[postgre] sp_databases / show databases

Pagina: 1
Acties:

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Op het moment ben ik bezig om een gui te maken die op zowel mysql / sqlserver als postgres draait. Nou gaat alles lekker maar ik kan echt NERGENS vinden hoe ik alle databases van een postgres server list. In sql server kan het met een stored procedure en mysql heeft een mooie SHOW DATABASES query ervoor. Weet iemand hoe het met PostgreSQL kan?

b.v.d.

( keb search + giegel al gebruikt ;) )

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
http://www.google.nl/sear...2&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=

merkwaardig, eerste link is al raak..

Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
bedankt voor je reply maar dit zoek ik dus niet ;)

Ik zoek een query voor postgresql die dit zelfde doet, niet een commandline commando, die kende ik al :)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Heb je PostgreSQL 7.3? Zo ja, haal uit de source van PostgreSQL 7.4 de definitie van het INFORMATION_SCHEMA (/src/backend/catalog/information_schema.sql). Even de check constraint uit de allereerste DOMAIN definitie halen (dat is een PostgreSQL 7.4 feature) en dan het scriptje draaien. Dan heb je een aantal views erbij gekregen in het INFORMATION_SCHEMA, precies zoals de SQL standaard ze definieert. Die views verklaren zichzelf wel.
Je kan het ook anders doen, door rechtstreeks wat tabellen in pg_catalog te benaderen, maar dat is niet aanbevolen. Die definities willen namelijk nog weleens wijzigen, en dan moet je je code weer herschrijven. En daarnaast is het zo dat andere SQL compliant database exact gelijk gedefinieerde views zullen hebben, dus je code is ook nog een stukje meer portable.
Vanaf 7.4 zullen deze views standaard in elke database zitten.