Toon posts:

[XP] enorm traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort start Windows XP bij mij errug traag op, soms duurt het wel 20 minuten :(
Ik heb nu al 3x gereinstalld, maar na de fresh install duurt het nog steeds 3-5 minuten voordat hij opgestart is. Dit lijkt me niet echt normaal
Mijn specs zijn:

AMD Athlon TB 1 Ghz
256 MB DDR-SDRAM (266 Mhz)
(Primary Master) Maxtor DiamondMax 20 GB 7200 RPM (UDMA100) iets ouder dan 2 jaar (hierop staat XP)
(Primary Slave) Maxtor DiamondMax 40 GB 5400 RPM (UDMA100) net 1 jaar oud (garantie net vervallen ;( )
Elitegroup K7S5AL

De rest lijkt me niet zo belangrijk ;)
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? het was gewoon plotseling gebeurt

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
en, bootvis geprobeerd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Jup, en natuurlijk gedefragmenteerd, 2x geformateerd

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Altijd goed om even je geheugen te controleren. Met goldmem kan je dit doen, maar uiteraard zijn er vele andere tools hiervoor. Als je iets gewijzigd hebt qua hardware even berekenen of je voediing voldoende is.

[ Voor 4% gewijzigd door MindfluX op 13-02-2003 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
MindfluX schreef op 13 February 2003 @ 21:17:
Altijd goed om even je geheugen te controleren. Met goldmem kan je dit doen, maar uiteraard zijn er vele andere tools hiervoor. Als je iets gewijzigd hebt qua hardware even berekenen of je voediing voldoende is.
Met Goldmem gaf ie geen fouten, en voeding is net nieuw (400 Watt) die heeft t altijd al goed gedaan (2 maanden na de aanschaf, liet dit probleem z'n gezicht zien) :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
waar duurt het lang? ik bedoel, voordat je het winxp logo ziet, tijdens het winxp logo, na het winxp logo of tijdens welkom of...
bij mijn laptop gebeurt het voordat je het winxp logo ziet, als ik op F8 druk voor het opstartmenu dan blijkt het daar ook nog voor te zitten. het is in ieder geval wel handig om te weten waar het lang duurt. Ik ben er btw nog niet achter wat het probleem is, heb winxp nog niet opnieuw geinstalld, maar het kan ook ergens anders aan liggen, zoals in jouw geval dus.
Heb je een netwerkkaart erin zitten?

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op 14 February 2003 @ 10:31:
waar duurt het lang? ik bedoel, voordat je het winxp logo ziet, tijdens het winxp logo, na het winxp logo of tijdens welkom of...
bij mijn laptop gebeurt het voordat je het winxp logo ziet, als ik op F8 druk voor het opstartmenu dan blijkt het daar ook nog voor te zitten. het is in ieder geval wel handig om te weten waar het lang duurt. Ik ben er btw nog niet achter wat het probleem is, heb winxp nog niet opnieuw geinstalld, maar het kan ook ergens anders aan liggen, zoals in jouw geval dus.
Heb je een netwerkkaart erin zitten?
Overal, voordat je het WinXP logo ziet, tijdens het WinXP logo, daarna blijf je 15 seconden in een zwart scherm hangen, en daarna duurt het weer 5 seconden voordat je in het "Welcome" scherm zit. Dan duurt het nog ff en dan pas kan je xp gebruiken. Er zit een on-board netwerkkaart in (Sis900 op de Sis635 chip)

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
En heb je je netwerkkaart een vast IP gegeven?

Hoewel het niet _zo_ lang mag duren, kan het helpen ...
Hij hoeft niet meer naar een DHCP server te zoeken .... (Dit natuurlijk alleen als je geen DHCP server hebt... ) :)

Verwijderd

Topicstarter
ThaRups schreef op 14 februari 2003 @ 10:38:
En heb je je netwerkkaart een vast IP gegeven?

Hoewel het niet _zo_ lang mag duren, kan het helpen ...
Hij hoeft niet meer naar een DHCP server te zoeken .... (Dit natuurlijk alleen als je geen DHCP server hebt... ) :)
Jup, vast ip, hij zit op een router, die heeft ook een DHCP server als ie dat nodig zou hebben :)

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 20:45

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Het is een lang draadje, maar je zou hier eens in kunnen snuffelen.

Er blijken best wat mensen te zijn die op dit moederbordje problemen hebben gehad. Zo is er in te lezen dat een bekend probleem van het bordje is dat de BIOS-instellingen zomaar "vergeten" kunnen worden.
Probeer daar eens naar te kijken.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Twee Dee schreef op 14 February 2003 @ 10:45:
Het is een lang draadje, maar je zou hier eens in kunnen snuffelen.

Er blijken best wat mensen te zijn die op dit moederbordje problemen hebben gehad. Zo is er in te lezen dat een bekend probleem van het bordje is dat de BIOS-instellingen zomaar "vergeten" kunnen worden.
Probeer daar eens naar te kijken.
Hij heeft het tot kort geleden prima gedaan, inmiddels heb ik het nieuwste (gewone) bios geflasht, en het bios van rond de tijd toen ik hem kocht (29-11-2001) maar het lost dit probleem niet op :( ik denk trouwens niet dat het aan mijn moederbord ligt maar eerder aan een van de HD's

Verwijderd

Topicstarter
edit:
Ben hem nu eerst WEER aan t reinstallen, had hem perongeluk op de J: gezet 8)7

damn quote knop:X

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 11:07:
edit:
Ben hem nu eerst WEER aan t reinstallen, had hem perongeluk op de J: gezet 8)7

damn quote knop:X
Na al die keren reinstallen lukt het nog steeds niet (gisteren nog 3x gedaan) om hem sneller te krijgen. Ik hoor soms 2 tikjes, het lijkt wel of een van de harddisks zich kort uit en weer aanschakelt. Zou het hier aan kunnen liggen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

PRobeer dan eens een andere HD, wellicht is je HD wel aan het doodgaan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Daar lag het dus helaas aan :( die 20 GB kan dus helaas weg. Bedankt iedereen voor je hulp :) ik heb nu iig weer een snel systeem
Pagina: 1