vrijdag middag was er een UPC monteur langsgekomen om het chello modem op te halen en werd daarbij ge electrocueerd (whatever) door de coax kabel! waarschijnlijk staat hier 220V op 
ik was er helaas niet bij, was aan het werk.
thuisgekomen had ik het hele verhaal gehoord en uiteraard kon ik er met m'n tengels niet afblijven met als resultaat pijn aan m'n poten en een aardlek schakelaar die er uit vloog (hulde aan de uitvinder van deze schakelaar
).
uiteraard rijst bij mij de vraag op hoe dit mogelijk is.
situatie schets:
uiteraard zit er dus iets niet goed, een apparaat wat 220 op de kabel gooit, niet geaard apparaat etc
iemand een idee, ben al wat aan het doormeten, maar ik ga er vandaag (zaterdag) eens ff goed naar kijken
ik was er helaas niet bij, was aan het werk.
thuisgekomen had ik het hele verhaal gehoord en uiteraard kon ik er met m'n tengels niet afblijven met als resultaat pijn aan m'n poten en een aardlek schakelaar die er uit vloog (hulde aan de uitvinder van deze schakelaar
uiteraard rijst bij mij de vraag op hoe dit mogelijk is.
situatie schets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| upc coax -> chello signaal splitter --> chello modem ( niet meer aanwezig)
|
--------------> tv kabel naar woonkamer
(aansluiting splitter staat zoiezo 100% zeker spanning op :P)
--woonkamer aansluiting--
tv--> tv in woonkamer
|
----> coax kabel naar mijn kamer tv
radio--> radio in woonkamer
|
--> coax kabel naar mijn kamer radio |
uiteraard zit er dus iets niet goed, een apparaat wat 220 op de kabel gooit, niet geaard apparaat etc
iemand een idee, ben al wat aan het doormeten, maar ik ga er vandaag (zaterdag) eens ff goed naar kijken