Dit is erg goed nieuws en ik hoop dan ook dat ie echt komt, ik vond Vice City op de PS2 echt cool man, allemaal motoren en nog meer coole dingenRockstar reveals that it plans to release the PC version of Grand Theft Auto: Vice City in May.
Rockstar Games has announced that the PC version of Grand Theft Auto: Vice City is scheduled for release in the US on May 15 and in Europe on May 16. The PC version will feature enhanced graphics and sound, additional PC controls, and several options to allow players to customize the game. Vice City, which is the sequel to Grand Theft Auto III and is set in a Miami-like oceanside city, was released for the PlayStation 2 in October and has since had record sales.
"We felt that we had to truly outdo ourselves when it came to developing Grand Theft Auto: Vice City and felt that we owed it to the fans to continue to keep enhancing and delivering the gameplay, cinematic graphics, production values, and audio experience that have become synonymous with the Grand Theft Auto franchise," said Sam Houser, president of Rockstar Games. "We are truly humbled by the response that the game has received so far and are extremely excited to showcase Grand Theft Auto: Vice City on the PC."
The devil is in the details.
Verwijderd
Maar het is mooi dat ie al in mei komt, en niet pas in juni
edit:
Damn u MaRc0
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 10:20 ]
Ik verheug me al op de brommers. Hopelijk wordt ie niet al te duur.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
Qylos schreef op 15 February 2003 @ 10:37:
Mooi![]()
Ik verheug me al op de brommers. Hopelijk wordt ie niet al te duur.
zal wel de standaard prijs zijn: (rond 50 euro)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
Hehe hoe lang moeten we dan weer wachten

Als ze dan maar een goede multiplayer mode maken inplaats van die in gta2 dat vond ik een flop (maja dat is dan ook men persoonlijke mening)
zijn er trouwens al screenies van gta 4??
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 11:10 ]
en niet een stand-alone?
Zo ver ik begreep stand-alone inderdaad.Crash-Override schreef op 15 februari 2003 @ 11:10:
dit is toch een add-on he?
en niet een stand-alone?
Ik heb hem op de PS2 gespeelt, kon nou niet echt zeggen dat het zo denderend beter is dat GTA3. Oke, ik heb niet echt die missies toen zitten spelen, maar een beetje zitten rondrijden en vliegen in die stad
Die helicopter maakt het spel TE onrealistisch imo, je land ff op een normaal huisje.. niks aan de hand. Je schiet gewoon met bommen oid op auto's, geen probleem, niemand houd je echt tegen zolang je maar een politiepakje aan hebt..
Tjsa..
🌞🍃
Verwijderd
Maakt het niet minder leuk natuurlijk
Alsof GTA realistisch is.. De hele GTA serie is arcade fun, da's juist het leuke eraan. Voor realism ga ik wel battlefieldDataBeest schreef op 15 February 2003 @ 11:24:
[...]
Zo ver ik begreep stand-alone inderdaad.
Ik heb hem op de PS2 gespeelt, kon nou niet echt zeggen dat het zo denderend beter is dat GTA3. Oke, ik heb niet echt die missies toen zitten spelen, maar een beetje zitten rondrijden en vliegen in die stad
Die helicopter maakt het spel TE onrealistisch imo, je land ff op een normaal huisje.. niks aan de hand. Je schiet gewoon met bommen oid op auto's, geen probleem, niemand houd je echt tegen zolang je maar een politiepakje aan hebt..
Tjsa..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Inderdaad, maar het kan ook te ver gaan, wat bij Vice City wel het geval is, vind ik.-boesOne- schreef op 15 February 2003 @ 11:33:
[...]
Alsof GTA realistisch is.. De hele GTA serie is arcade fun, da's juist het leuke eraan. Voor realism ga ik wel battlefieldspelen..
🌞🍃
tampert, kriminalpolizei
Als je je examens dan een beetje goed maakt, heb je daarna tijd zat om het spel te spelen
Hier staat tekst
jaSjaak_Afhaak schreef op 15 February 2003 @ 11:40:
[...]
Als je je examens dan een beetje goed maakt, heb je daarna tijd zat om het spel te spelen
tampert, kriminalpolizei
Kee.. heb GTA VC nog niet gezien.. dus wat dat betreft kan ik er niks over zeggen..DataBeest schreef op 15 February 2003 @ 11:35:
[...]
Inderdaad, maar het kan ook te ver gaan, wat bij Vice City wel het geval is, vind ik.
