Toon posts:

Topic gesloten !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit hem zo als ik het linux forum bezoek,onmiddellijk naar onder doorscroll waar de gebande/gesloten topics zich bevinden.
Want dit zijn de vragen/noden waar de gewone user mee zit.
De vragen die blijven staan zijn meestal voor gevorderde gebruikers...of is het zo dat het forum enkel voor een beperkt geslecteerd publiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14

Arno

PF5A

Nee dat niet, maar deze topics zijn erg vaak opzoekvragen en NOS is simpelweg GEEN helpdesk :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Nee, die topics doen waarschijnlijk niet aan de eisen van GoT.

Je topic moet :

- Duidelijke topic titel hebben
- Geen basis / zoek vraag zijn

enz enz..

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:24

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Hij stelt een vraag over de open en gesloten topics, zijn eigen topic is niet gesloten ;)

(Volgens mij heb je de startpost niet gelezen :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 15-02-2003 15:48 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:53

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 13:31:
Het zit hem zo als ik het linux forum bezoek,onmiddellijk naar onder doorscroll waar de gebande/gesloten topics zich bevinden.
De vragen die blijven staan zijn meestal voor gevorderde gebruikers...of is het zo dat het forum enkel voor een beperkt geslecteerd publiek is.

Er wordt een zeker niveau van de gebruikers verwacht. Dat houdt dus in dat je zelf iets op kunt zoeken in een manual, in de helpfile of op internet voordat je een antwoord op je probleem komt vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 13:31:

Nee, dat zijn de vragen die de gewone gebruiker kan opzoeken met de search of Google. En als de gewone gebruiker dat gedaan heeft, zit hij er ook niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 13:31:
[...]
Ik zou het willen stellen als: "Dit zijn de vragen die binnen 5 minuten met Google of de GoT-search kunnen worden gevonden."

Een korte blik op de gesloten topics tot 7 dagen geleden bevestigt dit voor (vrijwel) alle gevallen. Vast staat dat ze sowieso niet aan deze eisen voldoen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@intoxicated
Alle vragen die hier worden gesteld heb ik binnen de 5 minuten gevonden via google ...dus dat is zeker dikke zever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar zit het hem net. GoT is bedoeld voor de gevorderde gebruikers, en niet voor beginners. Die kunnen hun vraag beter stellen in fora als www.beginnersweb.nl www.computeridee.nl . Het feit dat er zoveel slotjes gezet worden, is te wijten aan dezelfde groep gebruikers: zij weten dat hier op GoT de die-hards rondlopen, en zijn in de waan dat zij hun vraag ook binnen vijf minuten beantwoorden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:24
Hmmm. Ok Sorry. :+

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Robin Vreuls

Zo denk ik er dus ook over,en vind ik het een tekortkoming van het "Tweakersforum"om deze doelgroep-lees beginners-in de kou te laten staan.
Met dezelfde moeite om de mensen te bannen of deze door te verwijzen naar "Google" kan je evengoed het antwoordt op hun vragen geven.
Wat niet wil zeggen dat je ze kan verwijzen naar de andere mogelijkheden -zoals search,google enz...-om een antwoord op hun vragen te bekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 14:43:
@intoxicated
Alle vragen die hier worden gesteld heb ik binnen de 5 minuten gevonden via google ...dus dat is zeker dikke zever!
de vragen wel jah, maar de antwoorden toch echt niet ;)
en als dat wel zo is past dan ff de link naar het antwoord in zo'n topic en vraag die persoon de volgende keer zelf even te zoeken, kunnen we het niveau weer wat omhoog trappen :)

EN als je alle beginners vragen gaat beantwoorden, worden die alleen maar meer gesteld, en zal de doelgroep... namelijk tweakers, langzaam verdwijnen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 15:17:
[...]

de vragen wel jah, maar de antwoorden toch echt niet ;)
en als dat wel zo is past dan ff de link naar het antwoord in zo'n topic en vraag die persoon de volgende keer zelf even te zoeken, kunnen we het niveau weer wat omhoog trappen :)

EN als je alle beginners vragen gaat beantwoorden, worden die alleen maar meer gesteld, en zal de doelgroep... namelijk tweakers, langzaam verdwijnen
eeh als je bij alle topic's die op slot gaan om deze rede het antwoord erbij paste (met een link of niet) denkt zo'n "beginner" dat dat de volgende keren ook kan ;)
je krijgt immers toch een antwoord, en wat boeit het nu dat het topic dicht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Ik kan het begrijpen dat jij vindt dat meer informatie gegeven mag worden in de slotreply, maar dat neemt niet weg dat de topicstarter zelf fout bezig is geweest. Zelfs als beginner kun je je op GoT begeven, maar dan moet je daar wel iets voor doen: http://gathering.tweakers...faq/forumgedrag#pre-topic. Als iemand zich daaraan houdt, dan kan dat topic nooit op slot gaan. Helaas doen de nieuwe gebruikers dit nooit, waardoor zij zich gefrustreerd voelen en over de grens gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Robin Vreuls schreef op 15 February 2003 @ 14:49:
[...]

Daar zit het hem net. GoT is bedoeld voor de gevorderde gebruikers, en niet voor beginners. Die kunnen hun vraag beter stellen in fora als www.beginnersweb.nl www.computeridee.nl . Het feit dat er zoveel slotjes gezet worden, is te wijten aan dezelfde groep gebruikers: zij weten dat hier op GoT de die-hards rondlopen, en zijn in de waan dat zij hun vraag ook binnen vijf minuten beantwoorden kunnen.
wat doe jij hier dan >:)

anyway hier op me werk zitten ook 3 van die n00bs die ook geregged zijn op GoT en al diverse waarschuwingen / slotjes te pakken hebben. helaas ook nog via hetzelfde ip ;(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je mag best vanalles en nogwat vragen, alleen moet je vraag wel voldoen aan de eis 'je best doen en laten zien wat je geprobeerd hebt en even zoeken op de logische plekken'

that's all... Als je dat gedaan hebt, mag je een vraag stellen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1