ik dacht meer aan zoiets:

dus even wat dingen op een rijtje:
• iedere kamer z'n eigen verdwijnpunt (in het midden), maar dus niet al te erg perspectief (je ziet de muren net)
• er komt een standaard kader dat tiled met andere, eventueel in verschillende uitvoeringen (een 3d en een 2d template dus), oet voor de start gemaakt worden door de kartrekker(s)
• er komt dus een site waar alles op komt te staan
• iedereen kan tegelijk beginnen en er zo lang over doen als hij/zij wil
• het project kan stoppen wanneer dat gewenst is (bijvoorbeeld als er alleen nog maar wordt geblaat en niks geproduceerd)
• als het technisch mogelijk is is het misschien een idee de kartrekker(s) modrechten te geven in het betreffende topic, om de mods te ontlasten in eerste instantie en dus de draad schoon te houden (vooral als het langer duurt krijg e veel offtopic gezever en geen constructieve bijdragen meer is mijn ervaring)
• het proect is dus realistisch opgezet, abstracte tekenaars kunnen hier helaas niet terecht (hoewel de wetten van de fysica natuurlijk prima te tarten zijn)
• voor de rest is het geschikt voor 3d, 2d, photomanip, handgetekend, flash, pixelart etc
• de kunst is dus met een paar mensen een goed framework voor dit geheel op te zetten alvorens te beginnen, dus er moeten templates komen, een (opzet voor) een site en duidelijke regels
• site zie ik voor me als tilebased van aard, duseen grote blokkenhotel met iedereen z'n eigen blokje, dat iedereen dan een kamer maakt van zeg 480 x 360 en daarnaast ook nog een thumbnail instuurd van zeg 100 x 75. Het madhouse wordt dan opgebouwd uit de thumbs ofzo en als je er met je muis overheen gaat dat je dan het geheel te zien krijgt (of alles gewoon groot en een scrollfunctie erin a la snowstorm tileengine van clay of de pixeltown feel)
ik ben iig best bereid om hier een organiserende rol in te nemen, echter niet alleen, want zoveel tijd heb ik nou ook weer niet, ben wel vaak genoeg online om een beetje te kunnen regelen. Als de website handig opgezet wordt moet het ook niet veel werk zijn om kamers toe te voegen. (misschien is het wel zo te maken dat je iedere keer een "vol" huis hebt, dus dat de breedte en hoogte steeds aanpast aan de hoeveelheid kames. dus eerst 1x1, dan 1x2, 1x3, 2x2, 1x5, 2x3, 1x7

, 2x4, 3x3, 2x5 etc)
en om een beetje in te gaan op de technische / organisatoriesche kant van de zaak: Ik stel voor een teampje van katrekkers samen te stellen, waarin iig een (redelijk goede) 3d'er zit, een photoshopper en iemand die goed met de hand kan tekenen, zodat ook de omgeving (=site) een beetje multidiciplinair kan worden opgezet.
Het liijkt me handig om een 3d template te bouwen, waarin dus een standaard doos zit en voorgevel (je moet het madhouse dan zien als een poppenhuis he, die gewoon doormidden gehakt is, je kijkt dus tegen doorgezaagde muur aan), waarbinnen een 3d'er mag knutselen. Die scene heeft dan standaard belichting voor de muren en een standaard camerastandpunt.
Dat zooitje wordt dan gerendered en in photoshop zo verbouwd dat ie tilable is en gechikt voor de 2d'ers.
Als het goed is hebben we dan een raamwerk dat naadloos aansluit op elkaar en ook naadloos over alle 3d renders gelegd kan worden (dit is dus wel effe een precies werkje).
Ik stel dan om te beginnen 3 templates voor: een 3d scene met doos waarbinnen gemodeled mag worden, een 2d frame met doorgezaagde muur en binnen wanden (dus alleen de achtermuur vrij, dit voor de mensen die wat moeite hebben met het perspectief) en een 2d frame met alleen de doorgezaagde muren, dus dat de 2d'er ook de zijmuren kan bewerken.
Over alle resultaten heen wordt het standaard framework gelegd (dus die tilable doorgezaagde muur), lijkt me leuk om daar een beetje verschillende versies van te maken. Dit kan dan in layers op de site, zodat je kan varieren en eventueel mannetjes (of vrouwtjes dus) erachterdoor kan laten lopen.
ikke ben bereikbaar op msn hierover (mailadres)
[
Voor 30% gewijzigd door
Verwijderd op 16-02-2003 13:07
]