Kan me voorstellen dat het duf is om op huisjes te kunnen landen. Hoop dat ze dat eruit tweaken voor de PC versie...
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Huisjes? Flats/wolkenkrabber-boesOne- schreef op 15 February 2003 @ 11:50:
[...]
Kee.. heb GTA VC nog niet gezien.. dus wat dat betreft kan ik er niks over zeggen..
Kan me voorstellen dat het duf is om op huisjes te kunnen landen. Hoop dat ze dat eruit tweaken voor de PC versie...
De helikopter vind ik een van de beste aanwinsten.. Afgezien van de radio natuurlijk, vice city public radio is heel mooi gemaakt.
TMAXTINT
Nee, maar waarschijnlijk komt er binnen een jaar wel een mod voor
Full-stack webdeveloper in Groningen
Hij wordt ook veel beter dan de Pleestation versieunfor schreef op 15 February 2003 @ 14:16:
yay... beetje laat niet? speel em al aantal maanden op me PS2.
The PC version will possess enhanced features including improved graphics and sound, additional PC controls, as well as several options for players to customize the game.
Verwijderd
Ja en. Op de pc is die veeel beter. Eigen mp3s erin doen. Modjes enzo. VET gewoonunfor schreef op 15 February 2003 @ 14:16:
yay... beetje laat niet? speel em al aantal maanden op me PS2.
Wat boeit dat onrealisme nu

Verwijderd
Damn de mods voor dit spel gaan rulen.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 16:11 ]
Verwijderd
Bij ons op school heeft iemand zo een scooterVerwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 16:07:
Als eerst wil ik die vespa eruit en komt en een italjet dragster in http://www.italjetdragste...s/news/dragster_milan.jpg
Damn de mods voor dit spel gaan rulen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 16:16 ]
Verwijderd
GeilVerwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 16:16:
[...]
Bij ons op school heeft iemand zo een scooteralleen een andere kleur.
Ik zie hem vaak langsrijden in het geel / chroom
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 16:21 ]
We hebben Liberty City gehad en Vice City, nu alleen nog maar San Andreas. (de fans van de originele GTA snappen het wel)
Dus we verwachten GTA: San Andreas dit jaar in october als het meezit
Nope, je hebt het foutHuggyB schreef op 15 februari 2003 @ 16:46:
Ehm nee, eerst nog 1 GTA3 engine titel en dan pas GTA4. Rockstar heeft ook nog iets gezegd over een GTA Online, dat misschien GTA4 helemaal niet is. Dus dan kan je nog langer wachten
We hebben Liberty City gehad en Vice City, nu alleen nog maar San Andreas. (de fans van de originele GTA snappen het wel)
Dus we verwachten GTA: San Andreas dit jaar in october als het meezit
Liberty City was gewoon GTA3. Vice City is de nieuwe Vice City die dus in mei komt, die door sommigen wordt beschouwt als GTA4, maar dat dus niet is. GTA: San Andreas (GTA4) is aangekondigd voor de PS2 en komt pas in 2004 uit.
Verwijderd
<1970: ???
1970: Gta: Londen
1980: Gta3: Vice City
1990: Gta
2000: Gta3
2010: Gta2
>2010: ???
Maar ik kan het ook fout hebben hoor
En Vice City speelt toch in de jaren '60
[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 15-02-2003 16:56 ]
zou niet best wezen als ze de graphics zelfde laten want een PS2 is met zijn 640x480 res. toch wel even stukje minder krachtig dan de moderne pc.kNarf schreef op 15 februari 2003 @ 14:40:
[...]
Hij wordt ook veel beter dan de Pleestation versie![]()
The PC version will possess enhanced features including improved graphics and sound, additional PC controls, as well as several options for players to customize the game.
PS2 draait niet op 640x480 hoor. De Nintendo 64 draaide al op 640x480. Ik weet niet welke resolutie de PS2 draait, maar iig hoger dan 800x600.unfor schreef op 15 February 2003 @ 16:59:
[...]
zou niet best wezen als ze de graphics zelfde laten want een PS2 is met zijn 640x480 res. toch wel even stukje minder krachtig dan de moderne pc.
