Toon posts:

Problemen: sending files met Trillian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met MSN Messenger werkt het wel, maar wanneer ik me afmeld en verbinding maak met Trillian kan ik geen bestanden versturen. En zoveel kun je niet instellen met Trillian. Ik heb al gezocht bij m'n proxy, ik heb m'n firewall al uitgezet (nu weer aan ;) ), al vanalles...

Kan iemand me helpen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik hoop dat hier een oplossing uitkomt, want ik heb dit probleem ook.
Zo is het bij mij:

MSN > MSN (gaat prima)
MSN > Trillian (gaat ook prima :))
Trillian > MSN (Error during filetransfer :()
Trillian > Trillian (ook Error during filetransfer)

Dat Trillian > MSN niet goed gaat had ik al geaccepteerd, maar ik vind het toch héél gek dat Trillian > Trillian ook niet werkt.

Bookmarked this topic :)

edit:

Lotgenoten :P [rml][ Trillian]File transfer Bug Fix[/rml]
Check de laatste paar posts.

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 12-02-2003 20:15 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

XanderH schreef op 12 February 2003 @ 20:13:
Zo is het bij mij:

MSN > MSN (gaat prima)

Dat Trillian > MSN niet goed gaat had ik al geaccepteerd, maar ik vind het toch héél gek dat Trillian > Trillian ook niet werkt.

edit:

Heb je internet gedeeld met winxp en zit je niet op de pc die binnenkomt? Of zit je achter een router? In het eerste geval heb je gewoon pech (neem icq als je per sé wilt senden). In het tweede geval moet je eventueel wat poorten opengooien.

• Xander
  • Nu online
rival24 schreef op 12 februari 2003 @ 20:32:
[...]

Heb je internet gedeeld met winxp en zit je niet op de pc die binnenkomt? Of zit je achter een router? In het eerste geval heb je gewoon pech (neem icq als je per sé wilt senden). In het tweede geval moet je eventueel wat poorten opengooien.
Ik zit achter een router (Speedtouch 510i V4), maar met MSN werkt het wel.

Een klasgenoot van mij heeft nu ook trillian en kan nu ook niets meer naar mij sturen met zijn USB-modem op de computer waarop hij werkt zelf. (Speedtouch 310 ofzo????)

offtopic:
Als er een oplossing komt hoop ik dat die klasgenoot die niet leest, scheelt zo heel wat bin-laden plaatjes e.d. :P

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 21:50
Trillian > Trillian werkt hier wel dacht ik, de rest niet helaas :(
In IRC werkt een DCC send (file transfer) naar iemand die bijv mIRC gebruikt ook niet

Het probleem zit niet in je firewall / router, want zonder mijn firewall heb ik het ook.
WinXP of Win98 maakt trouwens ook niks uit.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 13:51
rival24 schreef op 12 February 2003 @ 20:32:
[...]

Volgens mij zijn hier genoeg topics over te vinden maar goed.

Ik heb ook trillian + een router. Heb de port die trillian / msn gebruikt geforward naar mijn pc.

Port is 6891 zo wel TCP als UDP geforward

Je kunt zelfs de port veranderen bij trillian, ga naar \Trillian\users\jij dan open je msn.ini met notepad en dan zie je ft_port=6891 die kun je gewoon veranderen.

Wel vaag dat msn wel werkt :?

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 21:50
Ik gebruik trouwens de laatste versie van Trillian en Trillian Pro schijnt exact hetzelfde probleem te hebben.

• Xander
  • Nu online
Graham schreef op 12 February 2003 @ 20:40:
[...]

Volgens mij zijn hier genoeg topics over te vinden maar goed.

Ik heb ook trillian + een router. Heb de port die trillian / msn gebruikt geforward naar mijn pc.

Port is 6891 zo wel TCP als UDP geforward

Je kunt zelfs de port veranderen bij trillian, ga naar \Trillian\users\jij dan open je msn.ini met notepad en dan zie je ft_port=6891 die kun je gewoon veranderen.

Wel vaag dat msn wel werkt :?
Nu dé vraag van de eeuw: "Werkt het bij jou wel?"
BIj mij thuis past trillian trouwens die poorten regelmatig aan, omdat ik op meerdere PC's trillian heb. Dit forwarden van poorten zou toch niet meer handmatig hoeven sinds de uitvinding van het UPnP protocol?

PS: Ik heb Trillian Pro 1

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 13:51
XanderH schreef op 12 February 2003 @ 20:43:
[...]

Nu dé vraag van de eeuw: "Werkt het bij jou wel?"
BIj mij thuis past trillian trouwens die poorten regelmatig aan, omdat ik op meerdere PC's trillian heb. Dit forwarden van poorten zou toch niet meer handmatig hoeven sinds de uitvinding van het UPnP protocol?

PS: Ik heb Trillian Pro 1
Jah het werkt, nou het is lang geleden dat ik het geprobeerd heb want ik stuur alles via e-mail :*)

Past ze nooit aan trouwens heb ook de Pro versie, UPnP ken ik niet B)

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 12 February 2003 @ 20:13:
Zo is het bij mij:

MSN > MSN (gaat prima)

edit:

IDD heb ik ook. Ik heb Trillian Pro op een laptop met XP. Heelveel mede studenten gebruiken ook Trillian Pro (of 0.74), maar kunnen gewoon alle kanten op verzenden.

Dat van die routers of firewalls maakt niet uit. Ik gebruik mijn laptop op zoveel plaatsen en ik heb alle protectie al uitgezet en nergens werkt het...

Ik hoop echt op een oplossing _/-\o_ Help?

• Xander
  • Nu online
KICK, het werkt nog steeds niet.

edit:

oeps, 66 minuten te vroeg 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Xander op 13-02-2003 20:37 ]

Verwijderd

Hier precies hetzelfde

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik schop dit topic even, omdat ik zelf ook dit probleem heb ! Met MSN 6.0 is er geen enkel probleem, maar ik gebruik eigenlijk alleen Trillian (1.0 Pro), en ik kan er echt geen bestand doorheen krijgen. Zit op ADSL met een Speedtouch 510 modem ... ik heb dus geen NAPT, kan volgens mij ook geen DMZ aanmaken ...

Iemand met oplossingen ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Ik schop deze toch maar even.

Sinds ik een router heb, heb ik dit probleem dus ook. Trillian - MSN (vise versa) gaat prima, maar trillian - trillian lukt niet.

Ik heb al even in GoT zitten zoeken en ook even op het forum van trillian zelf, maar ik kom er niet echt uit. Een DMZ open zetten vind ik geen optie. Één van de redenen voor een router was de vuurmuur.

Ik heb iets gelezen over het opengooien van poorten, maar aangezien ik vrij a-technisch ben heb ik geen idee hoe ik dat doe en welke poorten ik dan moet open gooien. Is dat een virtual server ofzo?

Effe wat achtergrond info:
Win XP home
Tweex router (LB00020)
Norton internet security draaien (en volgens mij goed geconfigureerd)

Verwijderd

Niemand? :'(

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
check de handleiding.

Als je het gedaan hebt hoop ik voor je dat het wel werkt. Heeft ook te maken met de firmware van je router enzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Rody op 04-03-2004 13:31 ]

Verwijderd

zijn er mensen die weten of die file transfer probleem opgelost is in Trillian Pro 3 ??

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:43:
zijn er mensen die weten of die file transfer probleem opgelost is in Trillian Pro 3 ??
Nope, net zoals veel andere MSN bugs is het nogsteeds even brak in Trillian Pro 3 :( (in de beta's dan)

Reden dat ik trillian maar gedumpt heb...

Pagina: 1