Toon posts:

ati v9700 fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb 'eindelijk'een ati v9700 pro en die werkt perfect,op een ding na.
De fan maakt bij het opstarten vreemde geluiden.

Dit doet hij als de pc een tijdlang heeft uitgestaan,enkele uren of zo en als de temperatuur vrij laag is.

Dit brommende geluid gaat na een minuut vanzelf dan weer weg omdat de behuizing van de fan waarschijnlijk dan op temperatuur is.
Nu kan ik wel naar de dealer toe maar ik wil toch eerst even een beroep op jullie doen.
(Die ati kaart heb ik nl ook al 3X omgeruild,dus dat overleeft die pc dealer niet :P )

Mijn vraag:

-Zijn er andere fans(ventilator dus :P ) voor de ATI v9700 pro te koop?
-Zo ja ,waar? :P
-Moet de heatsink dan ook worden vervangen?

thxx

Endy

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 11:25

KabalA!

[ No-Life ]

Ik denk dat de fan in het begin niet goed smeerd (deze dingen zijn namelijk zelfsmerend als ik het goed heb) en dan doet ie zo vaag... dit had de pc van me pa namelijk ook.

Dit is gewoon op te lossen met een beetje teflonspay :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Verwijderd

Of anders een zalman zm80a-hp kopen :)
Helemaal geen last van fan meer _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-2.gif

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 01:08 ]

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 03:49
past die ook op de club3d 9700 non pro

iRacing Profiel

Verwijderd

Dat vraag ik me nou af .. past zo'n zm80a nou ook op een AIW versie van de 9700 Pro? Want daar zit een analoge tuner op en da's een flink blok. Geen idee of daardoor de hele layout afwijkt van het reference design maar sowieso de vraag of die heatpipe constructie dan nog wel gemonteerd kan worden.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 02:03:
Dat vraag ik me nou af .. past zo'n zm80a nou ook op een AIW versie van de 9700 Pro? Want daar zit een analoge tuner op en da's een flink blok. Geen idee of daardoor de hele layout afwijkt van het reference design maar sowieso de vraag of die heatpipe constructie dan nog wel gemonteerd kan worden.
Ik denk, gezien het formaat van dat koelblok, dat je je ook moet afvragen of je Radeon dan nog wel in je AGP slot past. Wellicht zit het koelblok van de northbridge/cpu te dicht bij.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zowiezo moet je een dikke laag koelpasta op je chip smeren, omdat ie anders geen goed contact maakt met de zalmann.
en ik denk dat de zalmann net iets boven de tuner uitsteekt, of dat de heatpipe hem nog net aanraakt (gewoon papiertje tussen flikkeren en problem solved)

Verwijderd

Ik zou er gewoon een goedkope cpukoeler op maken. Iets als een (tempgeregelde?) stille coolermaster ofzo. Koelt goed, niet duur en stil. Het kost je alleen een pci slot, je kan ook een koelblok zonder koeler monteren en een 8cm fan in je zijplaat maken. Wel ff zorgen dat de koelribben in de goede richting staan dan.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 02:49:
Ik zou er gewoon een goedkope cpukoeler op maken. Iets als een (tempgeregelde?) stille coolermaster ofzo. Koelt goed, niet duur en stil. Het kost je alleen een pci slot, je kan ook een koelblok zonder koeler monteren en een 8cm fan in je zijplaat maken. Wel ff zorgen dat de koelribben in de goede richting staan dan.
En wat doe je dan op het geheugen?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

silentsnow schreef op 14 February 2003 @ 03:11:
[...]

En wat doe je dan op het geheugen?
Ik heb er nu nog niets op zitten, ik ben nog aan het kijken, maar ik denk dat het een wc blokje (+V-mod?) voor de GPU en een paar in stukken gezaagde heatsinkjes gaat worden voor het geheugen. Is nu nog standaard, alleen ring verwijderd en AS2 en het beste: hercules 9700np bios. :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

De Zalman ZM80A-HP op een Ti4400 op een Epox 8RDA+:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/Zalman01.jpg

Je moet er zeker een PCI-slot voor op laten eisen, maar dat was bij geen enkel probleem. Het is niet aan te raden om je kaart met alleen deze heatsink van Zalman over te clocken. Als je dat alsnog wilt doen, kun je er beter een fan voorhangen, net als hoe die Zalman CPU-waaiers worden gekoeld. Sorry voor de wat donkere foto.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

PoweRoy

funky!

ik heb er een crystal orb op zitten :)

[This space is for rent]

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 03:49
heb ergens gelezen dat i op de 9700 pro gaat
maar niks over dat i ook op de nonpro past

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Allereerst bedankt voor jullie reactie :)
Ik zal eerst eens wat teflon spray er op gooien en kijken of dat scheelt.
Wat betreft die ZALMAN cooler, ik weet niet precies hoe t in elkaar zit,en wat het kost,heeft iemand er een link van of een prijs indicatie?

