Toon posts:

/13 bezigheistherapie project??!

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het een idee om samen met andere verveelde webdevvers die te veel tijd over hebben eens een project te doen wat voor ieder niveau een uitdaging is, een project dat commercieel gezien niet interessant is, maar wel potentie heeft, en vooral voor een beter groepsgeveol in /13 zorgt...

Ik weet dat er een hoop mensen rondlopen die teveel tijd hebben O-)..

Over de vorm van het project heb ik nog geen idee, maar ideen worden altijd 's nachts of in de kroeg geboren dus we zullen zaterdag wel meer weten :)

Mijn voorkeur gaat uit naar het opzetten van een echt origineel project, anders dan de al geopperde script db's, sitechecks...

Nou is het ook weer neit meteen de bedoeling om zoeits ala fokzine te gaan maken, want daar hebben we er al 1 van...

Ik bedenk me hierbij dat een langlopend project het leukste zou zijn, dus niet iets wat in 2 weken af is, maar gerust een paar maanden kan duren

Wie heft aanvullingen, suggesties, kritiek, UTFSopmerkingen of aanmeldingen?!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Dit soort projecten zijn in de geschiedenis allemaal op een mislukking uitgelopen, er moet dus een heel goed plan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 13 February 2003 @ 19:43:
Dit soort projecten zijn in de geschiedenis allemaal op een mislukking uitgelopen, er moet dus een heel goed plan zijn.
Weet ik, maar dat waren allemaal van die standaard projecten...

Verwijderd

snowstorm loopt nog en dat was niet bepaald standaard... overigens zal het in het begin wel lopen, maar zoals met alle projecten uitlopen op niks is mijn idee, dus daar zal je rekening mee moeten houden (dat is dus dat je met weinig extra moeite op ieder moment de boel kan afsluiten)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 19:53:
snowstorm loopt nog en dat was niet bepaald standaard... overigens zal het in het begin wel lopen, maar zoals met alle projecten uitlopen op niks is mijn idee, dus daar zal je rekening mee moeten houden (dat is dus dat je met weinig extra moeite op ieder moment de boel kan afsluiten)
ja das ook wel weer waar, als het debuggen begint haken de mensen af :)

maar als je met een heel duidelijk doel iets ontwikkeld, kun je niet halverwege het afsluiten, ik heb ook wel twijfels hoor...

Maar er zijn denk ik genoeg mensen die er uberhaupt wel aan mee willen doen...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Waar zit je aan te denken? 2D? 3D?
- we hebben sequences gehad, maar daarbij moet iedereen een stuk van zijn plaat doorspelen aan een volgende; dit ging herhaaldelijk mis, bovendien moet er iemand zijn die alle files collect en bijhoudt.
- we hebben een tennis-battle gehad, maar toen ergens bij de vierde plaat iemand bij wijze van originaliteit de complete afbeelding van zijn voorgangers liet verdwijnen, is dat uitgelopen op gekibbel en als een nachtkaars uitgegaan.

Er moet dus een strak plan komen, met strakke regels, die iedereen moet kennen. En een topic? Een gróót topic... (gaat hier al een belletje rinkelen bij de mods?) daar moet weer driftig op gemod worden. Ik zeg dit niet als 'he laten we lekker alles inperken' want daar hebben we de laatste dagen al genoeg gemor over gehad.

Het moet dus leuk zijn, maar niet te breed, want dan wordt er in het topic teveel gekletst. Toch moet het (denk ik?) zowel 2D als 3D aantrekken.

Ik zou zeggen, daar zit je echt wel een avondje voor in de kroeg...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

We kunnen wel zoiets doen zoals op Senile Dus een continue doorlopend beeldend verhaal in een vast frameformaat. Dan is het de bedoeling om met zijn alleen een beeldverhaal te maken, waarbij de opvolger steeds bepaald wat het vervolg wordt. Tis maar een idee.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
woooow dat is phat! :D
Slicke photoshop plaatjes gevolgd door paintpix, en daar ook nog een verhaaltje bij. I like it!

Verwijderd

Topicstarter
het enige nadeel van zon stripboek is dat er geen einde aan zit, en het aantal deelnemers zal negatief kwadratisch zijn dus na een tijdje zitten er nog maar een paar mensen...

Verwijderd

Topicstarter
niet alleen qua desgin wat doen, maar ook kwa webdevven en scripten... mis dat we de buren van /14 ook uit kunnen nodigen...

• kidfunk
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Tja...Ik ben altyd in voor een leuk idee,Alleen het loopt vaak uit op nix
Lijkt mij ook wel weer leuk als er weer iets komt waar veel mensen aan mee doen .
vorige ideen topic daar stonden ook wel een paar leuke dingen bij.

none

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Euh.... hate to be a pessimist, maar je zou niet de eerste zijn die met dit idee komt, en waarvan het idee op niks uitloopt :)
Hier in de devschuur® zijn er al talloze projecten geweest, waarvan ik er maar bar weinig heb zien slagen... sequence project was erg tof, en het 3d-trein project nadert ook z'n voltooiing.
Verder zijn er projecten geweest als wasp, als een GoT-OS, is er snowstorm, is er dat wie-is-waar-project in flash wat ook niet echt hard van de grond komt, kortom genoeg dingen die op het begin heel enthousiast onthaald werden maar uiteindelijk zwaar flopten.