En de PS2 heeft een aardige snelle CPUGPU, daarom zijn er ook amper PC's die PS2 spellen kunnen emuleren
Verwijderd
Hmm, je rijtje klopt best wel, maar de GTA 2 setting, licht in de toekomst vond ik niet zo goed, en GTA Londen ook niet echt, dus ze moeten niet echt verder terug in de tijd. Ze moeten dan toch gewoon een 'gebruikte' decinnia nemen.Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 16:55:
GTA4 is of jaren 60 (of eronder) of jaren 2010 (of erboven):
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt me beetje raar. GTA2 is aardig tijdloos, GTA3 zou ik ook niet persé 2000 willen noemen. Vice City is wel echt tijdsgebonden, rond '85. Ik denk dat San Andreas / GTA4 ook rond die tijd gaat spelen, misschien iets later. Dat je je empirium uit gaat breiden naar LA ofzoVerwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 16:55:
GTA4 is of jaren 60 (of eronder) of jaren 2010 (of erboven):
Ik weet wel dat de volgende GTA uitermate vet gaat worden.. San Andreas was in GTA1 ook al de mooiste stad
Verwijderd
Dan noem ik het toch graag 2000
Ook als je kijkt naar de wapens, en de taal.
Verwijderd
Daarom verwacht ik ook veel van Vice City, lijkt me erg cool worden
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Verwijderd
lol, vice city is nog niet eens uit loopt ie al te schreeuwen om gta4 screenies..Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 11:09:
[...]
Hehe hoe lang moeten we dan weer wachten![]()
Als ze dan maar een goede multiplayer mode maken inplaats van die in gta2 dat vond ik een flop (maja dat is dan ook men persoonlijke mening)
zijn er trouwens al screenies van gta 4??

Verwijderd
Zal wel meevallen, ik heb het al op PS2 gespeeld, en mijn mening ?Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 19:50:
Vice City gaat RoelerenIk krijg einde van deze maand eindelijk mijn game-systeem en daarop moet Vice City vloeiend draaien.
Het is gewoon GTA III met wat nieuwe features, in een ander jasje..
Sim-pel.
Niet mijn 50Euro waard.
Verwijderd
Ben ik absoluut niet met je eens...Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 22:17:
[...]
Zal wel meevallen, ik heb het al op PS2 gespeeld, en mijn mening ?
Het is gewoon GTA III met wat nieuwe features, in een ander jasje..
Sim-pel.
Niet mijn 50Euro waard.
Vice City staat GTA3 als Medal of Honor staat tot Quake 3. Dezelfde engine, maar voor de rest een game die alleen in de basics hetzelfde is...
Verwijderd
gta 3 was ook al rulerend het begon met een hoertje oppikken en afzetten en steeds verder bommetje hier daar een moordje
Verwijderd
Ook goedemorgen..Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 09:54:
WOOOOOOOHOOOOOOOO
gta 3 was ook al rulerend het begon met een hoertje oppikken en afzetten en steeds verder bommetje hier daar een moordjeGTA3 si teh pwn

In mijn ogen blijft Vice City min of meer de GTA III zoals ze het in de eerste plaats wouden releasen, maar dat toch niet deden.. voor de centen ? Who knows.Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 01:13:
[...]
Ben ik absoluut niet met je eens...
Vice City staat GTA3 als Medal of Honor staat tot Quake 3. Dezelfde engine, maar voor de rest een game die alleen in de basics hetzelfde is...
En ik denk ook dat deze geen multiplayeroptie krijgt en rechtstreeks van de PS2 geportald wordt, wat opgeschoond, en tataa, een product.
Neej, niet mijn 50Euro waard, en als we de cyclus volgens van hoe ze het telkens stapje voor stapje opbouwen, denk ik dat GTA4 wel gekocht gaat worden, omdat deze dan onderhand eens multiplayer heeft.
IMHO hebben ze t er in GTA3 en VC er gewoon uitgelaten omdat t anders toch niet lekker zou werken om zichzelf een hoop gezeur te besparen.
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
Verwijderd
lol sorry hoor maar keb zon zin in GTA3:VC
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 16:54 ]
Verwijderd
Hallo, zeg. Consoles zijn nog steeds gebonden aan de resolutie die een tv aankan. Een PS2 heeft dus zeker geen 800x600-resolutie.MaRc0 schreef op 15 februari 2003 @ 17:01:
PS2 draait niet op 640x480 hoor. De Nintendo 64 draaide al op 640x480. Ik weet niet welke resolutie de PS2 draait, maar iig hoger dan 800x600.
Tot nu toe heeft alleen de Xbox support voor hogere resoluties via HDTV (alleen heeft niemand die in Europa).
