[algemeen] Ideeen voor contests/projecten?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zie hier de laatste tijd steeds minder projecten etc. Dus ik dacht kunnen we niet weer een keer iets opstarten?(2D Natuurlijk :D)
Mijn ideeen:
Gezellig met s'n allen tennisen?
Weer zo'n filmband project(zo'n hele lange strip die continu in elkaar overloopt soort escher achtig iets)?
2D contest?

Verwijderd

Ik liep er ook alweer een tijdje mee in het hoofd... afgezien van de 3d contests en het trein-project is er verder niet echt iets goed van de grond gekomen na de re-sequence (en nee dat is niet aan mij te danken). Dus het wordt imho idd tijd voor iets nieuws.

als de bewoners van de ivoren torens dat goed vinden tenminste :+

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

* Hangloozz kijkt even wie er aan de deur morrelt van z'n Toren:
geen tijd voor die dingen...
maar altijd leuk om naar te kijken :)
maar goed; ik heb geen Toren die in het Capitol staat dus ik heb er ook niets over te zeggen :X

www.jurgroessen.nl

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41

Tim Schuhmacher

abasios

Ik had eigenlijk wel een leuk idee voor een contest, maar dat is niet specifiek voor 2D.
Het idee was dat 1 persoon een foto plaatst naar keuze. bv een straat. En dat de deelnemers proberen een eigen gemaakt 3d object er zo realistisch mogelijk in plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 14-12-2002 17:22 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Tim Schuhmacher schreef op 14 december 2002 @ 17:22:
Ik had eigenlijk wel een leuk idee voor een contest, maar dat is niet specifiek voor 2D.
Het idee was dat 1 persoon een foto plaatst naar keuze. bv een straat. En dat de deelnemers proberen een eigen gemaakt 3d object er zo realistisch mogelijk in plaatsen.
Of gewoon een willekeurige foto maken, en dan mag ieder 1 onderdeel van de foto eruitkiezen, en in willekeurige 3d-software dat onderdeel namaken, de meest realistische (en moeilijkheidsgraad speelt wel een lichte rol) afbeelding wint.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op 14 december 2002 @ 17:22:
coubertin119 schreef op 14 december 2002 @ 17:28:
[...]

Of gewoon een willekeurige foto maken, en dan mag ieder 1 onderdeel van de foto eruitkiezen, en in willekeurige 3d-software dat onderdeel namaken, de meest realistische (en moeilijkheidsgraad speelt wel een lichte rol) afbeelding wint.
Alles kan natuurlijk, maar als ik nou even kijk naar wat er nu in /13 allemaal gaande is zie ik:

Post je 3d stuff maar weer
Treinanimatie
3d Contest (deel 8)

Misschien tijd om PhotoShop weer uit de kast te trekken, of misschien iets met webdesign (vraag me alleen niet wat voor contest/thema topic dat zou moeten worden)

Verder: willen we er een wedstrijdelement in (contest) of met zijn allen iets maken zoals in de Sequences of de PS battle, zonder dat er sprake is van winnaar/verliezers?

/me bookmark doet :)

Verwijderd

we kunnen natuurlijk iets doen als in de 3dcontests:
- maak een logo voor dit en dit bedrijf[naam, achtergrond, doelgroep]
- maak een kerstkaart (al bezig :P)
- maak een kinderpostzegel van zoveel cent met dat en dat thema (W&G @ kinderpostzegels 2003? :P)

andere dingen kan je natuurlijk denken aan weer iets sequenceachtigs (ik had nog een idee liggen dat je de aarde ingaat en steeds dieper vanalles tegenkomt (kan 2d / 3d, iig wel beeldend en niet abstract dus)

sequence in ander opzicht: strip: iedereen tekent/photoshopt/3d't er steeds een plaatje bij, je kan dan bijvoorbeeld vastleggen dat de hoofdrolspeler bepaalde (vrij los omschreven) eigenscappen heeft (rode pet, blauwe broek en een zwarte trui met gele smiley ofzo)

zoals we weten zijn sequenceachtige dingen wel gedoemd lang te duren en een redelijk stiile dood te sterven, maar dat hoeft geen probleem te zijn

anyways, ikke is voor

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 19:00 ]

