kapjes en een niet verbogen stekker. thuis wip je de kapjes er af en donder je ze in een linnen tas met knoop er in tussen je 40 graden was. Komen er blinkend schoon weer uit. Rest van het bord kan je stofzuigen.

klaar is de Gringo. Zelf heb ik er al twee. :) Zijn nog steeds de allerbeste toetsenborden met een goddelijke aanslag.

Enig nadeel is soms de nederlandse indeling met de [ en ] op een toets, met/zonder shift. Daarentegen zitten de * en de @ weer bij de hand.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

met www.neoseeker.com kan je naar reviews zoeken

ms natural pro kan ik aanbevelene ook al zitten er (handige) xtra toesten op

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Microsoft Natural Pro

Zitten wel i.net toetsjes op.....
Ook een USB hub

Super fijne (=zachte) aanslag

Lekker werken dus, => verhaal geldt ook voor de niet natural versie.

Elite versie van Mircosoft is nix, waardeloze indeling van de toetsen

www.kuiphuis.nl

• elgringo
Die naturals heb ik al es om zeep geholpen...

Ik ben niet zo''n rustige typer ;)

Maar Cherry leek me wel goed. Deze heb ik ook op mijn 486 gehad en werkt nog steeds (jammer dat die pc verkocht is, met toetsenbord)

En op de webpage van cherry stonden leuke toetsenborde met barcode scanners etc....

Verwijderd

Ik durf het bijna niet te zeggen:
Compaq BK 9963

Met I-toetsen en stevige ,maar toch lichte, toetsen.

• elgringo
Op maandag 02 april 2001 12:34 schreef RobRoy het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen:
Compaq BK 9963

Met I-toetsen en stevige ,maar toch lichte, toetsen.
Waar staan de specs, en waar kun je deze kopen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik had een Mitsumi van 25 piek, en die typt heel lekker licht. Nu heb ik een Silitek 1689 van 20 piek, met extra toetsen. Typt ook erg lekker :) Cherry borden vind ik de klikklakkerig, en op een natural bord kan ik echt niet typen. Ik hou van cheap keyboards >:)

Vandeweek heb ik bij een zaak ff op een Logitech bord van 129 piek getypt. Dat ding is echt slecht afgewerkt, en ziet er niet beter/degelijker uit dan een bord van 25 piek. Bovendien typt het ook echt niet beter. Viel me zwaar tegen!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Sorry Elgringo, daar kan ik je niet aan helpen. Dit toetenbord word tegenwoordig standaard geleverd bij "alle" nieuwe Compaq''s (server & WS). Je zou een mailtje naar Compq kunnen duwen, ik heb net wel ff snel gekeken maar kan nix vinden.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:28
Ik heb een Cherry G83-3000 van ruim 2,5 jaar oud. En het is nog steeds een prima keyboard. Heb er soep ingeknoeid, schoongemaakt en hij deed het weer als een zonnetje (toetsenbord is knoei bestendig volgens de site). maakt bij het typen ook nauwelijks geluid, behalve de spatiebalk dan.
Afbeeldingslocatie: http://www.cherrycorp.com/keyboards/images/6000.jpg

• elgringo
bij die cherries:

die Q?? hoe lager hoe beter? en wat houdt dit in? dat nummertje erachter is toch type niet?

• elgringo
Ik heb een oud 486 toetsenbord (5 jaar) ff in de wasmichine gekest, deze ziet er nu uit als NIEUW en hij typt ook best lekker...

Verwijderd

Koop niet zo''n el cheaop ding bij Eynstein, die zijn echt klote :)
Eynstein heeft meestal goed spul, maar die toetsenborden zijn echt nep.
Ik heb zelf een M$ Natural en krijg morgen M$ Natural Pro. Ik vind het echt een heerlijke plank. Als je geen natural wilt heeft Logitech ook hele fijna plankjes.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53
Logitech Cordless Desktop Pro.. Die ruleert

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:28
Op maandag 02 april 2001 16:33 schreef steije het volgende:
Logitech Cordless Desktop Pro.. Die ruleert
Nah, dat vind ik een beetje een knakenbord. Lawaaiig en voelt goedkoop aan.

• elgringo
ik heb nu (waarmee ik nu tiep) een aashima SK-710W. Dit is een verzwaart toetsenbord (metaal) en heavy duty toetsen.....

