Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
No offense, uiteraard, maar ik denk niet dat de 2500+ een afgekeurde 3000+ is. Waarom, omdat deze ratings tegelijkertijd zijn geïntroduceerd. Het introduceren van ratings zijnde afgekeurde versies lijkt mij ook niet echt getuigen van het vertrouwen in je eigen kunnen (van AMD dus).
Ik sluit echter niet uit dat er in de toekomst 2500+ versies op de markt komen die bedoeld waren om als 3000+ verkocht te worden. Dan gebeurt in principe hetzelfde als met de Celeron van Intel destijds. De eerste Celerons waren bedoeld als PII, maar het cahcegeheugen werkte niet naar behoren. Door de helft van die cache uit te schakelen, werkten de processor echter wel weer goed. Intel heeft dat m.i. slim ondervangen door deze 'inferieure' processors als een aparte lijn te introduceren --> Beperking van de uitval. Het is dus goed mogelijk dat AMD deze strategie ook toe gaat passen op 'misbaksel' in de Barton-familie. Maar wie zegt dat AMD dit nu al niet doet met de Palomino en T-bred's
Wat overklokbaarheid denk ik eigenlijk hetzelfde. Dat de laatste generaties van de AMD XP over het algemeen een behoorlijk overklokpotentieel hadden, is geen garantie dat de Barton dit ook heeft. Ervaringen uit het verleden bieden natuurlijk veel hoop voor de toekomst, maar het zegt in feite niets. Zoals je (uiteraard; je bent tweaker
Met andere woorden: geen van de stellingen kan ik verdedigen.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Het is echter goed mogelijk (waarschijnlijk) dat de 2500+ afgekeurde 2800+ en 3000+ zijn. Wat waarschijnlijk betekent dat je ze hopelijk kan overclocken tot ergens dicht bij de 2800+.
Als we verder gaan in de tijd dan zullen er wel telkens minder 2800+ processoren afgekeurd worden en die dus alleen maar als 2500+ verkocht kunnen worden. Maar als er genoeg vraag naar de 2500+ is dan zal AMD mischien deze voorraad moeten gaan spekken met processoren die in weze veel beter kunnen. DAN wordt het pas interresant om een "2500+" te gaan kopen.
Een soortgelijk geval is nu de 1700+ ... dat is de langzaamste Athlon op dit moment, maar je kan de laatste modellen stuk voor stuk overclocken tot 2500+ of nog hoger.
Oslik blyat! Oslik!
Maar die super overklokbare 1700+'s, dat is een T-bred B denk ik?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Bij het bakken zijn er snelle versies en minder snelle. De snelle worden hoge ratings en de minder snelle worden lage ratings. Op het moment dat alle chips erg goed zijn dan is het bij ons (tweakers) natuurlijk feest, want dan gaan de lage modellen ook hard (denk aan de 1700+ en 2100+ B core).
Verwijderd
op n Asus A7V333 en de 2500 draait op 333 fsb, duz overklokken @ fsb gaat ni goed bij mij... maar de MP op 12,5 zetten en je hebt n 2800+
en ik heb ook zat reviews gelezen en daar hadde ze de 2500 op 3200+ draaien duzz... ik denk dat t wel goed kan gaan maar dan moet je wel n 400 fsb mobo hebben (Nforce
maar aan de andere kant:
mn broer heeft n 2800+ en die heeft m al gedraait op zon ruime 3400+, en das wat sneller dan 3200+
ik zou persoonlijk voor de 2800 gaan als ik m zou kunne betalen
Verwijderd
Wel eens naar de datum boven een post gekeken?Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 13:01:
nou weet je... ik heb ook n 2500+![]()
op n Asus A7V333 en de 2500 draait op 333 fsb, duz overklokken @ fsb gaat ni goed bij mij... maar de MP op 12,5 zetten en je hebt n 2800+![]()
en ik heb ook zat reviews gelezen en daar hadde ze de 2500 op 3200+ draaien duzz... ik denk dat t wel goed kan gaan maar dan moet je wel n 400 fsb mobo hebben (Nforce)
maar aan de andere kant:
mn broer heeft n 2800+ en die heeft m al gedraait op zon ruime 3400+, en das wat sneller dan 3200+maar de 2800 is ook weer wat duurder, tis maar hoeveel geld je hebt en hoeveel geld je wil uitgeven.
ik zou persoonlijk voor de 2800 gaan als ik m zou kunne betalen
Lijkt me sterk, bij active topics staat echt geen topic van 4 maanden geledenVerwijderd schreef op 10 June 2003 @ 17:02:
hij stond tussen de active topics hoor... duz moet je dan nog naar de datum kijken???
Wanbeleid is ook beleid.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Ik denk dat als ik mijn fsb omlaag gooi, bijvoorbeeld naar 200, dat ik dan mijn multiplier wel kan verhogen naar 11,5 en dan haal ik zo'n 2300 mhz en dan overklok ik zo'n 470 mhz en dat is dan toch niet slecht voor de Barton 2500+ waar ik nog € 138 voor betaald heb maar die nu al voor minder dan € 100 te krijgen is.....
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
zou het dan betekenen dat ik een nieuw topic moet openen om over de 2500+ te praten??? zou ik wel willen maar dan wordt ie gelijk dicht gegooid met de text dr onder:
er is al een topic over dit onderwerp ofzo...
edit:
duz ik blaas dit topic nieuw leven in
maar zijn hier mensen die de 2500+ al hoog OCed hebben? iemand met n Nforce mobo moet redelijk hoog komen lijkt mij... en ik niet met mn VIA KT333 chipje
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 11:37 ]
12.5x174 (2177Mhz)Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 08:10:
[...]
zou het dan betekenen dat ik een nieuw topic moet openen om over de 2500+ te praten??? zou ik wel willen maar dan wordt ie gelijk dicht gegooid met de text dr onder:
edit:
duz ik blaas dit topic nieuw leven in![]()
maar zijn hier mensen die de 2500+ al hoog OCed hebben? iemand met n Nforce mobo moet redelijk hoog komen lijkt mij... en ik niet met mn VIA KT333 chipje
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
mmm A7V333? hoe krijg jij m op 190 fsb dan?(staat in je specs, duz ni die uit je reply) bij mij wilt ie de 180 ni eens halen...Microkid schreef op 13 juni 2003 @ 21:51:
[...]
12.5x174 (2177Mhz)Pas een week jong, dus wellicht over wat weken nog hoger.
:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::
idd, dat is er ook en daar moet je ook in posten: [OC] AMD Barton OverclockresultatenVerwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 08:10:
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()