Verwijderd

[onzin] We kunnen dit keer wel een sequence maken waaraan 10 mensen tegelijk kunnen werken :+ [/onzin]

Het leuke aan sequencen blijft dat eenieders eigen werk voor het overgrote deel zichtbaar blijft en toch past in het geheel, wat je van het door PatrickPietens' PS battle helaas niet kon zeggen. Als we dus niets kunnen bedenken lijkt een sequence topic me wel weer eens leuk, maar dan moet er wel een variatie zijn t.o.v. de vorige twee, bijvoorbeeld een wedstrijdelement (misschien volstaat een polletje wel, dat weet ik niet), of iets anders (ja ik ben vaag, maar ik heb nog geen concrete plannen :)). Het voordeel van zo'n sequence is ook dat je in feite vrij bent in hoe je je plaat wilt maken (PS, PSP, 3ds, whatever), waardoor hij voor een hoop /13'ers interessant wordt, i.p.v. een select groepje.

Ik stel voor (ja ik weet dat ik het hier niet voor het zeggen heb :P) dat iedereen hier nog even ideeën blijft opperen, en als er verder geen bijster interessante ideeën komen, toch maar weer eens een sequence project(je) te starten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 19:19 . Reden: alcoholpercentage: ]

Verwijderd

eehm FoOl, jij weet ook dat een sequence niet escht een einde heeft (in de opzet zoals wij die hadden), dus dan is het ook moeilijk om een winnaar uit te roepem, ook omdat iedereen meewerkt aan een gezamelijke plaat en het dus ook kan voorkomen dat iemand een wat mindere plaat heeft omdat de stijl van z'n voorganger toevallig niet helemaal lekker aansluit op wat ie zelf kan, dan lijkt me dat strip idee meer kans hebben (gokje hoor)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 14:09
ik had al wel eens een ideetje...

een soort wallpaper contest
je geeft mensen 1 plaatje (of desnoods onderwerp)
en daar moeten ze een wallpaper mee maken

of je kunt er meer een teken-opdracht van maken (als in tekenen, het vak), laat je inspireren door een plaatje en maak dan iets aan de hand van dat plaatje

persoonlijk zie ik het het liefst simpel en herkenbaar, dus gebruik dit en dit plaatje in een wallpaper van 1600x1200

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Karp schreef op 14 December 2002 @ 23:08:
ik had al wel eens een ideetje...

een soort wallpaper contest
je geeft mensen 1 plaatje (of desnoods onderwerp)
en daar moeten ze een wallpaper mee maken

of je kunt er meer een teken-opdracht van maken (als in tekenen, het vak), laat je inspireren door een plaatje en maak dan iets aan de hand van dat plaatje

persoonlijk zie ik het het liefst simpel en herkenbaar, dus gebruik dit en dit plaatje in een wallpaper van 1600x1200
is een optie, wat ik alleen jammer vind aan dit soort dingen is dat je in feite niets samen doet, en dat is imho juist het leuke aan dit soort dingen.

Maar misschien ben ik ben gewoon een stomme zeiklul :O

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ik zou gewoon hetzelfde doen als in die 3d contests, alleen dan op 2d gebied. Gewoon een onderwerp geven en dan ieder dat onderwerp uit laten werken. Sim-pel maar wel leuk. :)

Verwijderd

We kunnen ook battles organiseren.
Er wordt een pic gepost.
Iedereen die wilt bewerkt hem met een of ander grafisch proggie (photoshop)
En dan al die foto's samenbrengen en iedereen laten stemmen.

