Ik heb een schakeling gevonden voor een PWM regeling voor fans met een 555 timertje, een opampje en een mosfet. Misschien vind iemand het wel handig om ook te gebruiken: http://casemods.pointofnoreturn.org/pwm/circuit3.html . Je hebt namelijk niet die MIC502 nodig die je nergens kunt krijgen.
hier het schema:

Ik wil het ding echter aanpassen voor een temperatuur regeling. Nu dus de vraag, welke weerstand moet ik daarvoor vervangen met zo'n tempgeval (NTC) en welke waarde heb ik nodig? Ik dacht zelf dat ik R4 zou moetten vervangen door een NTC van de zelfde waarde. Ik heb bijna alle onderdelen bij elkaar. Als het geheel werkt ga ik er meerdere maken voor mijn toekomstige fans te besturen.
Dus: hoe moet ik dat ding aanpassen voor een temperatuurregeling?
oh... nog een probleempje: die C1, 0.1uF is schijnbaar niet te verkrijgen, mag ik die ook vervangen door een gewone condensator?
hier het schema:

Ik wil het ding echter aanpassen voor een temperatuur regeling. Nu dus de vraag, welke weerstand moet ik daarvoor vervangen met zo'n tempgeval (NTC) en welke waarde heb ik nodig? Ik dacht zelf dat ik R4 zou moetten vervangen door een NTC van de zelfde waarde. Ik heb bijna alle onderdelen bij elkaar. Als het geheel werkt ga ik er meerdere maken voor mijn toekomstige fans te besturen.
Dus: hoe moet ik dat ding aanpassen voor een temperatuurregeling?
oh... nog een probleempje: die C1, 0.1uF is schijnbaar niet te verkrijgen, mag ik die ook vervangen door een gewone condensator?
[ Voor 0% gewijzigd door voodooless op 30-10-2002 15:44 . Reden: nog wat extra ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?