Toon posts:

[XP] contextmenu fout *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb en probleempje met mijn context menu
Als ik naar my computer gaat en daar een drive dubbelklik ,om dus te openen, dan krijg ik een command window.
Als ik op die drive kijk naar zijn context menu dan staat open command window er ook dik gedrukt, dus default, boven aan

weet iemand waar ik de default van het context menu van de drives kan veranderen

heb al gekeken in regedit bij shell enzo maar staat dit niet bij

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10, over welk OS hebben we het hier?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 16:34:
ik heb en probleempje met mijn context menu
Als ik naar my computer gaat en daar een drive dubbelklik ,om dus te openen, dan krijg ik een command window.
Als ik op die drive kijk naar zijn context menu dan staat open command window er ook dik gedrukt, dus default, boven aan

weet iemand waar ik de default van het context menu van de drives kan veranderen

heb al gekeken in regedit bij shell enzo maar staat dit niet bij
Waarschijnlijk is er ergens iets fout gegaan met het toevoegen van een context-menu optie aan het register of bij de installatie/verwijdering van een programma dat items daaraan toevoegd. Wie weet heb je er zelf mee geknoeid.

Alle Windows versies vanaf 95 bewaren deze settings in het register en daar moet je dit dus ook weer kunnen herstellen. Misschien kun je in het register zoeken naar de string welke geopend wordt bij dubbelklik.

Offtopic: blackd, moet het altijd zo nukkig en direct en strak met de forumpolicies? We proberen elkaar toch te helpen en wat op te steken hier.

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
wat blackd zegt: welk OS? iig voor XP kan je deze text opslaan in reg file en inladen (de HEX code is %SystemRoot%\Explorer.exe):

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell\find\command]
@=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,25,\
00,5c,00,45,00,78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,2e,00,65,00,78,00,\
65,00,00,00

Verwijderd

Topicstarter
de os is win xp proffesional met sp1

mindflux heb de registry key gevonden en de hex code is helemaal hetzelfde
wat nu

het programma changeicon heeft het verpest

zie de uninstall readme:

No automatic uninstall at this time.
Delete the file ChangeIcon.exe manually.
If you want to remove settings, they are saved in the registry here :
HKCU\Software\PMDevigneSoft\ChangeIcon.
Uncheck 'Insert in folders context menu' to remove context menu
(HKCR\Directory\shell\ChangeIcon).

in eerste geval ging ik dus elke keer als ik op een drive klikte naar het menu van changeicon na dit bovenste te hebben uitgevoerd is dat weg maar ga ik naar het command scherm

in het context menu staat open er wel gewoon bij maar hij is niet meer default, vandaar dat hij niet meer opent

weet iemand hoe je de default in het context menu kan veranderen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Titelfix volgens WOS Policy.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1