Randvoorwaarden voor een dergelijk project zijn in ieder geval de volgende dingen:
* één iemand coordineert het geheel. Deze persoon heeft er tijd voor, en ook het doorzettingsvermogen om het tot het laatst door te zetten. In het sequenceproject was dat mophor, in dat 3d-project is dat Oogst.
* er zijn duidelijke regels, richtlijnen en deadlines. Zonder dit, wordt het een grote pestbende die op niks uitkomt. Het is taak van de coordinator om deze dingen vast te leggen.
* en bovenal: er is een goed, origineel, uitvoerbaar idee waar veel mensen enthousiast voor zijn. Is dit idee er niet, of blijft het vaag of gelul in de rondte, dan kan ik je nu vast vertellen dat je maar beter kunt stoppen.

Ik wil jullie fun niet bederven, maar mocht dit topic in iets verzanden dat niet aan bovenstaande punten voldoet, dan zie ik het somber in.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

[nohtml]
Dark Blue schreef op 13 February 2003 @ 20:03:
- we hebben een tennis-battle gehad, maar toen ergens bij de vierde plaat iemand bij wijze van originaliteit de complete afbeelding van zijn voorgangers liet verdwijnen, is dat uitgelopen op gekibbel en als een nachtkaars uitgegaan.
Dat is dus gelul.. er zijn diverse hele strakke Photoshopmatches geweest. Niet iedereen heeft de zijne afgemaakt, maar ik denk dat er toch een stuk of 10 complete matches van hoog niveau zijn langsgekomen.

Dit hele project is imho echter niet een groot gezamenlijk project.. er werd een idee geopperd, en er zijn 2 topics voor geweest, maar het bleven individuele projecten tussen 2 mensen, en niet van een hele grote groep zoals bij het sequence project wel het geval was.
En een topic? Een gróót topic... (gaat hier al een belletje rinkelen bij de mods?) daar moet weer driftig op gemod worden.
Ik zou het fijn vinden als dit soort opmerkingen, al dan niet insinuerend bedoeld, even achterwege bleven de komende paar dagen.

Verwijderd

Topicstarter
maar een 2d/3d project an sich lijkt me niet zo heel veel aangezien het hier al stikt van de post hier je...... topics....

Verwijderd

Topicstarter
pelle wat vind jij ervan?!

Verwijderd

Onze eigen google :d

Dan doe ik wel mee

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 21:21 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Wat ik ervan vind, heb ik hierboven al neergezet :)
Wat ik ook vind, is dat jij de edit-knop moet leren kennen, in plaats van steeds voor elke zin een nieuwe reply te schrijven :)

Inhoudelijk heb ik geen tijd en zin om hier over na te denken; als er iets écht leuks ligt, ben ik wellicht bereid om mee te doen, maar reken daar vooralsnog maar niet op.. ik moet het nog allemaal zin gebeuren namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:20:
Onze eigen google :d

Dan doe ik wel mee
Je zou natuurlijk een opensource zoekmachine gaan bouwen, maar dan ontbreekt er nog een deel van het design werk.

Google is nou niet echt een hoogstandje qua vormgeving.

Misschien ook leuk idee: een webapplicatie maken die geheel aan de .net / microsoft filosofie voldoet, een ding kan je bill meegeven, meestal krijgt hij zijn zin, het kan even duren, maar uiteindelijk heeft hij ons toch waar hij wou hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 21:33 . Reden: op cheatah's verzoek ff ge-edit ]

Verwijderd

Ik vind het topic nu al onleesbaar, probeer even wat gestructureerde posts te doen, zoals Dark Blue en Pelle, dat is veel beter materiaal voor een discussie.

Overigens vinden we het prima als er in dit topic even gebrainstormt wordt, maar blijf wel serieus AUB :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Pelle schreef op 13 February 2003 @ 21:06:
[nohtml]
[...]

Dat is dus gelul.. er zijn diverse hele strakke Photoshopmatches geweest. Niet iedereen heeft de zijne afgemaakt, maar ik denk dat er toch een stuk of 10 complete matches van hoog niveau zijn langsgekomen.

Dit hele project is imho echter niet een groot gezamenlijk project.. er werd een idee geopperd, en er zijn 2 topics voor geweest, maar het bleven individuele projecten tussen 2 mensen, en niet van een hele grote groep zoals bij het sequence project wel het geval was.
Dit is geen gelul, jij leest niet goed. Ik heb het hier niet over de losse photoshop battles, waarbij er telkens 2 of 3 tegen elkaar battle'den - die zijn prima . Ik heb het over de groepstennis, en als je dat topic even opzoekt, zie je zelf dat het na ong. 4 posts een bende was... :)
...moraal van dit verhaal: een battle tussen « 3 mensen gaat goed, maar zodra we met zn allen op 500 vierkante pixel omstebeurt onze creativiteit willen uiten, gaat het fout.
Ik zou het fijn vinden als dit soort opmerkingen, al dan niet insinuerend bedoeld, even achterwege bleven de komende paar dagen.
As you wish, sir. ;) Ik wilde de moderators graag even waarschuwen voordat er plotseling weer een groot topic opdoemt. Maargoed, als behulpzaamheid niet op prijs wordt gesteld...
Pelle schreef op 13 February 2003 @ 21:23:
Wat ik ook vind, is dat jij de edit-knop moet leren kennen, in plaats van steeds voor elke zin een nieuwe reply te schrijven :)
Door Pelle (Lite-Mod W&G) - 13-02-2003 21:02
Door Pelle (Lite-Mod W&G) - 13-02-2003 21:06
Ik zeg verder niks.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dark Blue schreef op 13 februari 2003 @ 22:29:
Dit is geen gelul, jij leest niet goed. Ik heb het hier niet over de losse photoshop battles, waarbij er telkens 2 of 3 tegen elkaar battle'den - die zijn prima . Ik heb het over de groepstennis, en als je dat topic even opzoekt, zie je zelf dat het na ong. 4 posts een bende was... :)
Okee, je hebt gelijk, sorry :)
Door Pelle (Lite-Mod W&G) - 13-02-2003 21:02
Door Pelle (Lite-Mod W&G) - 13-02-2003 21:06
Ik zeg verder niks.