Ook dit slaat als een tang op een varken. Het gebrek aan succesvolle PS2-emulatoren komt doordat de PS2 een totaal andere architectuur heeft dan een pc. Zelfs een Xbox, met intel-cpu en een Windows-variant als OS, is door z'n totaal afwijkende opbouw lastig te emuleren. En dat staat los van het feit dat er een 'aardig snelle CPU' in zit. Kijk naar Bleem, om PSX-games te spelen op je pc: je hebt een pc nodig die tig keer meer performance heeft dan een PSX, en dan nog is het meestal bagger wat eruit komt.En de PS2 heeft een aardige snelle CPU, daarom zijn er ook amper PC's die PS2 spellen kunnen emuleren
Je bent beter af met een fatsoenlijke port, waarbij het spel wordt aangepast zodat het optimaal draait op een ander systeem.
Hallo zeg, kijk maar eens naar de vergelijkingstabellen van de resoluties van de Xbox, Playstation 2 en GameCube, geen van de drie komt onder de 800x600.Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 17:15:
[...]
Hallo, zeg. Consoles zijn nog steeds gebonden aan de resolutie die een tv aankan. Een PS2 heeft dus zeker geen 800x600-resolutie.
Tot nu toe heeft alleen de Xbox support voor hogere resoluties via HDTV (alleen heeft niemand die in Europa).
TV's draaien trouwens niet altijd op 640x480, een TV die 10x zo groot is draait heus wel op een hogere resolutie.
Ik had een typfoutje gemaakt en ik bedoelde GPU, de CPU is niet zo snel van de PS2, maar de GPU (videokaart dus) is wel aardig snel. En doordat de PS2 best krachtig is en ook heel anders ontwikkeld is is het moeilijk om dat te emuleren[...]
Ook dit slaat als een tang op een varken. Het gebrek aan succesvolle PS2-emulatoren komt doordat de PS2 een totaal andere architectuur heeft dan een pc. Zelfs een Xbox, met intel-cpu en een Windows-variant als OS, is door z'n totaal afwijkende opbouw lastig te emuleren. En dat staat los van het feit dat er een 'aardig snelle CPU' in zit. Kijk naar Bleem, om PSX-games te spelen op je pc: je hebt een pc nodig die tig keer meer performance heeft dan een PSX, en dan nog is het meestal bagger wat eruit komt.
Verwijderd
Sterker nog PAL video (wat we dus hier in europa gebruiken) Draait altijd op 720x576 Nog minder dan 800x600. Grotere tv's draaien dus dezelfde resolutie. Size does not matter dus. Meeste console draaien dus op 640x480, enkele op 800x600? maar dat weet ik niet zeker. Meer heb je ook niet nodig op een TV.Hallo zeg, kijk maar eens naar de vergelijkingstabellen van de resoluties van de Xbox, Playstation 2 en GameCube, geen van de drie komt onder de 800x600.
TV's draaien trouwens niet altijd op 640x480, een TV die 10x zo groot is draait heus wel op een hogere resolutie.
Verder zoals hierboven werd gezegt draaien alleen hdtv's op hogere resoluties. Maar das ook geen pal neem ik aan?
Ik heb al een ingame filmpje gezien (van de beta versie, of zelfs dat misschien nog niet eens).
Helaas ben ik de link alweer kwijt

Verwijderd
Ik wil graag die link hebben, anders geloof ik ej niet.Anton_NL schreef op 16 februari 2003 @ 19:50:
Goed nieuws: een paar GTA fans zijn bezig met GTA3-multiplayer![]()
Ik heb al een ingame filmpje gezien (van de beta versie, of zelfs dat misschien nog niet eens).
Glorificationer heeft verder gelijk ( vind ik )
LOL, check dit eens. Dan zal je ook tot de ontdekking komen dat de maker een GoT-er isAnton_NL schreef op 16 February 2003 @ 19:50:
Goed nieuws: een paar GTA fans zijn bezig met GTA3-multiplayer![]()
Verwijderd
Ben bang dat dat voorlopig niet gaat gebeuren... Sony heeft Rockstar een flinke zak duiten gegeven in ruil voor console-exclusiviteit van GTA voor de eerstkomende paar jaar... Ofwel, PS2-only. (En PC, maar da's geen console).Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 17:34:
ik heb gehoord dat gta ook op de cube komt weet iemand wanneer dat is?
Kan beter zeggen maker zat op gamer.nl forum, maar iemand verwees hem naar GOT waar niveau wat hoger ligtko9 schreef op 16 February 2003 @ 19:58:
[...]