Battles... Hoe leg je dat uit? Het komt er in feite op neer dat je elkaar bevecht met je grafische kunsten. Iemand geeft een uitdaging en iedereen probeert op zijn eigen manier die uitdaging uit te werken of op te lossen. De enige beperking hieraan is je eigen kunnen en creativiteit. Het is ook beter dat je een boodschap in je creatie probeert te stoppen.
Er zijn verscheidene soorten battles. Zo is er "tennis", "clash" en "collab". Bij tennis zijn het meestal 2 personen die het tegen elkaar opnemen in een op vooraf bepaald aantal ronden. De eerste geeft een foto en een opdracht, persoon twee werkt hierop verder en geeft zijn resultaat weer door aan persoon één. Deze laat er op zijn beurt weer zijn kunsten op los. Op deze manier kan je tot verbazende resultaten komen.
Clash is iets anders. Hierbij geeft iemand een uitdaging en iedereen die wil kan zijn antwoord erop geven. Achteraf wordt er een stemming georganiseerd waaraan enkel arenaleden kunnen deelnemen. Een winnaar wordt daarna op deze site bekendgemaakt.
Bij collab is het de bedoeling dat je met een groep mensen samenwerkt om tot bijvoorbeeld een wallpaper te komen. Elk moet dan een stukje van die wallpaper maken. De uiteindelijke wallpaper bestaat dan uit een samenraapsel van verschillende stijlen.
Er zijn nog andere varianten, maar deze zijn het voornaamst.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 12:18:
We kunnen ook battles organiseren.
Er wordt een pic gepost.
Iedereen die wilt bewerkt hem met een of ander grafisch proggie (photoshop)
En dan al die foto's samenbrengen en iedereen laten stemmen.

[blaaaaaaaaaaat]
je hoeft aan ons niet uit te leggen wat een 'battle' of 'tennis' is hoor ;)

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 15 December 2002 @ 21:14:
[...]

je hoeft aan ons niet uit te leggen wat een 'battle' of 'tennis' is hoor ;)
ik dacht dat ie het speciaal voor jou deed :z

Ik begin toch steeds meer te voeren voor een nieuwe sequence :)

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
zoiets?
[2D contest]

De Regels:
Als je mee doet laat je dat weten door 'Work in Progress' plaatjes in dit thread te posten
Je maakt een afbeelding in tekenprogramma naar jouw keus, dit moet voldoen aan het onderwerp wat hier gegeven wordt.

Je hebt 2 weken om dit te maken, we gaan [datum] van start en stoppen op middernacht [datum].
Het gaat om het eindresultaat. Zorg ervoor dat je dus één goeie uitwerking maakt, Je mag zoveel wips posten (zolang ze toegevoegde waarde hebben op de vorige) Maar geef dus duidelijk aan welk plaatje je uiteindelijke inzending wordt. Deze zal ook gewaardeerd worden door iedereen.
Post of gebruik geen oud werk

De Puntentelling:
Zoals bij iedere wedstrijd hoort een soort van puntentelling. Dus hebben we het volgende bedacht:
Je maakt een top 3 van inzendingen voor jezelf voor 2 categorieën:
- Originaliteit
- Uitwerking
Originaliteit spreekt voor zich.
Uitwerking betekent gebruik van technieken etc.

Originaliteit telt even zwaar als uitwerking. dus als je niet zo goed bent met technieken krijg je toch een goeie kans.
Je mag niet twee keer op één persoon stemmen in dezelfde categorie. Je kan niet op jezelf stemmen en je mag alleen stemmen als je meedoet (discussie is wat mij betreft mogelijk).
De eerste plaats krijgt 6 punten, tweede plaats 3 punten en de derde plaats krijgt 1 punt.

Telling van de punten
Op zaterdagnacht (of zondagochtend) stuur je mij (wie dat dan ook is) een mailtje waarin je duidelijk de namen vermeldt van de mensen in beide top 3's.
Ik bereken dan wat het totaal aantal punten is voor iedereen. De winnaar is degene met hoogste totaal aantal punten. Per categorie is er ook een winnaar.
Degene die de meeste punten heeft, en nooit eerder een topic heeft geopend, mag een onderwerp bedenken en een nieuw topic openen (ik kan het dus niet meer zijn).
Aantekening bij Telling van de punten
Bovenstaande is aan verandering onderhevig als het lukt voor het einde van de duur van deze contest een website te fabriceren die naast het hosten van de finals, ook de puntentelling regelt.