Ik ook niet, je bent oud en wijs genoeg om te bedenken wat ik bedoel.

Verwijderd

als het een leuk en uitgebreid project word lijkt het me leuk. Nieuwe uitdaging! Ik ben nu aan het bedenken wat voor iets we zouden kunnen maken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 22:50:
als het een leuk en uitgebreid project word lijkt het me leuk. Nieuwe uitdaging! Ik ben nu aan het bedenken wat voor iets we zouden kunnen maken. :)
Ik ben ook al druk aan het brainstormen...

Als je echt iets maakt met een doel kun je ook makkelijker ingrijpen als er gekut gaat worden

Bovendien als het een nuttig project wordt zullen er meerdere mensen enthousiast raken

Het werken in een grote groep lijkt me al een uitdaging an sich

Maar het moet dus niet het zoveelste cms worden, tenzij echt vernieuwend, of een wemail of een supersonisch forum. Persoonlijk heb ik al wel een paar ideen maar die moet ik eerst nog even uitdenken.

Verwijderd

Ik zat te denken aan een online OS. Waarbij ingelogd kan worden. Waar je alles zo'n beetje kan doen zoals:

Visueel
programmeertaal ( keuzes in welke taal je je modules wil gaan schrijven)

modules:
email mogelijkheid ook andere clients dan alleen van het OS
chat mogelijkeid ( waar alleen gebruikers van het "onlineOS" gebruik van kunnen maken)
file server.
zelf modules maken.
Kleine opslag
Forum?
hot stuff like tutorials, artwork, dagelijkse bezigheden, projecten.

Dit zijn een paar dingen die ik heb laten vallen. Ik zat hier namelijk aan te denken. E.v.t nog meningen??

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

ik zit zelf nog met 2 projecten in mijn hoofd.

1. een online html editor die je kan gebruiken via design en via text :)

2. een soort adventure monkey island style. allemaal in javascript. hierbij zijn veel partijen benodigt en dat is ook een leuk punt eraan. dan kunnen de design mensen lekker 2d/3d dingen creeren om een eigen wereld in het spel te bouwen en de js mensjes lekker vanales laten bouwen om die wereld tot leven te laten komen :) en dan nog wat mensjes met een leuk verhaaltje natuurlijk :)

naja lijkt me wel leuk om te doen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Ik ga voor idee 2. Adventures zijn cool. Evt. na maken ook een pocket versie voor wap / mobieltjes

• disjfa

disjfa

be

wap is een zwaar veroudert medium imho, er is nu veel meer vraag voor die mms mobieltjes met kleuren scherm enzo. daar is het makkelijker om java te gebruiken voor een game :) en dan zou het meer een groepsproject worden met de buren in /14 :)

maar dat is een project wat voor mij nog moet komen sinds ik geen java kan :P maar wel leuk :)

mischien wel leuk als je een mini browser (zoasl opera die al heeft) hem in zoiets dergelijks te laten maken :) alleen weet ik nog niet wat die allemaal ondersteunen kwa dom etc :)

[ Voor 22% gewijzigd door disjfa op 13-02-2003 23:46 ]

disjfa.nl

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Pelle schreef op 13 februari 2003 @ 22:40:
Ik ook niet, je bent oud en wijs genoeg om te bedenken wat ik bedoel.
Zand erover, ik zat kinderachtig te doen. (wat een tegenstelling)
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 23:22:
Ik zat te denken aan een online OS. Waarbij ingelogd kan worden.
Op zich niet zo gek. Maar wat is het 'design' gedeelte hieraan?
De /14'ers en /13'ers gaan aan het proggen, samen, en dan komt de layout. Dat moet 1 stijl worden, dus daar zet je 1 persoon op, hooguit 2 die goed kunnen samenwerken. Nummers 3 t/m 15 mogen dan naderhand een skinnetje ontwerpen... dat zou ik jammer vinden.

Mijn idee: ik zag laatst GoTRPG, en die tekeningetjes daarvoor. Wat we kunnen doen met het uitgangspunt van een adventure-verhaal: (dank u disjfa, we hoeven dus niet ieder zelf een rol aan te nemen, je leeft je gewoon op dat moment in een persoon in en je beeldt dat uit) een soort gedachtengang, anekdotes van een bepaalde groep 'figuren' uitbeelden. Iemand die graag mensen tekent, kan een scène uit een strip tekenen, iemand die veel abstracter werkt, kan een hele diepzinnige plaat maken, waaruit duidelijk wordt hoe die persoon op een bepaald moment denkt, of met vectors iets à la Lichtenstein...
Misschien moet het verhaal dus vooraf geschreven worden, zodat je als graphicer een bepaald moment uit kunt kiezen, en daar dan iets van kunt Fotosoepen / Wacommen / Illustratoren / Flashen / Maxen.
Al deze kleine dingen vormen dan een soort illustratie op het verhaal over het leven van meerdere personen, die met elkaar in contact staan, en ze komen dus ook in elkaars illustraties voor.

