NTFS onder DOS: geen toegang!!

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:50
Ik probeer files te backuppen onder dos van een gecrasht systeem. Daarop stond WinXP en in my documents staan een aantal belangrijke files. Via de Recovery Console kan ik er niet in, hij kan niks met de disk. Heb al NTFSDos gebruikt en ik kan de schijf benaderen maar kan niet in de folder Documents and Settings komen.
Kan ik daar ergens mee inloggen? Ik weet mijn gebruikersnaam en wachtwoord dus dat is niet het probleem...
Of moet ik het via Linux proberen? Kan ik daarmee wel gewoon in die directory komen?
Ik hoop dat ik erin kan komen....

Verwijderd

Je kunt een Ghost maken om vervolgens met Ghost Explorer de bestanden handmatig te extracten.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 17:21
cd docume~1 should do the trick ;)

overigens kan je met een linuxdistro als knoppix ook perfect een backup maken (livecd)

[ Voor 58% gewijzigd door Teckna op 13-02-2003 07:23 ]

• Camiel
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 07:17:
Je kunt een Ghost maken om vervolgens met Ghost Explorer de bestanden handmatig te extracten.
Ghost vind te veel errors, daar kom ik niet verder mee.
Teckna schreef op 13 februari 2003 @ 07:22:
cd docume~1 should do the trick ;)

overigens kan je met een linuxdistro als knoppix ook perfect een backup maken (livecd)
Nee dat doet het niet.. als ik daarin dir doe of meteen aar mijn eigen dir ga (Camiel) kan ik niks lezen.. ik hoop dat dit komt door de beveiliging van NTFS..

Linux ga ik maar eens bekijken..

[ Voor 24% gewijzigd door Camiel op 13-02-2003 07:31 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ontrack revovery tools

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Opstarten met de diskettes van partition magic en dan dat proggie afsluiten: u bent in dos én kan nfts lezen volgens mij.

• Camiel
jevn schreef op 13 februari 2003 @ 08:20:
Opstarten met de diskettes van partition magic en dan dat proggie afsluiten: u bent in dos én kan nfts lezen volgens mij.
Lezen kan ik nu ook al met NTFSDOS, alleen heb ik niet de rechten om in Documents en Settings te komen..

Verwijderd

Heb je niet ergens een extra hd of een andere partitie waar je winxp op kunt installeren? Daarna hang je deze disk er weer aan en dan doe je als 'administrator' (of equivalent) een 'take ownership'?
(tijdens de installatie van de verse XP moet je, in dien mogelijk, deze schijf uitzetten in het BIOS! en daarna als slave eraan hangen)...

Een ander alternatief kun je downloaden van het Internet (NTFS TOOLS) die kijkt geloof ik niet eens naar eventuele rechten op het NTFS volume...

Suc6!!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 09:13

highking

Langharig tuig

Er bestaan toch van die recovery Linux Cd's? Daar linux volgens mij NTFS kan lezen kan je daar misschien iets mee?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

highking schreef op 13 februari 2003 @ 08:34:
Er bestaan toch van die recovery Linux Cd's? Daar linux volgens mij NTFS kan lezen kan je daar misschien iets mee?
Is al eerder gezegd in deze draad ja.

Om precies te zijn is het een LIVE CD ;) En hij is te vinden op www.knoppix.org
Je kan ook andere Distro's op een live CD krijgen maar dit is imho de beste.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

om eerlijk te zijn klinkt het gewoon alsof de data in die dir een beetje eh.. gaar is...
kan je xp er niet overheen zetten? als je geluk hebt blijven dan de bestanden bewaard...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit is dus de reden dat ik mijn Cschijf gewoon FAT32 laat.
Kan je er gewoon nog bij als je niet meer in Windows komt.

Misschien minder security, maar wel toegang!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Kan je niet via Recovery Console inloggen met gebruikers naam en wachtwoord ?

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 13:44
De map my documents is beveiligd als je NTFS draait, als je je hardeschijf in een andere pc doet dan kan je die map ook niet openen, of kopieren.
Wilde laatst namelijk my documents van mijn broer backupen op mijn pc en dat kon ook niet vanwege die beveiliging.

Joost de Vries

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Jer kan wel met een andere pc die bestanden kopieeren door in te loggen als administrator :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

joostdevriesede schreef op 13 February 2003 @ 10:31:
De map my documents is beveiligd als je NTFS draait, als je je hardeschijf in een andere pc doet dan kan je die map ook niet openen, of kopieren.
Wilde laatst namelijk my documents van mijn broer backupen op mijn pc en dat kon ook niet vanwege die beveiliging.
Take 0wnership 0wnt :o

• Camiel
probleem is dus dat die schijf niet meer wil dat ik em aansluit op XP.. Heb geprobeerd op verschillende manieren, master slave.. maar ik kan er niet bij.. vreemde is dat bij een nieuwe installatie van windows het systeem hangt tijdens het opstarten, omdat het erop lijkt dat ie toegang probeert te krijgen op die kapotte partitie, en dat wil dus niet. Haal ik die defecte schijf los dan start windows wel..