De Opdracht:
"Kabouters"

Veel plezier!
(bron basistekst: Maddog uit [rml][ 3D] Contest v5 - Snelheid[/rml])

Verwijderd

what the heck... why not? :)

Ik heb eigenlijk gewoon zin in een contest, en de voordelen hier zijn inderdaad dat iedereen tegelijkertijd aan de slag kan, er een wedstrijdelement is en dat de het de organisator niet zoveel tijd kost remember, mophor? :D

/me is voor :)
Wil een van de modjes even reageren of dit okee is, en feedback van andere users zou ook handig zijn... Als er geen animo hiervoor is, is het nogal simpel lijkt me :)

edit:

nog even over de naam: 2d contest zuigt, aangezien het vast de bedoeling is dat je hier ook 3d beeldmateriaal in mag verwerken lijkt me, anders wordt het wel erg beperkt. Is Photoshop contest niet beter?
ja dit is antfucken en ik weet dat niet iedereen photoshop gebruikt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 22:33 . Reden: alcoholpercentage: ]

Verwijderd

weer een nieuwe sequence dus? Of een nieuwe contest? (die we ook al elke week een nieuwe hebben)

Als we nu eens iets soortgelijks, maar toch anders doen?
Iedereen hier weet wat een quilt is? Zo'n lappendeken die generatie op generatie uitgebreid wordt door een nieuw brei-/stik-/naaiwerkje erop enzo...

Als we nu eens een digitale quilt maken. 1 persoon maakt het middelste stukje, en om de beurt maken we er een stukje omheen. er kunnen in feite 4 personen tegelijk werken: links, rechts, boven, onder.

code:
1
2
3
4
5
[5] [4] [3] [4] [5]
[4] [3] [2] [3] [4]
[3] [2] [1] [2] [3]
[4] [3] [2] [3] [4]
[5] [4] [3] [4] [5]

In de 4e 'ronde' zitten er dus 8 mensen tegelijk te werken. Ze werken toch afzonderlijk van elkaar, raken elkaar niet, maar alleen de dingen die al bestaan, dus er kan ook nooit een probleem komen.
Zo schiet het werk iig ook een beetje op.

Een sequence project met een extra dimensie dus. En op een gegeven moment heb je een 5000*5000 plaat ofzo, met daarop alle kleine platen die 1 grote maken...

Men snapt mijn idee een beetje? :)
Of moet ik een nog 13373|23 ASCII tekening maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 22:43 ]

• fatbenny
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 22:42:
weer een nieuwe sequence dus?
Als jij onder een sequence allerlei plaatjes verstaat die samen een geheel (in wat voor vorm dan ook) maken, dan nee.

Ik bedoel dat iedereen zijn eigen kunstwerkje maakt en dat iedereen mag stemmen en dat daar een winnaar uitkomt.

Voordeel boven een sequence:

Toegankelijker voor mensen die net beginnen met Photoshop, omdat er bij deze contest dus niet 1 eindresultaat is en dat minder gelukte kunstwerkjes de hele sequence omlaag halen.

+ Minder afhankelijk van anderen, zodat er minder vertragingen zijn
+ Vooraf vastgesteld tijdslimiet
+ als je geen zin meer hebt stop je, er valt dan geen gat in de kilt of sequence etc

[ Voor 15% gewijzigd door fatbenny op 15-12-2002 22:47 . Reden: bla ]

Verwijderd

fatbenny schreef op 15 December 2002 @ 22:45:
+ als je geen zin meer hebt stop je, er valt dan geen gat in de kilt of sequence etc
in een sequence/quilt kun je gaten voorkomen door op tijd te zeggen "ik kan niet", en dan mag de volgende op het lijstje meteen beginnen...

• fatbenny
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 22:51:
[...]

in een sequence/quilt kun je gaten voorkomen door op tijd te zeggen "ik kan niet", en dan mag de volgende op het lijstje meteen beginnen...
Oke, dat wist ik niet.

Jij bent voor de sequence en ik voor een individuele contest dus moeten andere mensen maar ff zeggen wat ze van de ideeën vinden :)

Ik vind jouw idee ook leuk alleen zou ik daar zelf minder snel aan mee doen omdat iedereen dan verantwoordelijk voor het niveau van het eindresultaat en bij de individuele contest worden denk ik onervaren gebruikers (zoals ik ;)) meergestimuleerd om het toch een keer te proberen.

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
K'vin het idee van de photosoep contest wel iets hebben...
Alleen nu het onderwerp nog, toch?

• fatbenny
Blizzzard schreef op 15 December 2002 @ 23:02:
Alleen nu het onderwerp nog, toch?
:D kabouters lijken me minder geschikt en zo'n onderwerp is te nauw/specifiek

Ik weet dus niet of we voor een contest toestemming moeten hebben van de modjes. Volgens mij lijkt het me dat je dit gewoon kan starten en dat we vanzelf wel merken of het leuk wordt.