Alleen, dit zou voor /14 niks zijn, ja hoei, ze mogen een geavanceerd fotoalbum in elkaar knutselen.... ik denk niet dat dat voor hen iets is.

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 14-02-2003 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn constructieve bijdragen, ik zal wat ideeen van mij opsommen:

Online storage, bijv als je een word document of presentatie zowel op school als thuis wilt gebruiken. Voordelen, je hebt geen gedoe meer met hotmail (2mb) nadele: diskspace, dataverkeer (misschien op te lossen door zelf te peeren in de AMSIX) en je bent verantwoordelijk voor de inhoud van de server. Kan alleen succes worden als er voor betaald wordt en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

Spellchecker voor Internet, GoT krijgt er eentje, maar het is niet echt mogelijk snel een tekst te checken en te verbeteren ook door de GUI.

Een online OS is mi te veel werk en het mondt uit in een portal met functies die niet echt succesvol zijn gebleken in het verleden.

Een online HTML editor, vindt ik een goed idee, het is een hoop gedoen altijd maar wat wil je er precies mee, wat voor vernieuwing zit erachter?

Een game ontwikkelen voor de nieuwe generaties mobieltjes is wat mbt ook een goed id, spelletjes spelen op de telefoon zijn in mijn omgeving helemaal hot nadat die 7650 ed werden geintroduceert, grote kleuren schermen met joystick.

Een id om een multiplayer game te maken over bluetooth?! En waar je eventueel zelf nog levels ed kan toevoegen. Echter de graphics zijn zeer gelimiteerd.

Wat mij ook een goed plan lijkt om een soort van file IM programma te maken, zodat als je in de file staat, kunt chatten via je mobiel met andere mensen in dezelfde file, vaak zit je toch al naar buiten te kijken, maar als daar net een oma in een nissan micra staat heb je mooi pech...

Verwijderd

Goed plan om iets met die nieuwe generatie mobiele telefoons te doen, ik geloof dat JAVA word ondersteund door elke telefoon tegenwoordig! Mijn samsun s100 in ieder geval wel. Ik ben bezig geweest om MSN te porten naar flash toe, met php die de connectie live houd. Door tijdgebrek ben ik er niet meer aan toe gekomen. Hij maakt in ieder geval een connectie, je ontvangt je contact list, berichten van anderen en kan berichten sturen. Volgens mij moet flash ook kunnen worden afgespeeld op die nieuwe generatie telefoons (flash MX), anders dat we misschien dit kunnen porten naar JAVA toe.
De techniek achter MSN is niet zo moeilijk namelijk, dus dit moet wel te doen zijn. Als je GPRS hebt is het denk ik helemaal wel leuk. Hoe je mensen uit de file kan met elkaar kan laten chatten weet ik niet, dan zou je misschien de files kunnen rippen van een of andere site. Mensen kunnen inloggen op onze site, maken een keuze uit de file, en je komt in een chatroom of iets dergelijks? Of je moet vragen aan KPN, BEN, Vodafone etc. of je gebruik mag maken van hun zendmasten om zo de positie te bepalen van mensen; je checkt waar een file is (weer het rippen), bekijkt de zendmasten die hierbij staan, kijkt wie in connectie staat met zo'n mast, en zo bepalen wie in een chatroom komt? hmmm, dacht het niet :P

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 17:04
wtf? Is mijn berichie getrasht? of.. heb ik niet op verstuur bericht geklikt..

Nog eens dan:

De drie woorden van een groepsproject zijn:
- Orginaliteit
- Eenheid
- Vrijheid
Uitleg: Het treinproject en de sequence zijn goede voorbeelden om die erbij te nemen. Orginaliteit.. Het moet leuk zijn om te doen. Dat was bij het trein project een goed voorbeeld. En bij de sequence vond ik helemaal een goed idee. Ieder moet een bijdrage leveren waar iets van zijn fantasie inzit.
Verder moet je alle kanten uitkunnen en mogen. Vrijheid...
En alles moet als groep goed bij elkaar te voegen zijn.. Zoals bij het treinproject een hele trein en de sequence een hele rits plaatjes..
Zonder die puntjes is je groepsproject ten dode opgeschreven.

Voorbeelden:
-Ieder maakt een level voor een spel... Je hebt grafische mensen en je hebt bitnippers. :)

-Mischien is het leuk dat we een website maken waar we op laten zien wat de power van GoT is.. Dat kun je goed combineren met Scripten.. grafisch ontwerp.. 3d.. desnoods applets en andere leuke stuff. Iedereen die mee doet levert maakt iets, wat ie zelf cool vind en waar hij zelf goed in is.. Als je zelf Java leuk vind maak je iets in Java. Er hoeft geen deadline aan te zitten. Lever je wat aan word het erbij gezet..
Ieder krijgt dan bijvoorbeeld een pagina waar hij iets opzet.. Dan moeten het wel dingen van niveau zijn. In het topic geef je dan aan hoe je het gemaakt heb, ontwerp analyse :P Weet ik veel.. Zo kan iedereen van elkaar leren. Lijkt mij een erg leuk project! Wat jullie?

http://hawvie.deviantart.com/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nog ff wat relevante topics:

o [rml][ DHTML] Project "Snowstorm"[/rml]
o Nieuwe HTML voor GoT?
o [rml][ GoT] isometrisch pixelart perspectief van GoT bezoekers[/rml]

Misschien zo'n topic nieuw leven inblazen? Ik ben wel voorstander, alleen moeten (zoals meerdere malen gezegd) er betere afspraken komen, wie wat doet enz.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Ik zou wel weer eens wat in photoshop willen doen, van mij doen we de sequence nog eens over!