Recovery Console werkt niet, loopt ook vast.
Knoppix staat op het lijstje, eerst met partition magic proberen en ik wil nog op zoek naar een manier om checkdisk uit te kunnen voeren...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dat ook ooit gehad, geprobeerd om met de recovery disk er in te komen enzo, maar dat ging niet. Ik logde gewoon in als Administrator en dan zag ik al mijn directories wel staan, maar ik mocht er niet in enzo.
Toen heb ik gewoon ff Linux geinstalleerd en daarna had ik binnen 5 minuten al mijn bestanden terug :) Wel lekker zoals dat OS gewoon GEEN rekening houdt met NTFS permissies >:)

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad met win2k! lockup en/of BSOD in: recovery console, parallele win2k, andere pc met win2k enz. Niets leek te werken.
Feitelijk had ik 2 of meer crashes tegelijk.

Uiteindelijk heb ik op een nauwelijks bebruikte partitie win98 geinstalleerd, dat lukte wel. Met NTFS for Windows 98 http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml kon ik alle bestanden naar de fat32 partitie kopieren en daar een cd van bakken. OK, erg veel werk, maar ik heb alles kunnen redden. Finally low-format en opnieuw beginnen.

Misschien werken de andere voorgestelde methodes voor jou beter, maar voor mij was het de enigste methode.
Succes

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 15:15 ]

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

FlappieNL schreef op 13 February 2003 @ 07:29:
[...]

Ghost vind te veel errors, daar kom ik niet verder mee.

[...]

Nee dat doet het niet.. als ik daarin dir doe of meteen aar mijn eigen dir ga (Camiel) kan ik niks lezen.. ik hoop dat dit komt door de beveiliging van NTFS..

Linux ga ik maar eens bekijken..
Je hebt met Ghost een aantal opstart fucnties. Hiermee kan je die fouten van je schijf omzeilen.

http://www.hroling.nl

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FlappieNL schreef op 13 February 2003 @ 08:22:
[...]
Lezen kan ik nu ook al met NTFSDOS, alleen heb ik niet de rechten om in Documents en Settings te komen..
Schrijven kan dan volgens mij ook.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
jevn schreef op 13 February 2003 @ 22:35:
[...]

Schrijven kan dan volgens mij ook.
NTFSread is ook zon programma, kan je volgens mij wel uit kopieren uit de NTFS pastitie, deze functie zit ewr wel in, ik heb op dit moment alleen ff geen NTFS systeem

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:15
Gunner schreef op 13 februari 2003 @ 10:28:
Dit is dus de reden dat ik mijn Cschijf gewoon FAT32 laat.
Kan je er gewoon nog bij als je niet meer in Windows komt.

Misschien minder security, maar wel toegang!
Precies dat wilde ik net zeggen.
Er is ook nog een ander NTFS DOS-prog waarmee je misschien bepaalde files kunt achterhalen, ik ben de naam alleen kwijt maar het moet wel te traceren zijn mbv Google. Probleem is dan alleen echter weer, waar ga je die files in godsnaam op wegschrijven! :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ach, daarom staan mijn bestanden juist wel op ntfs, en nog ge-encrypt ook. Weet ik tenminste zeker dat de eerste de beste xp-ntfsdos-linux-whatever-gebruiker sommige dingen NOOIT kan lezen...

Natuurlijk wel m'n encryptie sleutel ge-exporteerd, want anders kan ik hetzelf ook nooit meer. (Zou jammer voor m'n xxx-collectie zijn :))

Firmpete on Aerie Peak

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:04

r_kluft

Hmmmmmm

Probeer anders eens getdataback for NTFS. hiermee kan je zonder al te veel moeite (alleen veel tijd) zelfs beschadigde en door windows onleesbare schijven en partitie's inlezen en data backuppen.

Dit kan je zelfs met de demo versie omdat deze de tijdelijke bestanden in je temp dir zet en alleen een xxx.doc (of zoiets) bestand van maakt.
Gewoon dus effe hernoemen naar 't origineel en klaar is kees. :)

• Camiel
uiteindelijk heb ik de data veilig kunnen stellen via Knoppix! Dank voor de hulp. ben heel blij dat het gelukt is!

Verwijderd

Iets?
http://www.softlandmark.com/DiskManagement1.htm
edit: sorry, had ik effe niet gezien/ delete...
Mooi zo, Knoppix was dus een prima tip van Teckna meen ik.
PS: ik heb hem zelf op FAT 32 laten staan.. immers firewall op de server en ook nog Zonealarm....

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 16:41 ]

Pagina: 1