Ik ga toch mijn spellen origineel houden om zo bugs en onvolkomenheden in mods en conversions te vermijden.
De installatie wordt dus:
BG1 + TotSC + Patch + Baldurdash fixes, en eventueel de Widescreen mod (eens zien of het werkt)
BG2 + ToB + Patch + BG2 Fixpack + Ascension; en die kan al zelf spelen in 800x600 en hoger.
Waar ik alleen nog over twijfel, is het installeren van de Unfinished Business mods, want die lijken me dan wel weer cool. Ze zijn EasyTuTu en
BGTrilogy compatible, maar kan ik die mods ook gewoon in de originele spellen installeren? (En zo ja, dan ga ik ervan uit dat ik die mods als laatste moet installeren....)
Mods enzo zijn allemaal wel leuk, maar het geeft veel compatibiliteitsoverwegingen. (Wow. Wat een woord.) Bijvoorbeeld, werkt Ascension nog, als ik BG2 Unfinished Business installeer? Ik ga ervan uit van wel, want ik gebruik Ascension/WeiDu, en BG2UB is ook WeiDu. Een ander probleem is dat je hacks en stunts moet uithalen met de EXE om in
BGT goede muziek te krijgen. Mod1 kan compatible zijn met
BGT, en Mod2 ook, maar mogelijk zijn Mod1 en Mod2 niet compatible met elkaar. Daar heb ik dus geen zin in. Ik heb ooit een flink deel gametijd weggegooid vanwege de genoemde gamebreaking bug in een van de Dudleyville mods....
Overigens, wat mods betreft heb ik echt wel veel respect voor Westley Weimer. WeiDu is een briljant project.
EDIT: Crap. Daar heb je het al. De widescreen mod zou de BG EXE-file moeten patchen. Echter, ik wilde ook de nVidia_Fix installeren. nVidia heeft op latere GeForce-kaarten DirectDraw op een andere manier geïmplementeerd en dat levert problemen op met oude spellen zoals BG. Laat nou nVidia_Fix ook de EXE-file willen patchen... en er moet ook nog een patch in voor mijn no-CD crack. Dat gaat geheid NIET allemaal samen.
[
Voor 28% gewijzigd door
Katsunami op 16-07-2010 00:55
]