Zoiets zoek ik nu ook en cherry komt daar aardig bij in de buurt :)

• Passenger
  • Laatst online: 06-08 23:25
MS Natural Pro is een erg fijn plankje... Internet toetsjes heb je niet zo veel aan, maar de multimedia toetsen zijn rete-handig! Als je bijv. in een programma bezig bent, en je hebt winamp met een enorme playlist op shuffle staan, en je hoort een nummer dat je niet bevalt... 1 druk op de "Next Track" toets en je hebt t volgende nummer :)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 10:19

lange

Boom Boom?

ik ga zelf binnenkort zo''n logitech wireless desktop halen en dan de standaard uitvoering daar zit echt een lekker keybord bij (en draadloos)

Verwijderd

Ik heb zelf sinds kort een Cherry G81-3000 en ben zeer te spreken over het toetsenbord.
Het ding zelf is super lelijk om te zien, maar het typt als een beest. Zeker een aanrader is mijn ogen.

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-07 16:22
Ik heb (weer) een Cherry G81. Heerlijk bordje.
De G83 serie voelt een beetje goedkoop en slap (in vergelijk met de G81).

• mhr-zip
  • Laatst online: 08-08 22:39
Silitek sk-2500 zwaar relaxed

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• elgringo
Op maandag 02 april 2001 17:07 schreef Tu-Tone het volgende:
MS Natural Pro is een erg fijn plankje... Internet toetsjes heb je niet zo veel aan, maar de multimedia toetsen zijn rete-handig! Als je bijv. in een programma bezig bent, en je hebt winamp met een enorme playlist op shuffle staan, en je hoort een nummer dat je niet bevalt... 1 druk op de "Next Track" toets en je hebt t volgende nummer :)
Ik heb daar een AB voor, ik kan zelfs mijn pc met de AB uitzetten :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

ik heb net een logitech gekocht gewoon goedkoper model, ik heb nix aan die x-tra dingen. en werkt heerlijk....
model wat ik heb is btw, een internet keyboard, met wel wat extra functies en koste me 70,-

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 17:26 schreef elgringo het volgende:

[..]

Ik heb daar een AB voor, ik kan zelfs mijn pc met de AB uitzetten :)
Is dat te koop of ben je zelf wezen knutselen?

Verwijderd

silitek sk-6000 gekocht nieuw voor 50,-
natural keyboard met touchpad en doorlus mogelijkheid van de muis!
Ik ben zeer tevreden!

Verwijderd

waar heb je dat silitek toetsenbord gehaald dan, ik ben op zoek naar de SK-7255H, kan ik nergens vinden?

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 19:29

Dizzy

Where am I?

ik vind de keytronics nog altijd het fijnste

keytronic kt2001

stable,degelijk en geen inet toetsen

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

Ik heb een VET DELL toetsenbord.

Ik weet alleen niet waar je die los kunt kopen (zonder DELL erop natuurlijk)

Is echt het meest relaxte toetsenbord:
-klikt lekker
-niet te zware aanslag
-windows-toetsen

En binnenkort met Blauwe-LED''s >:)

• Opa
  • Laatst online: 08-08 11:50

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 03 april 2001 12:00 schreef 3DBlaster het volgende:
...Ik weet alleen niet waar je die los kunt kopen (zonder DELL erop natuurlijk)...
ff ondersteboven houden en de FCC ID# opschrijven. (in ieder geval de eerste drie karakters).
Dan ff naar de FCC ID search site en intijpen maar. Het toetsenbord (zonder MM-zooi) dat bij Dimensions van vorig jaar zat is een Silitek. (FCC ID begint met GYU)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Cherry zijn goeie en simpele bordjes.
MS Natural Pro vind ik zeer goedkoop aandoen vanwege de internet toetsen. Zijn van die duplo-knoppen.
Doe mij maar een Logitech Cordless Desktop Itouch Pro. (gebroken toetsenbord met enkele multi-media knopjes) Heerlijk bordje. En daar krijg je dan ook meteen die onwijs gave Cordless Mouseman bij. Logitech rulez. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

geef mij mijn compaq toetsenborg ding lekker verzwaard en de toets aanslag als een zonnetje en geen windows toetsen kan irri zijn met spelletjes

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Het allerbeste en fijnste toetsenboard vind ik nog steeds het keytronic KTR2000/2001 toetsenboard. Hij is stevig, zwaar en de toetsen geven tegenkracht. Er zitten geen onnodige toetsen op, en hij is niet gruwelijk duur (60,-).