Toon posts:

Webinterfaces voor Linux gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdy! Ik ben op zoek naar webinterfaces voor Linux. Ik ben momenteel met Webmin aan het stoeien en het bevalt me goed. Ik vermoed echter dat er wel meer soortgelijke paketten zijn. Aangezien ik het beste wil hebben (althans hetgeen wat het beste aansluit op mijn persoonlijke voorkeure) wil ik eigenlijk zoveel mogelijk verschillende paketten testen.

Wie-o-wie kan me aan wat namen helpen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Zelf al dingen gevonden met google/freshmeat?

Dit lijkt me toch wel prima zelf uit te vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Ah mijn topic is opeens weer open!

Tuurlijk heb ik op google gezocht. Probleem is dat je daar dus heel erg veel Webinterfaces van een specifiek Linux onderdeel vind (bijv MySQL) maar geen algemene webinterfaces, zoals Webmin deze functionaliteiten biedt. En daar zoek ik naar....

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Misschien kan je de webinterface van FreeSCO eruitslopen :?
Is een idde hé !! ;)

EDIT: het is FreeSCO oops :)

[ Voor 22% gewijzigd door nero355 op 14-02-2003 14:16 . Reden: oops ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Nero355: euh neej... heb ik ook wenig aan, aangezien die specifiek voor Nero is :)

Tomaat: zoals je had kunnen lezen in mijn openingspost, die heb ik al erop staan...

• Wilke

Lees eerst de draad voordat je blaat.

Deze manier van "posts scoren" (sorry hoor, maar anders dan dat kan ik het niet zien), wordt zeker niet gewaardeerd.

Je post is dan ook getrashed.

Dee-ehn: ik heb nu al 2 keer een dubbelpost moeten verwijderen. GoT loopt momenteel een beetje te bokken, maar doe even dubbelcheck voor je nog een keer post als de eerste keer niet 'lijkt' te lukken, please :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wilke op 14-02-2003 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed id Wilke... krijg regelmatig timeouts idd....

• Wilke
Okay...dan nu ontopic: volgens mij is er een aardig aantal distro's met een ingebouwde web-interface. Meestal zul je die niet 'los' kunnen trekken van het OS, omdat de integratie tussen interface en OS behoorlijk is. Dat is ook vrij logisch, want anders kreeg je alsnog de gebruikelijke ellende met verkeerde paden, al of niet geinstalleerde services, versie-conflicten, en weet ik niet wat. Terwijl het idee van zo'n webinterface natuurlijk juist is dat het makkelijker wordt :)

Een paar distro's die volgens mij een ingebouwde web-administratie-tool tool:

Mandrake Single Network Firewall
ClarkConnect
Smoothwall
E-smith

PlesK Server admin (bedoeld om hosting-gebeuren te beheren via webinterface)

En zo zijn er nog wel meer. Is dat het soort namen dat je bedoelt?

(pff...het is wel een evil dag zeg vandaag...kijk eens naar de beginletters van de distro's die ik net noem :) )

Verwijderd

Topicstarter
LOL @ Wilke!

De webinterfaces van deze distr0's zijn idd erg mooi, maar van de andere kant voor mij nutteloos aangezien ik ze er niet uit kan trekken. Ik moet zeggen dat Webmin aardig in de richting komt, maar ik zou Webmin graag met soortgelijke projecten willen vergelijken...
Pagina: 1