• Nozzman
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 11:43:
Ik zou wel weer eens wat in photoshop willen doen, van mij doen we de sequence nog eens over!
Idd! Een echte 2d topic met verschillende disciplines lijkt me te gek!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Een adventure game is erg gaaf hoor om te maken. Ik ben hier zelf ook mee bezig geweest, m.b.v. Flash. Voor screenshots: http://www.acidarts.net/nico

Helaas is het te groot geworden voor internet (was ook niet het doel om het op internet te zetten) en is het nooit afgekomen. Gemaakt met 2 klasgenoten van me. Ik het hele grafische kant, 1tje actionscript, en de ander een beetje van alles. We hebben ook stemmen en dialogen opgenomen enzo, erg veel lol gehad :P

Als er vraag naar is zal ik eens wat meer van het spel laten zien.

[ Voor 57% gewijzigd door Puck op 14-02-2003 12:56 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Waarom niet gewoon een pdf magazine ???
Iedereen een eigen page ? mensen kunnen dan ook eens hun verhaaltje kwijt.
Je kunt hier verschillende issues van maken.
Denk zelf dat dit soort dingen het langste lopen.
Je hoeft niet op andermans werk te wachten.

/13 magazine ;)

Verwijderd

PDF? waarom een PDF? zodat de devvers niks meer kunnen doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 14:15:
PDF? waarom een PDF? zodat de devvers niks meer kunnen doen?
huh ?
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 11:43:
en wat doen de Devvers hier dan ???

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 14:23 ]

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Een scriptsequence >:)

Verwijderd

Er is ooit eens zo'n project geweest. je maakte dan een script die de output van een ander aanpaste, je kreeg op die manier zo'n winamp effect.

Verwijderd

Photoshop collage! Waar iedereen zijn collage op kan laten zetten. Ik weet niet of hier iets over te vinden is in het guiness book of records? Het moet wel een grote collage worden. Iemand verder nog voor die idee?

Verwijderd

Topicstarter
zal ook weer even reageren op de nieuwe ideeen...

Je kunt de mensen best zelf laten selecteren in welke file ze staan, met 1 zendmast kun je namelijk nog steeds niet bepalen waar iemand zich bevind. ( zgn driehoeksmeting)

Iedereen een eigen level voor een game maken, zal wel iedereen dat moeten kunnen en het lijkt me eerlijk gezegd heel veel werk en de kwaliteit zal waarschijnlijk niet op kunnen tegen de huidige spellen, blijft dat ik het an sich een kewl idee vindt...

Een sequence, met 2d werk etc is wel leuk, maar is na een tijdje ook neit meer leuk denk ik. Of wel, maar er is voro de 2D en 3D leifhebbers in /13 al genoeg te doen

Een PDF magazine snap ik de gedachte erachter alleen nog niet, mis dat iemand dat kan uitleggen.

Verwijderd

sry heb ff niet heel topic gelezen maar mijn mening:
Als we voor asp.net gaan kunnen we simpel webservices gebruiken en dan via mobile pages ok nog simpel voor mms gsms pagina's generen.
Een speciale google voor gsms?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 17:42:
sry heb ff niet heel topic gelezen maar mijn mening:
Als we voor asp.net gaan kunnen we simpel webservices gebruiken en dan via mobile pages ok nog simpel voor mms gsms pagina's generen.
Een speciale google voor gsms?
In die richting zat ik ook te denken, het is het leukste als iets ook echt functioneel is, itt tot een photosjop wedstrijd

Verwijderd

dan zul je toch bij de bovenburen van /14 moeten zijn gok ik. die doen technische realisaties.

Owja, in pdf magazine kan iedereen (desigers etc ) z'n ei kwijt zonder al te veel restricties.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 19:56 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik geef weer een duw in de hele andere richting: ik blijf steken bij die adventure.
Laten we een psd maken, met daarin een figuurtje, of twee of drie. Dat kunnen gewoon losse armpjes, beentjes zijn, een romp en een hoofd.
Iemand begint dan het avontuur, en dan niet met 'het figuurtje liep door het bos' . hup plomp, figuurtje, een paar boompjes erbij krabbelen, en je hebt wat. Zet hem in een landschap, van zeg maar 700 px breed. en daar mag je persoontje van alles in doen, als je alle ledematen in een andere layer hebt staan kun je nog wat switchen van pose.