Paar ideeën voor een onderwerp:
- overleven
- angst
- macht

Verwijderd

Ik vind dat idee van Type van de Quilt wel aardig. Vooral omdat bij de vorige sequence mensen soms erg lang moesten wachten voordat ze konden starten.

Verwijderd

/me zegt contest, ja, toch wel :)

Daarna is er altijd wel weer tijd voor iets anders, dus het maakt allemaal niet zo veel uit :)

Type: die quilt eist wel veel van je capaciteiten, aangezien je steeds met het artwork van 2 anderen rekening moet houden, verder wel grappig :)

/me contest!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Als ik aan de kritiek op de sequence terugdenk dan lijkt het me wijzer om voor een contest te kiezen waarbij je ieder naar eigen visie een gestelde opdracht uitvoert.
Waarom?
-omdat bij de sequence veel dudes over hun nek gingen als hun artwork 'verziekt' werd omdat een 'lesser God' ermee aan de slag ging..
-omdat er puberaal gedrag vertoont werd in de zin van 'ik wil na hem maar niet na hem, en zeker niet voor hem'.
-omdat een ieder-voor-zich-opdracht een leukere vergelijking oplevert.

waarom wel een sequence:
-omdat het cool is om 'samen' iets te creeren.
-omdat er vaak verrassende dingen uit voort komen.

Vroeger, jaja, had je topics als:
-ontwerp een snowboard
-ontwerp een postzegel
-ontwerp een wijnetiket..

waren best leuk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hangloozz op 15-12-2002 23:26 . Reden: kijkdichtheid ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hangloozz schreef op 15 december 2002 @ 23:24:
Vroeger, jaja, had je topics als:
-ontwerp een snowboard
Toen heeft Seraph nog meegedaan aan zo'n officiele snowboard design wedstrijd...

Gingen we met zijn allen op Seraph stemmen, en als hij won, mochten we allemaal even op zijn board snowboarden :) :D

• fatbenny
Poll: Contest/Sequence
Contest
Sequence

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=6633&var=.png

• HunterPro
  • Niet online
Een quilt is lastig te realiseren, omdat mensen opeens met meerdere kanten (2 kanten minimaal, sommige zelfs 3) rekening moeten houden. Dat betekent dus dat je echt gefaseerd moet werken; iemand 'vooruit laten werken' is er niet bij. Dat kan juist bij een uitval van 1 persoon al een vertraging voor het hele project opleveren.

Niettemin lijkt het me een heel leuk project, alleen wordt de organisatie ben ik bang een beetje heel veel werk, zeker als er een goeie website voor gebouwd moet worden.

Ik wil iig best meedoen :)

Verwijderd

Contest :D
ik ben zeker voor, er moet wel een onderwerp komen waar iedereen zijn eigen visie op kan pleuren. Liefst ben ik voor PS werk, omdat ik niet kan 3d'en :D ... Het zou helemaal cool zijn dat iedereen niet simpele plaatjes post, maar ook echt een concept heeft bedacht! Dus niet in PS wat foto's in elkaar rammen, maar echt iets willen vertellen.

Ik heb laatst voor school een vierluik moeten maken over jaloers zijn, ik moest een fotografische, typografische, kleurencompositie en interactieve oplossing ervoor vinden. Misschien is dit wel leuk, met typografie zelf kan je bv. al heel wat doen ...

Verwijderd

hmmm maar gewoon beginnen dan? Als iemand de leiding op zich wil nemen en het thema verzinnen en de modjes die hier nog steeds niet gereageerd hebben toestemming vragen?

• fatbenny
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 16:01:
hmmm maar gewoon beginnen dan? Als iemand de leiding op zich wil nemen en het thema verzinnen en de modjes die hier nog steeds niet gereageerd hebben toestemming vragen?
Ik heb de mods even via schop een modje en de mail laten weten dat dit topic loopt en we graag wat willen starten

Verwijderd

wie gaat de organisatie op zich nemen? Jij fatbenny?

