Toon posts:

Freesco

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke, ik begrijp waarom het zo moeilijk was om het voor elkaar te krijgen, nl ik zit niet rechtstreeks bij @home maar via de RUG en via @home kun je wel met DHCP werken maar helaas bij de RUG werken ze met vaste IP adressen. Dus moet ik alles zelf instellen dat is gelukt, mijn eerste netwerkkaart heeft contact met het kabelmodem, en de tweede heeft een IP adres: 192.168.1.10 met een range van 192.168.1.11 192.168.1.20 Maar nu mijn probleem want ik moet zelf de andere PC's uit het netwerk instellen....Hoe moet ik dit doen?? gewoon een IP adres uit die reeks geven?? en verder moet ik ook DNS toewijzen en GATEWAY?? en als laatste moet de UTP van de Router in de uplink of in een gewone port van de hub please help want volgens mij ben ik er bijna

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kon je niet gewoon in je oude topic verdergaan?
Freesco problemen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
ip nummers van gateway en DNS zijn het IP adres van de server, 192.168.0.1 bijvoorbeeld.
in jou geval 192.168.1.11 zo te zien, maar zet dat vast in plaats van dynamisch.
Het ip adres van de computers zelf maakt verder weinig uit, moet je zelf maar invullen. Als je statisch werkt zou ik 192.168.0.1 voor de server gebruiken en voor de werkstations 192.168.0.2, 192.168.0.3 enz.

Verwijderd

Gewoon DHCP aanzetten op je freesco bak, en dan blij alle clients dat ook ff doen.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is ik moet voor de netwerkkaart waarop het internet "binnenkomt" een vast IP adres gebruiken anders werkt hij niet. Dus heb ik voor de tweede netwerk kaart die in verbinding staat met de hub/het netwerk een ip gekozen 192.168.1.10 met een IP range van 192.168.1.11 192.168.1.20 nu vraag ik me af of ik de PC's die hierop gelinkt worden bv het IP adres 192.168.1.11 en de volgende ****.12 enz moet geven en of ik daarnaast op de pc's die gelinkt worden een DNS en een Gateway moet instellen of dat dat niet nodig is omdat zij niet rechtstreeks met internet verbonden zijn.... of is dat wat je bedoelt moet ik DNS en gateway het IP adres van de 1e netwerk kaart van de router geven (die ik dus vast heb)?? en moet ik de router in de uplink van de hub doen of in een gewone port??

Verwijderd

Topicstarter
helaas DHCP werkt niet omdat ik via de RUG zit en die hebben vaste IP's en staan DHCP niet toe heb ik al geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
Alsjeblieft kan iemand helpen ik zit op het randje maar heb nog ff dat duwtje nodig _/-\o_

Verwijderd

Je moet dus LOKAAL wel DHCP gebruiken. Lokaal heeft namelijk niets met RUG te maken.

Die range die je opgeeft is dus je DHCP range. Nu gewoon clients automatisch IP adres laten krijgen

Verwijderd

Topicstarter
hoe stel ik mijn werk pc's op DHCP in?? en ik hoef dus geen DNS of Gateway bij die pc's te gebruiken?? en dus ook geen IP want die krijgt hij toegewezen

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 11:28
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 15:33:
hoe stel ik mijn werk pc's op DHCP in?? en ik hoef dus geen DNS of Gateway bij die pc's te gebruiken?? en dus ook geen IP want die krijgt hij toegewezen
las je ip's krijgt toegewezen dan heb je dhcp al aanstaan, maar als dat niet het geval is moet je eerst even vertellen welke os'en je clients draaien ;)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb hem nu idd op DHCP staan, maar hij krijgt foute IP's toegewezen en als ik druk op vernieuwen dan zegt hij dat de DHCP server niet beschikbaar is. Enig idee hoe dit komt en belangrijker hoe ik dit kan oplossen??

Verwijderd

Topicstarter
oh ja alles draait op win 98

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Gebruik eens de edit knop man.

/edit:
http://forums.freesco.org/cgi-bin/support/ikonboard.cgi

kijk daar eens ff op zoek eens op http://groups.google.com . Dit is geen helpdesk... :{

[ Voor 73% gewijzigd door MrJ op 13-02-2003 16:57 . Reden: edit ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 11:28
http://www.bitstorm.org/edwin/freesco/ lees dat eens, dat heet een handleiding blijkbaar wel nodig :/ (sorry voor de flame)

en lees dit: Help Help!!!!!!! en dit: http://gathering.tweakers.net/forum/faq ook eens :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Stel alles op vast IP's in. Dus de clients op 192.168.1.12-14. Stel de DNS van de clients in op de DNS-servers van Chello. Bij Gateway zet je het IP-adres van de server/router, dus 192.168.1.10 :) Dat is het.
En je router moet in een gewone poort.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Je hebt hierover nu al 4 topics geopent en het is weldegelijk de bedoeling dat je zelf ook wat doet.

Er zijn meer dan genoeg handleidingen voor freesco te vinden.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.