En natuurlijk elke stijl, hoewel je het figuurtje dan door een filter zult moeten halen. Degene na jou gaat weer een stukje verder op jouw plaat, maar er komt geen echt stukje overgang; dat moet je zelf uit de jpeg weten te vissen en te klussen. Zo hoeven er alleen maar psd's voor de figuurtjes online te worden gezet, en kan iedereen zn eigen stijl loslaten op die plaat, zolang het figuurtje maar actief deelneemt aan die plaat... :P

Verwijderd

of iets in de trant van de sequence: men neme een flatgebouw, iedereen tekent (3d, 2d, whatever) een kamer (met standaard randen zodat het aansluit op de rest), en dat wordt dan uiteindelijk een soort madhouse (met iets randoms op een site zodat het iedere keer weer anders is). Dan heb e ook niet het probleem dat iedereen op elkaar moet wachten en kan je stoppen wanneer je wilt

die randen worden dan denk ik een standaard max file met vaste camera posities en belichting enzo, de 2d'ers krijgen daar dan een render van, de kunst wordt dan wel effe om die randen er niet te 3d uit te laten zien en ook niet al te realistisch, zodat 3d'ers, 2d'ers en tekenaars er mee uit de voeten kunnen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 20:52 ]

• disjfa

disjfa

be

Dark Blue schreef op 14 februari 2003 @ 20:01:
ik blijf steken bij die adventure.
whehehe, k ga je nog een keer overhalen :P

maar ik help ook wel mee als er ideeen zijn en plaatjes. daar ben ik niet echt al te goed in. maar als iemand een paar leuke plaatjes heeft bou ik de rest er wel omheen :) tenzei iedereen alles in flash gaat doen naruurlijk :)

disjfa.nl

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 20:48:
of iets in de trant van de sequence: men neme een flatgebouw, iedereen tekent (3d, 2d, whatever) een kamer (met standaard randen zodat het aansluit op de rest), en dat wordt dan uiteindelijk een soort madhouse (met iets randoms op een site zodat het iedere keer weer anders is). Dan heb e ook niet het probleem dat iedereen op elkaar moet wachten en kan je stoppen wanneer je wilt

die randen worden dan denk ik een standaard max file met vaste camera posities en belichting enzo, de 2d'ers krijgen daar dan een render van, de kunst wordt dan wel effe om die randen er niet te 3d uit te laten zien en ook niet al te realistisch, zodat 3d'ers, 2d'ers en tekenaars er mee uit de voeten kunnen
Whoa ja!! wat dacht je van een grote blokkendoos met telkens bij het laden, elk kamertje op een andere plek?
Je kunt er een blok Flash in kwijt, een pixelbalkonnetje, bijv. 2 blokken gif-dingen, beide met een gat, en wanneer in de ene de worm naar binnen verdwijnt, komt ie er aan de andere kant uit? (hoewel, bij het laden van een hele rits van die platen lopen ze natuurlijk niet meer synchroon...)
Een flash movie dat iemand naar een andere kamer loopt, een 3d-render enzo...
alleen moet je wel letten bij hetmaken van het perspectief in een kamer, dat je het verdwijnpunt op een bepaalde pixelhoogte houdt anders krijg je het effect van hellende vloeren in de kamers...

code:
1
2
3
4
5
6
7
|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|
|XX|XX|XX|XX|XX|

Verwijderd

wma, als je het perspectief niet te erg maakt, kan iedere kamer z'n eigen verdwijnpunt wel hebben denk ik

maar ik was idd effe vergeten dat er in principe ook gepixeld en geflashed kan worden. en je kunt misschien standaard plaatsen in de muur afspreken waar een gat zit, kan je bijvoorbeeld een waterleiding op aansluiten, of gewoon niks, of een raam, deur of whatever, hoewel dat misschien af en toe suf uit gaat komen.

anyways op de een of andere manier moeten die kamers wel iets met elkaar te doen krijgen vind ik, misschien een mannetje in een layer doorheen laten lopen ofzo (dan heb je achteraan de layers met kamers, dan het mannetje en dan de layers met muren enzo)

(misschien een aparte categorie kelders (voor larkie en mensen met die horrorstijl :P) die dan natuurlijk niet random overal zitten maar alleen beneden)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 21:10 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 21:09:
wma, als je het perspectief niet te erg maakt, kan iedere kamer z'n eigen verdwijnpunt wel hebben denk ik
Dit ongeveer?
Afbeeldingslocatie: http://huonline.dnsalias.net/meuk/dieptes.gif
(misschien een aparte categorie kelders (voor larkie en mensen met die horrorstijl :P) die dan natuurlijk niet random overal zitten maar alleen beneden)
Vandaar ook al die kruisjes onderaan, dat moest ook de kelder voorstellen ! :+

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 19:42:

Ik weet dat er een hoop mensen rondlopen die teveel tijd hebben O-)..
sja, ik heb zoveel tijd over dat ik dit topic nu pas zie.. :/

eigenlijk heb ik nix constructiefs toe te voegen maar meer een vraag:

hoe de hell komt het toch dat er zoveel mensen die tijd hebben voor dit soort dingen?
hebben jullie nu echt geen leven of ik juist niet?
Ben ik de enige die naast een fulltime baan, 2 uur reistijd, een eigen huis met dito huishouding, een vriendin, 2 katten, een auto (en géén boompje ;) ) geen tijd overheeft voor dit soort dingen? :/

* Hangloozz is a itsy bitsy teenie weenie jealouse...

anyways: een adventure is leuk, maar pas heb ik weer eens met TIM* gespeeld; dat is volgens mij ook redelijk eenvoudig te realiseren met de huidige stand van animatie cq scripttalen...

Ik moet echter, net als een aantal andere sceptici, de slagingskans van dit topic/project op nihil schatten...
(Het verleden heeft ontegenzeggelijk bewezen dat projecten met begeleidende topics van +300 posts een harde dood (met als doodsoorzaak een slot) of een zachte dood (users haakten af) stierven, maar dood gingen ze..)