• fatbenny
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 19:43:
wie gaat de organisatie op zich nemen? Jij fatbenny?
Eerst checken wat de organisatie allemaal betekend
-onderwerp bedenken, verzamelen van stemmen, uitslag geven, mensen achter de broek aanzitten
of vergeet ik nog dingen?

Ik kan geen site hosten, dat trekt mijn host niet en gaat dan ten koste van mijn andere sites.
Ik ben normaal elke dag pas na 19.00 uur beschikbaar ivm met afstuderen (en daar is dus geen Internet)

Verwijderd

gewoon een ideetje: een gezamenlijke site van /13

al die designers die zoveel met elkaar lullen moeten toch eigenlijk wel gezamenlijk iets leuks kunnen bakken:

stap 1) contestje voor het sitedesign
stap 2) contestje voor navigatie met als basis het gekozen sitedesign
stap 3) contestje voor content: afbeeldingen, wallpapers, icons, fonts, filmpjes, animaties. t-shirt, tutorials (whatever)

ik heb die gewone battles en sequences nu al een paar keer gezien..en zo creer je tenminste iets gezamenlijks waar mensen misschien iets aan hebben..
ok je hebt er wel wat voor nodig: hosting, maar als aan de grootte van de content en sitedesign grenzen zijn gesteld hoeft dit geen bizar probleem te zijn en anders stort elke deelnemer een paar euro ofzo.. Voordeel van die verschillende contest is dat de verschillende klieks binnen /13 er iets aan hebben.

• Karp
ik geloof dat ik hier ergens mn examenopdracht (de opdracht, niet het resultaat) voor VWO-tekenen heb liggen van dit jaar
ik zal hem ff opzoeken en posten, hij is niet onaardig

• HunterPro
  • Niet online
als er een schatting komt voor het dataverkeer en die is te doen (dus niet iets van 10 gb per maand oid) dan wil ik die best wel hosten @ 100 mbit colo-bak. Kost me wel een duit, maar dat heb ik graag over ;)

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Contest
Sequence
ontwerp een snowboard
ontwerp een postzegel
ontwerp een wijnetiket
ontwerp een whatevah..enz
Ik denk dat het niet veel uitmaakt wat het word..Als er maar goed overna gedacht gaat worden qua ogranisatie, Dan denk ik dat alles van de bovengenoemde dingen haalbaar is en dat we weer een leuk projectje hebben om gezamelijk aan te werken.
Dit topic is al redelijk nuttig, hier kan een goed idee onstaan wat dan weer verder uitgewerkt kan worden en als laatste aan de mods voorgelegd kan worden en die er dan een goedgekeurd stempel op gooien.
8)

none

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 16 December 2002 @ 21:22:
als er een schatting komt voor het dataverkeer en die is te doen (dus niet iets van 10 gb per maand oid) dan wil ik die best wel hosten @ 100 mbit colo-bak. Kost me wel een duit, maar dat heb ik graag over ;)
toen de re-sequence eenmaal draaide (100 pageviews per dag, 50 à 60 sequences op dat moment) zat ik aan de 10 GB per maand. Afhankelijk van de grootte van de platen en het aantal pageviews dat je gaat scoren (ik denk niet dat het meer zal worden, omdat alles ook al in de thread terug is te vinden) zal het iets van één week even een piek van 6 GB zijn denk ik, daarna zal het snel afzwakken :)

• Karp
Overtypsel van mijn examenopdracht:

1:

De overkant

't Is voorjaar. Vrolijk morgenlicht
schijnt op mijn pas ontwaakt gezicht
en bij de spiegel aangeland
zie ik mijn eigen overkant.

-Willem Wilmink

2:

Kies een beeldfragment uit een stripverhaal als uitgangspunt voor een beeldend onderzoek
dat leidt tot een beeldende verwerking van dat fragment.

3:

Het onderwerp is "Het blauwe uur", volgens de achterflap van 'De Zingende Zaag'.
het moment aan het eind van de dag waarop 'de tijd hapert en lijkt stil te vallen', een tijdstip dat
zich bij voorkeur laat kennen op de grens van land en zee: 'Het licht is diffuus, de
omtrekken van de dingen lossen op en een diep melancholisch verlangen dient zich aan: je
zou het liefst willen oplossen in dit oneindige blauw'.

