Toon posts:

Zere Ogen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb net een nieuw beeldscherm gekocht. Op advies van iemand heb ik een wat duurdere gekocht. Ik heb een Philips 107P40. HIj doet het prima, maar ik krijg alleen last van zere ogen als ik er achter ga zitten. Dit krijg ik vrijwel meteen. Het ligt niet aan de resolutie (1024 x 768) of aan de refresh rate (100 Hz). Wat kan het wel zijn?

Alvast bedankt

Raymond

Verwijderd

volgens mij hoort dit in Videoplanken & Beeldkanonnen.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Welkom op GoT (gezien de topic title en je naam ben je nieuw)

Ligt meestal aan brightness, probeer deze eens lager te zetten.
Verder kan het denk ik ook wel aan de 100Hz rate liggen, probeer deze eens op 80Hz uit.
Ik draai zelf met een Philips 107S op 1280, 65hz en ik heb nergens problemen mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Peedy op 14-02-2003 20:31 . Reden: 107S ]

Verwijderd

LOL ga naar de dokter ;) *kijkt naar naam en profiel

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 20:39 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Spielerij - Games & Discussies

Spielerij gaat over games... je topic had beter gestaan in het Videoplanken & Beeldkanonnen forum.

Lees FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) - Refreshrate's eens door :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 14-02-2003 20:31 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
volgens mij hoort dit in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Daar heb je wel gelijk in, maar laat dat over aan de modjes, of zeg anders niks. :|

Mischien moet je eerst ff wennen? En hoelang duurt het voordat je last krijgt?

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13
-Skyhawk- schreef op 14 February 2003 @ 20:33:
[...]

Daar heb je wel gelijk in, maar laat dat over aan de modjes, of zeg anders niks. :|

Mischien moet je eerst ff wennen? En hoelang duurt het voordat je last krijgt?
Hoezo je mag toch wel zeggen dattie verkeerd zit of niet :? :?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Is toch niet erg dat ie dat dan even zegt? Als het niet gezegd wordt komt de TS er nooit achter. Okay 100x zeggen en afkankeren zoals vaak gedaan wordt is nogal nutteloos, maar ff zeggen waar het thuishoort op een vriendelijke manier zoals Dix deej is toch niet fout?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
/verderofftopic
Hoezo je mag toch wel zeggen dattie verkeerd zit of niet
Vind dat beetje lame staan, ff snel zeggen dat ie verkeerd zit, en geen antwoord, of suggestie geven op de vraag die een user steld.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13
-Skyhawk- schreef op 14 februari 2003 @ 20:45:
/verderofftopic
[qoute]Vind dat beetje lame staan, ff snel zeggen dat ie verkeerd zit, en geen antwoord, of suggestie geven op de vraag die een user steld.
Is niet lame is erop wijzen dat het verkeerd staat zie der niks verkeerds aan om dat te zeggen :?

Maar ontopic : krijgt degene die erachter zit droge ogen en knippert hij niet veel ?? Want als je niet veel knippert met je ogen worden je ogen droog en gaan ze prikken

[ Voor 18% gewijzigd door Ikkuh84 op 14-02-2003 20:49 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:10
SGD -> VB

There is no magic.

Verwijderd

pEeDy16 schreef op 14 February 2003 @ 20:29:
Welkom op GoT (gezien de topic title en je naam ben je nieuw)

Ligt meestal aan brightness, probeer deze eens lager te zetten.
Verder kan het denk ik ook wel aan de 100Hz rate liggen, probeer deze eens op 80Hz uit.
Ik draai zelf met een Philips 107S op 1280, 65hz en ik heb nergens problemen mee.
Daar ben ik wel 's nieuwsgierig naar, hoelang zit je achterelkaar achter (of voor )dat ding ?? Kan het me niet voorstellen dat je daar een hele dag (zeg 8uur) achter zit

Verwijderd

Idd Brightness of Hertz. Probeer ze allebij eens wat lager te zetten!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Blaatschapen. De een zegt iets, de ander neemt het over, de derde herhaalt het nog eens en iedereen is het er over eens dat je de waarheid spreekt.

Ik raad je aan je refreshrate HOGER te zetten. Hoe hoger de refreshrate hoe rustiger het beeld en dus beter voor de ogen. Controleer trouwens in je menu of het scherm toch niet stiekem op 75Hz of 60Hz staat. Ook al geeft windows wat anders aan in het beeldscherm eigenschappen menu kan je werkelijke refreshrate toch gewoon de default windowswaarde zijn door een bug. (zoals bij iiyama)

MechWarrior || Monsters Game

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 21:20:
Idd Brightness of Hertz. Probeer ze allebij eens wat lager te zetten!
blaaat, zeker gelezen dat iemadn anders dat al voorstelde, en jij dacht ff snel een post te scoren..

Waarom lager zetten, hoger is toch beter? :/

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
damn, jij was een miliseconde sneller denk ik..

Verwijderd

Idd Brightness / contrast instellen.

Als dat niet helpt je ogen eens een keer laten opmeten

Verwijderd

Ik stel voor dat je even de handleiding van je monitor gaat lezen. Of je maakt gebruik van een zoekfunctie, je leest wat andere topics door etc. etc.
Lees ook * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * even door, dan begrijp je waarom je topic nu dicht zit. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.