Er komen 3 modellen Barton: 2500+, 2800+ en 3000+.
De laatste twee kosten een hele berg centjes, maar de 2500+ is wel redelijk betaalbaar (bij Maxpc dan)
Dus ik wil die 2500+ wel hebben, maar als rasechte overklokker wil ik natuurlijk wel wat meer oomph eruit persen.
Mijn gedachtengangen zijn
:
1. De 2500+'s zijn de afgekeurde 2800+ en 3000+.
Overklokken zit er nu nog niet echt in omdat de core relatief nieuw is (het extra stukje cache dan).
2. Aan de andere kant, de hele Athlon lijn is door de tijd heen erg betrouwbaar en overklokbaar geworden en aangezien de Barton alleen extra cache heeft zal de overklokbaarheid dus in ieder geval niet veel minder zijn geworden.
Een Barton 2500+ is ongeveer een T-bred 2400+ en die overklokten aardig (toch?)
Dus... welk van deze twee stellingen maken het meeste sense?
De laatste twee kosten een hele berg centjes, maar de 2500+ is wel redelijk betaalbaar (bij Maxpc dan)
Dus ik wil die 2500+ wel hebben, maar als rasechte overklokker wil ik natuurlijk wel wat meer oomph eruit persen.
Mijn gedachtengangen zijn
1. De 2500+'s zijn de afgekeurde 2800+ en 3000+.
Overklokken zit er nu nog niet echt in omdat de core relatief nieuw is (het extra stukje cache dan).
2. Aan de andere kant, de hele Athlon lijn is door de tijd heen erg betrouwbaar en overklokbaar geworden en aangezien de Barton alleen extra cache heeft zal de overklokbaarheid dus in ieder geval niet veel minder zijn geworden.
Een Barton 2500+ is ongeveer een T-bred 2400+ en die overklokten aardig (toch?)
Dus... welk van deze twee stellingen maken het meeste sense?
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.