* TIM: The Incredible Machine

www.jurgroessen.nl

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Zo'n flatgebouw project lijkt mij iig geweldig :)

Verwijderd

hanglooz: ik heb ook 2 katten, vriendin, huis en 2 uur reistijd maar geen auto..oftewel laptop in de trein! kun je 2 uur loosgaan..

en je moet je werk goed indelen natuurlijk

tja dat een topic doodgaat moet je ook niet als negatief zien. een project heeft een begin en een eind. Soms snel, soms na een paar maanden. Het gaat om de fun die je er mee hebt.

ik vind het idee om iets te doen met mms heel leuk. Ik zag laatst op http://www.ik.moblog.nl/ een leuke toepassing hiervan. De mms berichten komen realtime binnen op de site en je kunt er commentaar op geven. VInd ik een erg leuke applicatie voor events bv.

Verwijderd

ik dacht meer aan zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/madhouse.gif
dus even wat dingen op een rijtje:
• iedere kamer z'n eigen verdwijnpunt (in het midden), maar dus niet al te erg perspectief (je ziet de muren net)
• er komt een standaard kader dat tiled met andere, eventueel in verschillende uitvoeringen (een 3d en een 2d template dus), oet voor de start gemaakt worden door de kartrekker(s)
• er komt dus een site waar alles op komt te staan
• iedereen kan tegelijk beginnen en er zo lang over doen als hij/zij wil
• het project kan stoppen wanneer dat gewenst is (bijvoorbeeld als er alleen nog maar wordt geblaat en niks geproduceerd)
• als het technisch mogelijk is is het misschien een idee de kartrekker(s) modrechten te geven in het betreffende topic, om de mods te ontlasten in eerste instantie en dus de draad schoon te houden (vooral als het langer duurt krijg e veel offtopic gezever en geen constructieve bijdragen meer is mijn ervaring)
• het proect is dus realistisch opgezet, abstracte tekenaars kunnen hier helaas niet terecht (hoewel de wetten van de fysica natuurlijk prima te tarten zijn)
• voor de rest is het geschikt voor 3d, 2d, photomanip, handgetekend, flash, pixelart etc
• de kunst is dus met een paar mensen een goed framework voor dit geheel op te zetten alvorens te beginnen, dus er moeten templates komen, een (opzet voor) een site en duidelijke regels
• site zie ik voor me als tilebased van aard, duseen grote blokkenhotel met iedereen z'n eigen blokje, dat iedereen dan een kamer maakt van zeg 480 x 360 en daarnaast ook nog een thumbnail instuurd van zeg 100 x 75. Het madhouse wordt dan opgebouwd uit de thumbs ofzo en als je er met je muis overheen gaat dat je dan het geheel te zien krijgt (of alles gewoon groot en een scrollfunctie erin a la snowstorm tileengine van clay of de pixeltown feel)

ik ben iig best bereid om hier een organiserende rol in te nemen, echter niet alleen, want zoveel tijd heb ik nou ook weer niet, ben wel vaak genoeg online om een beetje te kunnen regelen. Als de website handig opgezet wordt moet het ook niet veel werk zijn om kamers toe te voegen. (misschien is het wel zo te maken dat je iedere keer een "vol" huis hebt, dus dat de breedte en hoogte steeds aanpast aan de hoeveelheid kames. dus eerst 1x1, dan 1x2, 1x3, 2x2, 1x5, 2x3, 1x7 :P, 2x4, 3x3, 2x5 etc)

en om een beetje in te gaan op de technische / organisatoriesche kant van de zaak: Ik stel voor een teampje van katrekkers samen te stellen, waarin iig een (redelijk goede) 3d'er zit, een photoshopper en iemand die goed met de hand kan tekenen, zodat ook de omgeving (=site) een beetje multidiciplinair kan worden opgezet.
Het liijkt me handig om een 3d template te bouwen, waarin dus een standaard doos zit en voorgevel (je moet het madhouse dan zien als een poppenhuis he, die gewoon doormidden gehakt is, je kijkt dus tegen doorgezaagde muur aan), waarbinnen een 3d'er mag knutselen. Die scene heeft dan standaard belichting voor de muren en een standaard camerastandpunt.
Dat zooitje wordt dan gerendered en in photoshop zo verbouwd dat ie tilable is en gechikt voor de 2d'ers.
Als het goed is hebben we dan een raamwerk dat naadloos aansluit op elkaar en ook naadloos over alle 3d renders gelegd kan worden (dit is dus wel effe een precies werkje).
Ik stel dan om te beginnen 3 templates voor: een 3d scene met doos waarbinnen gemodeled mag worden, een 2d frame met doorgezaagde muur en binnen wanden (dus alleen de achtermuur vrij, dit voor de mensen die wat moeite hebben met het perspectief) en een 2d frame met alleen de doorgezaagde muren, dus dat de 2d'er ook de zijmuren kan bewerken.

Over alle resultaten heen wordt het standaard framework gelegd (dus die tilable doorgezaagde muur), lijkt me leuk om daar een beetje verschillende versies van te maken. Dit kan dan in layers op de site, zodat je kan varieren en eventueel mannetjes (of vrouwtjes dus) erachterdoor kan laten lopen.

ikke ben bereikbaar op msn hierover (mailadres)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 13:07 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mmm hoe was het nou ook alweer, kon je niets over Flash heen leggen, of was Flash nergens overheen te leggen? Ik geloof het eerste he? Dan kom je nogal in de knoei met die overliggende layers nml.