LOL, check dit eens. Dan zal je ook tot de ontdekking komen dat de maker een GoT-er is
Maar als je GTA3 en VC zelfde vind dan zit je er gigantisch naast, het speelt zo anders en kan je wel zeggen dit had GTA3 moeten zijn, maar GTA3 was al goed maar dit is helemaal fantastisch
*UPDATE*
Het filmpje van GTA3 MP in actie is niet meer beschikbaar. Wegens succes werd er iets te veel dataverkeer gegenereerd.
Dus Alex, ben je nu overtuigd?

Verwijderd
ik ben niet zo bekend @ online stores
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 11:10 ]
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
13:34 Rockstar Games has announced a release date for the PC version of Grand Theft Auto: Vice City - the biggest-selling game in the world in 2002. The '80s themed sequel to Grand Theft Auto III will hit shelves on May 13 in the States and three days later in Europe.
Bron: www.computerandvideogames.com
WHehe
Maar wat ik je wilde uitleggen (omdat je nog niet zo bekend bent met online stores
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Erg scherp en "clean". De framerate is alleen vaak onder de 30. Maar ja, ik let er nauweleks op bij dit spel. Maakt tijdens de gameplay niet zoveel uit namelijk.
En er zijn een aantal PS2 spellen dat HDTV ondersteunen.
Meest recente voorbeeld is The Getaway. Maar goed... die dure crap heb ik niet
Verwijderd
Ik hoop dat VC dan met hetzelfde enthousiasme wordt gemod, zoals dat met GTA3 gebeurd.
Het is alleen nog zo lang wachten....
HuggyB schreef op 20 februari 2003 @ 21:15:
De framerate is alleen vaak onder de 30. Maar ja, ik let er nauweleks op bij dit spel. Maakt tijdens de gameplay niet zoveel uit namelijk.
Verwijderd
Verwijderd
Idd begon na een tijdje te vervelen vaak dezelfde missies enzo. Hopelijk zit hier meer variatie in.Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 14:15:
ik hoop dat hij wat leuker wordt als de orginele GTA3..... daar was ik toch wel na 2 weken op uitgekeken....
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
633 Mhz Celeron. Of omdat ik nu dual monitor heb. Speel men spellen via geforce 2 Titanium 64 MB.
Zeer iriitant want had deze kaart eigenlijk gekocht voor betere spellen, maar thps 3 doet het ook niet. Alles zwart beeld, maar wel geluid.
Denk dat ik een nieuwe mobo en cpu moet kopen ofnier?
lol, dat heeft niets met de snelheid van pc's te maken, de PS2 heeft niet meer power dan een 1ghz tbird systeem. Dat de pc (x86) niet (goed) ps2 games kan emuleren heeft met de bouw van de PS2 te maken, niet met die van de PC een 3.06 @ 3.60GHz kan echt met 1 pink (bij wijze van sprekenMaRc0 schreef op 15 February 2003 @ 17:01:
[...]
PS2 draait niet op 640x480 hoor. De Nintendo 64 draaide al op 640x480. Ik weet niet welke resolutie de PS2 draait, maar iig hoger dan 800x600.
En de PS2 heeft een aardige snelle CPUGPU, daarom zijn er ook amper PC's die PS2 spellen kunnen emuleren
Verwijderd
Oh yes, ik hoop dat er dan zo snel mogelijk een 'Miami Vice' Mod uitkomt! (vooral die car van CrockettVerwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 14:15:
ik hoop dat hij wat leuker wordt als de orginele GTA3..... daar was ik toch wel na 2 weken op uitgekeken....
Verwijderd
Totdat mensen mij erop wezen dat er van die grote slow-downs in zaten. Als je erop let zie je ze ook.
Maar ja, ik moest wel even opletten... dus de lage framerate valt reuze mee.
Het is ook niet zo dat als je moeilijk in de problemen de engine van GTA het opgeeft. De slow-downs zijn niet op cruciale momenten. Hence, je merkt ze toch niet op.
nieuwe cpu lijkt me idd geen overbodige luxeVerwijderd schreef op 01 March 2003 @ 14:49:
mwa bij mij speelt hij heel sloom gwn van cd af dan he. Heb ik een Iso van gemaakt en dan laden met Deamon Tools en dan doet hij het nog steeds sloom. ZOu het aan men CPU liggen :
633 Mhz Celeron
Denk dat ik een nieuwe mobo en cpu moet kopen ofnier?

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science
Dit topic is gesloten.