Ik ben van plan zelf een baybus te maken. Dit omdat ik dan een baybus heb die in een 5 1/4" frontje van de kast zelf gebakken zit, en omdat ik niet echt een geschikte kan vinden.
Ik heb 6 fans in mijn kast (excl. voeding)
Dit zijn:
3x 80mm enermax
1x 120 mm enermax
1x Zalman PS92252H 92 mm
1x Thermaltake Vulcano P4 70 mm
De Zalman koeler hangt boven de CPU en de Vulcano had ik nog liggen en heb ik op mn GF3 ti 500 gemonteerd toen ik erachter kwam dat het fannetje daavan niet draaide. Deze werd wel erg heet, maar heeft het toch gewoon weken gedaan zonder koelertje
Deze draait momenteel op 5 V. Alle andere koelers kan ik dmv potmeters al instellen, maar een baybus lijkt me veel handiger 
Ik wil de 6 fans onafhankelijk van elkaar traploos kunnen regelen. Dus niet alleen 7 V - 12V en uit.
Na enig zoeken heb ik een goede site gevonden.
Hier wordt uitgelegd hoe je een baybus kan maken met rheostats.
Mijn vraag is nu de volgende:
Is dit mogelijk? Want ik heb veel gehoord over het heet worden en doorbranden van baybussen omdat de aangesloten fans teveel vermogen hebben. Dus heeft iemand tips/oplossingen hoe ik mijn 6 fans toch in 1 baybus kan krijgen. Misschien door gewoon 2 baybussen los van elkaar in 1 bay te proppen
Ik vond trouwens ook nog deze site. Hier wordt uitgelegd hoe je een baybus kan maken met PMW regeling > het varieren van de spanning dmv pulsbreedte modulatie. Misschien dat dit een betere manier is?
Ik heb 6 fans in mijn kast (excl. voeding)
Dit zijn:
3x 80mm enermax
1x 120 mm enermax
1x Zalman PS92252H 92 mm
1x Thermaltake Vulcano P4 70 mm
De Zalman koeler hangt boven de CPU en de Vulcano had ik nog liggen en heb ik op mn GF3 ti 500 gemonteerd toen ik erachter kwam dat het fannetje daavan niet draaide. Deze werd wel erg heet, maar heeft het toch gewoon weken gedaan zonder koelertje
Ik wil de 6 fans onafhankelijk van elkaar traploos kunnen regelen. Dus niet alleen 7 V - 12V en uit.
Na enig zoeken heb ik een goede site gevonden.
Hier wordt uitgelegd hoe je een baybus kan maken met rheostats.
Mijn vraag is nu de volgende:
Is dit mogelijk? Want ik heb veel gehoord over het heet worden en doorbranden van baybussen omdat de aangesloten fans teveel vermogen hebben. Dus heeft iemand tips/oplossingen hoe ik mijn 6 fans toch in 1 baybus kan krijgen. Misschien door gewoon 2 baybussen los van elkaar in 1 bay te proppen
Ik vond trouwens ook nog deze site. Hier wordt uitgelegd hoe je een baybus kan maken met PMW regeling > het varieren van de spanning dmv pulsbreedte modulatie. Misschien dat dit een betere manier is?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 15:39 ]