-Peter Swanborn in zijn recensie "De Zingende Zaag", in de Volkskrant
d.d. 18 september 2001

4:

Ontwerp voor een publicatie van jouw school (fotojaarboek, schoolgids, jubileumboek of
iets dergelijks) een omslag. De voor- en achterkant dienen een beeldende eenheid te
vormen. Op de voorzijde moet in ieder geval de titel en het jaar van verschijnen van de
publicatie worden vermeld. Bij de verdere vormgeving van de omslag dient op herkenbare wijze de architectuur van het schoolgebouw een rol te spelen.

5:

Arcimboldo Anno Nu

6:

De afbeeldig op pagina 4 moet dienen als uitgangspunt en aanleiding voor een beeldende
verwerking.

als iemand webspace heeft wil ik die foto ook nog wel uploaden, is een foto van een stationsgebied (perspectief met rails, wat stad op de achtergrond, ijzeren objecten) in tokyo

Verwijderd

Schop.

Gezien het aantal mensen dat op de poll gestemd heeft is er wel animo voor deze contest. Ik ga er dan ook van uit dat de uitvoering geen probleem moet zijn. Dit topic lijkt alleen te verdwijnen (zonde!) omdat
1) niemand de organisatie op zich wil nemen,
2) er nog geen groen licht is gegeven door de modjes. icq ligt er hier uit, ik zal zo even @ irc vragen of er een contest gestart mag worden :)

Dan blijft nu dus nog de vraag

/me * * wie wil de contest starten? * * *

wie offert zich op })
i.v.m. werk dat deze week nog gedaan moet worden heb ik nu geen tijd om dit op touw te zetten, ook al is het lang niet zo veel werk als met een sequence het geval is. Mocht ik toevallig de contest winnen (geloof je het zelf :X) wil ik natuurlijk best een nieuwe starten; het is dan toch vakantie :)

edit:
@irc zijn er geen /13 modjes te bereiken. Ik zal het straks nog even proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 12:48 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Ehm, er word in ieder geval nog even helemaal niets geopend >:)

Laat degene die dat op zich neemt maar even bij mij (ons > wgmods@tweakers.net) melden zodat we nog even wat regels uiteen zetten. Zomaar zo'n topic uit het niet openen loopt meestal uit op chaos.

Dus, bij deze: Degene die het topic gaat "leiden"/organiseren en dus openen eerst even contact met de WG Mods bitte. Danke.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Karp
*bumpje?*

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik ben iig wel voor een quilt aangezien dat een wat orgnielere sequence is maar dan kan niet iedreen meteen aan de slag of we maken een sequense waar iedreen maar een klein vlak vna de quilt mag bewerken bijv 100 bij 100 pix, dat schiet dan ook lekker op.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Waarom niet zo'n site als die van Radiohead maken, waarbij op een groot puinhopige collage achtig scherm geklikt kan worden op bendes links, waarbij iedere link gaat naar iemands werk. Dat kan dan van alles zien: een simpele webgame, een plaatje, een Quicktime-filmpje, iets met Flash, geluid, van alles. En dan rond een centraal thema om de uniformatiteit nog een beetje in de verte te bewaren.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Blaise
  • Niet online
[heel voorzichtig..]

Of het simpel houden: Beetje zoals die 3d threads een bepaald thema kiezen, en het thema niet te breed maken en een grootte afspreken (600:350px oid).

Bij een quilt of sequence ben je veel te veel bezig met een aansluiting naar mijn mening, zeker als je aan 2 kanten moet gaan klooien in geval van een quilt.

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Oogst schreef op 20 december 2002 @ 18:34:
Waarom niet zo'n site als die van Radiohead maken, waarbij op een groot puinhopige collage achtig scherm geklikt kan worden op bendes links, waarbij iedere link gaat naar iemands werk. Dat kan dan van alles zien: een simpele webgame, een plaatje, een Quicktime-filmpje, iets met Flash, geluid, van alles. En dan rond een centraal thema om de uniformatiteit nog een beetje in de verte te bewaren.
Dat is wel leuk want dan word je niet alleen beperkt tot in programma of alleen 3d /2d maar kan iedreen doen waar hij zich "goed" bij voelt. Er moet dan een iemand de collage maken maar dat lijkt mij niet zo moeilijk.
Pagina: 1