Ik heb als ik mijn PC afsluit een vertraging van 1a2 minuten, waarbij ik gewoion door kan gaan met waar ik mee bezig was, maar geen nieuwe programma's kan starten. Dit ligt denk ik aan een programma dat ik altijd draai of zo, maar zou niet weten welke, want individueel doen ze het allemaal. Is er een manier om erachter te komen wat ie in die tijd(vertraging) doet of welk programma het zou kunnen zijn? Ik verdenk de firewall, maar als ik die bij voorbaat afsluit diet ie het nog steeds niet, dus ik weet het niet, heb ook al een clean install gedaan, en dat werkte dan, totdat ik weer zaken ging installeren. Vraag dus, kan ik ergens mee kijken waar het aan ligt???
En over welk OS hebben we het hier?
Zie WOS Policy, het OS zien we graag terug in de topictitel.
Zie WOS Policy, het OS zien we graag terug in de topictitel.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Welke OS? Als je XP hebt, heb je BootVis al gedraait?
Vertel voor de aardigheid eens dingen zoals:
1) Welk besturingssysteem praten we over?
2) Welke 'speciale' software heb je geinstalleerd? (en dan heb ik het niet over Word e.d.)
3) Soms kan hardware ook van belang zijn (hoewel ik dat in dit geval betwijfel)
Bedenk zelf eens nog meer informatie; we zijn namelijk niet helderziend
1) Welk besturingssysteem praten we over?
2) Welke 'speciale' software heb je geinstalleerd? (en dan heb ik het niet over Word e.d.)
3) Soms kan hardware ook van belang zijn (hoewel ik dat in dit geval betwijfel)
Bedenk zelf eens nog meer informatie; we zijn namelijk niet helderziend
Ow Sorry hoor, jemig gaat wel snel hier, ben newbie zeg maar!
-Geen speciale software, hoor, alleen firewall, virusscanner
Zal BootVIS eens proberen, maar moet eerst ff uitzoeken hoe dat werkt.
Wel bedankt dat er zo snel wordt gereageerd zeg!!
Zal BootVIS eens proberen, maar moet eerst ff uitzoeken hoe dat werkt.
Wel bedankt dat er zo snel wordt gereageerd zeg!!
offtopic:
Titel fixed, volgens policy
Titel fixed, volgens policy
Wel, je spreekt toch jezelf tegenVerwijderd schreef op 12 February 2003 @ 21:05:
Virusscanner kan ook voor oponthoud zorgen ! bijv. een floppy willen scannen bij afsluiten. Heb je wel een floppy drive ? zoniet zoekt ie er misschien naar.
Firewall kan bijv. jou willen afmelden van een domein etc. of andere netwerktoepassingen afsluiten.
Als Windows echt aan het afsluiten is dan kan je ook geen andere programma's meer starten. Je moet dan een melding krijgen dat Windows aan het afsluiten is etc.
Oke, ik heb wel een floppydrive, en windows is echt aan het afsluiten.
Maar ik wilde dus weten of er een manier is om te kijken wat ie in die tijd aan t proberen is af te sluiten of zo, ik zal die virusscanner en firewall eens nakijken, maar ik ben geen echte tweaker dus!
Maar ik wilde dus weten of er een manier is om te kijken wat ie in die tijd aan t proberen is af te sluiten of zo, ik zal die virusscanner en firewall eens nakijken, maar ik ben geen echte tweaker dus!
Verwijderd
Welke virusscanner, Er zijn wel eens berichten dat dat ff kan duren.
Tevens heb je al Anti Spy XP gedraaid, daar dan je namelijk ook wel eens zeggen dat je pagefile leeg moet worden gehaald. Dat kan ook wel eens duren.
Tevens heb je al Anti Spy XP gedraaid, daar dan je namelijk ook wel eens zeggen dat je pagefile leeg moet worden gehaald. Dat kan ook wel eens duren.
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 21:34:
maar ik ben geen echte tweaker dus!
dus..?
Ik vermoed dat de virusscanner het prob gevalletje is.Gooi dat eris af en kijk of het dan lukt.
Ga dan een andere virusscanner zoeken(ZoneAlarm)
[ Voor 23% gewijzigd door Viking Kvinne op 13-02-2003 07:58 ]
❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ
verwijder idd eerste eens de virusscanner en de firewall.....
mocht het probleem dan verholpen zijn.
installeer dan 1 van de 2 weer en reboot nog eens.. (probleem nog steeds verholpen -> mooi dan de 2e ook maar installeren)
probleem terug dan weet je waar het aan ligt.
op deze manier kun je er achterkomen welk programma het probleem veroorzaakt
mocht het probleem dan verholpen zijn.
installeer dan 1 van de 2 weer en reboot nog eens.. (probleem nog steeds verholpen -> mooi dan de 2e ook maar installeren)
probleem terug dan weet je waar het aan ligt.
op deze manier kun je er achterkomen welk programma het probleem veroorzaakt
Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!
Pagina: 1