En is die cooler soms universeel,of is die specifiek voor de ATI v9700 pro?
Als ik dit weet dan kan ik dit volgende week nog mooi uitproberen:)

Alvast bedankt,

Endy

PS: Die standaard FAN van ati vind ik er zelf ook niet echt degelijk uitzien,ik neem aan dat er meer mensen zijn die dit hebben ondervonden?!? :?

Verwijderd

Hij kost 25 euro

Is niet universeel, dus voor de Ati 9700.

De Ati fan heb ik eigenlijk geen mening over.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dat vraag ik me nou af .. past zo'n zm80a nou ook op een AIW versie van de 9700 Pro?
Heb jij een AIW 9700 Pro?
Zo ja, waar heb je die dan gekocht, plus wat kost hij ongeveer?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Masera,

Bedankt voor de info :)
De prijs is valt gelukkig nog mee.

mvg,

Endy

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 17:53:
Hallo Masera,

Bedankt voor de info :)
De prijs is valt gelukkig nog mee.

mvg,

Endy
Ik wil je er toch even op wijzen dat overal de groeten doen niet erg gewenst is, staat ook in de faq. Dit omdat het onnodige ruimte kost en threads onoverzichtelijker worden. Tis even dat je het weet :)

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op 14 February 2003 @ 17:49:
[...]

Heb jij een AIW 9700 Pro?
Zo ja, waar heb je die dan gekocht, plus wat kost hij ongeveer?

Nee ik wil er een. Maar in NL is ie nergens te vinden. :(

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Bijna al die kleine 40mm fannetjes worden na een tijdje rot. idd precies de symptonen die jij geeft, als het koud is en als je pc ff uit heeft gestaan gaan ze brommen, als ze warm gedraait zijn stopt dit. Ik heb dat mee gemaakt met een blue orb, een ati 8500 fannetje (zelfde als de jouwe) en met een epox chipset fannetje. allemaal binnen 2 maanden een irritant gebrom en geratel de eerste paar minuten. Olien helpt meestal voor een korte periode maar dan begint het gezeik weer. Gewoon een andere degelijke koeler kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 19:22:

[...]

Moet je maar eens bij inkoopacties kijken..

En om te antwoorden op vragen, hij past dus degelijk op een 9700 ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 19:22:

[...]

Hij staat anders gewoon in de pricewatch.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 00:18:
[...]

Hij staat anders gewoon in de pricewatch.

:|

1 leverancier. Die 'm niet op voorraad heeft.

In de US is ie al sinds September goed verkrijgbaar. En tegne een betere prijs dan de 530 euro of zo die je hier kwijt bent voordat je 'm voor je neus hebt liggen.

Uit de US bestellen heeft ook geen zin want da's nog veel duurder dan heb je de NSTC versie

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 02:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 02:33:

[...]

:|

1 leverancier. Die 'm niet op voorraad heeft.

In de US is ie al sinds September goed verkrijgbaar. En tegne een betere prijs dan de 530 euro of zo die je hier kwijt bent voordat je 'm voor je neus hebt liggen.

Uit de US bestellen heeft ook geen zin want da's nog veel duurder dan heb je de NSTC versie
Met radedit maak je er zo een pal versie van.

Verwijderd

En dan ben ik meteen m'n garantie kwijt.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Smarron schreef op 14 februari 2003 @ 06:45:
De Zalman ZM80A-HP op een Ti4400 op een Epox 8RDA+:
[afbeelding]
Je moet er zeker een PCI-slot voor op laten eisen, maar dat was bij geen enkel probleem. Het is niet aan te raden om je kaart met alleen deze heatsink van Zalman over te clocken. Als je dat alsnog wilt doen, kun je er beter een fan voorhangen, net als hoe die Zalman CPU-waaiers worden gekoeld. Sorry voor de wat donkere foto.

Uhm niet om het een of ander maar ik zou hem toch nog een keertje uit elkaar halen en hem recht in elkaar schroeven.

Ik ben zelf overigens van mening dat die Zalman ZM80a-HP 'money well spent' is voor mijn 9700 Pro :).

[ Voor 7% gewijzigd door IceStorm op 16-02-2003 20:33 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
kheb ook een brommer in mijn systeem, vooral nu in de koude winter als het idd niet warm is op mijn kamer overdag. Het is verder geen probleem want dat ding loopt wel op volle toeren verder dus niet echt om je zorgen om te maken. je kan trouwens die fan er best makkelijk afhalen hoor, stelt niet zoveel voor. Kun je er meteen een andere op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die zalman cooler toch besteld, even afwachten tot ie binnen is en kijken of t goed werkt :)

Ik ben die herrie een beetje zat, voor een kaartje van 500 euro (destijds) mag er wel een goede fan opgezet worden.
Pagina: 1