Verwijderd

niet als je je flashfilmpje de binnenmaten geeft (dan komt die layer er omheen), kwestie van afspraken maken denk ik, sowieso moeten er heel wat regels en guidelines komen voor alle diciplines (3d'ers moeten dus standaard belichting voor de muren gebruiken, anders gaat dat fout, andere belichting zou wel kunnen volgens mij door objecten voor bepaalde lampen te excluden (meen ik dat dat kan (mophor kijkt vragens naar de 1337 3d'ers hier))

toevoeging:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/GoTel.jpg
dit idee als uitgangspunt (uiteraard met een nettere textuur)
het model zou kunnen dienen als template voor 3d'ers
deze render zou kunnen dienen als template voor 2d'ers

dit is dus nog effe een snel probeerseltje om te laten zien wat mijn idee hierbij was, uiteraard moet dit model een beetje uitgebreid worden (in beide muren een deur ofzo, of een raam achterin

de grap is dus dat de muren aan de zijkant tilen met de buren ongeacht wat voor methode je gebruikt (in 3d moeten ze dus vaste belichting en camerastandpunt hebben en in 2d is het gewoon een kader als bovenste layer)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 19:06 ]

Verwijderd

niemand meer geinteresseerd ineens? 't Lijkt mij wel een leuk projectje nl...

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
klinkt gezellig :)

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Freek
  • Laatst online: 22-06 16:30
Dus als ik het goed begrijp willen jullie een GoT flatgebouw, waarbij elke user zijn eigen kamer dmv. flash,max ps enz kan inrichten?

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

thacow schreef op 19 February 2003 @ 13:52:
Dus als ik het goed begrijp willen jullie een GoT flatgebouw, waarbij elke user zijn eigen kamer dmv. flash,max ps enz kan inrichten?
inderdaad, dat is een optie :)

PS Wie maakt het billboard op het dak? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 19-02-2003 14:06 ]

• kidfunk
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Als dit door zet dan ben ik zeker van de partij.lijkt me een leuk idee dat flat gebouw, en redelijk haalbaar want als er uiteindelijk van de 100 users er maar 50 een eindproduckt leveren dan wordt de flat gewoon iets kleiner. toch :?

none

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

kidfunk schreef op 19 februari 2003 @ 18:10:
Als dit door zet dan ben ik zeker van de partij.lijkt me een leuk idee dat flat gebouw, en redelijk haalbaar want als er uiteindelijk van de 100 users er maar 50 een eindproduckt leveren dan wordt de flat gewoon iets kleiner. toch :?
Inderdaad, dat lijkt me het leuke eraan, alle 'kamers' die leeg zijn, die reageren gewoon op een OnError... je gaat gewoon uit van een veelvoud van zeg maar 5 (5 hokken in de breedte) en wat er dan overblijft, worden gewoon vlakjes van mooie rode tilende steentjes. Zo kunnen vlakje 1 t/m 23 opgevuld zijn, en 24 en 25 geven een onError, dus die vullen zich met de standaardtexture.
Als je dit ook nog eens random gaat doen, moet op zich lukken - dan heb je een leuk klusje aan scripting en hou je het ook wat dynamischer.

• disjfa

disjfa

be

mja mijn input gaat hier niet bij :)

1. ik kan nog geen flash (motto: wat flash kan doe ik in js :))
2. het word een te eenpersoons opdracht. hier een kamertje... klaar. kijk maar wat jij wilt. k hou meer van een groepsproject :)

maar veel plezier voor de mensen die mee doen :)

disjfa.nl

• Karp
disjfa schreef op 19 februari 2003 @ 19:56:
mja mijn input gaat hier niet bij :)

1. ik kan nog geen flash (motto: wat flash kan doe ik in js :))
2. het word een te eenpersoons opdracht. hier een kamertje... klaar. kijk maar wat jij wilt. k hou meer van een groepsproject :)

maar veel plezier voor de mensen die mee doen :)
als je per se wilt kun je natuurlijk altijd met 2 mensen samen 1 hele grote kamer vullen ipv 2 normale :)

Verwijderd

Een kamer wordt niet veel ruimte op de server denk ik.

Meer als in:

code:
1
2
3
4
5
Kamer = 1
Name = Karp
Colors = #FF9900, #669900
Object 1 type = chair coords = 120,430,310
Object 2 type = ....

Zoiets wordt het dan per kamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 21:22 ]

• Karp
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 21:22:
Een kamer wordt niet veel ruimte op de server denk ik.

Meer als in:

code:
1
2
3
4
5
Kamer = 1
Name = Karp
Colors = #FF9900, #669900
Object 1 type = chair coords = 120,430,310
Object 2 type = ....

Zoiets wordt het dan per kamer.
ik denk dat vooral de images ruimte in-nemen....

maar toch bedankt dat je mij kamer 1 geeft :p

• disjfa

disjfa

be

Karp schreef op 19 February 2003 @ 20:18:
[...]
als je per se wilt kun je natuurlijk altijd met 2 mensen samen 1 hele grote kamer vullen ipv 2 normale :)
dan ben je nog steeds maar met een heel klein groepje mensen en is het nog steeds geen groepsproject met /13 :)

disjfa.nl

Pagina: 1