Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Unreal 1 ziet nu nog wel mooi uit. Moet je je eens voorstellen hoe mooi Unreal 1 met Unreal 2 graphics zou zijn. Ik wil dus een Unreal 1 mod maken voor U2, maar dat kan ik natuurlijk niet alleen, en ik kan zowiezo alleen maar levels maken. Dus: heeft iemand zin om:
- te scripten in Unrealscript
- levels te maken
- nieuwe static meshes en monsters te modelen
- de skins die daarbij horen te maken
- en alles andere wat ervoor nodig is.

Als iemand mee wil doen (en dat hoop ik wel vurig :P) post ie gewoon hier, of liever, aangezien ik weinig op tweakers kom, kan ie een mailtje sturen naar ChromeBallz@hotmail.com. Dit is ook mijn msn, en ik ben bijna altijd online (na school dan :) ).

Ach ja, als het moet doe ik het wel alleen 8)7

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:32

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ik heb beide spellen niet :) en dat omzetten van u2 naar u1 lijkt me ook vrij zinloos, k bedoel, hermaak dan de maps van u1 ofzo :) veel minder werk, en u1 met u2 graphics, doet t niet op je 400 mhz, als dat is waar je op doelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Unreal 1 was natuurlijk een heel leuk spel, als je dat in de prachtige graphics van Unreal 2 stopt wordt dat er alleen maar leuker op :) En zo verleng je de levensduur van Unreal 2 natuurlijk ook aanzienlijk, want die is veel te kort. Ik vind het geen slecht idee, ik ben allang bang dat ik niet veel kan helpen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Bizzarro schreef op 12 February 2003 @ 19:19:
ik heb beide spellen niet :) en dat omzetten van u2 naar u1 lijkt me ook vrij zinloos, k bedoel, hermaak dan de maps van u1 ofzo :) veel minder werk, en u1 met u2 graphics, doet t niet op je 400 mhz, als dat is waar je op doelt :)
Ik bedoelde U1 NAAR U2 :P

Dus U1 met U2 graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
net zoiets als de na'pali mod met ut dus ;)

zal wel errug mooi zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Bossie op 12-02-2003 19:28 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:27

Sorcerer8472

Mens sana?

CBZ - vergeet het - je moet alles opnieuw modellen, je kunt niks importeren (en als je dat al zou lukken zit je met vierkantige dingen die niet mooi zijn in U2).
Het heeft niet voor niets 3 jaar geduurd om U2 te ontwikkelen :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

TLRnZ schreef op 12 februari 2003 @ 19:28:
net zoiets als de na'pali mod met ut dus ;)

zal wel errug mooi zijn
NaPali mod? Unreal met UT graphics ofz? Leg uit! :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
ten eerste: er is een patch om de s3tc textures van UT in unreal te gebruiken, da's alvast een begin om unreal1 wat op te leuken.
http://www.oldunreal.com/patch.shtml
op het forum van die site zitten denk ik wel mensen die veel ervaring met prutsen aan unreal hebben, post daar je bericht ook eens anders

verder leuk idee alleen die levels zijn gemaakt voor de unreal1 engine, dus vrij hoekig. Ik zou niet weten of die levels ergens op lijken in unreal2, dat is allemaal veel ronder
Wat mij nou een goed idee leek was het maken van een multiplayer mod voor unreal2, want ik ben nog altijd van mening dat unreal1 het leukste multiplayer spel tot nu toe is, wie weet zou unreal2 multiplayer wat minder quake-ig zijn dan UT2K3 en UT.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Khrome
Uhm... Sorce....

Veel static meshes zijn al gegeven in U2, je kunt gewoon die van de Atlantis gebruiken voor de Vortex Rikers. Het eerste level van U1 is heel erg gemakkelijk te maken in U2, je hoeft niks te converteren, en dat was ik btw zowiezo niet van plan, om de reden die jij zei. Het enige wat je opnieuw moet maken zijn de wapens en de meeste monsters, en dat hoeft ook geen probleem te zijn, aangezien je de originele models gewoon kunt uitbreiden, en de textures kun je bijna allemaal uit U2 halen, omdat deze toch al veel op die van U1 lijken.

Het overzetten is minder een probleem dan jij denkt, hoor, vooral omdat de nieuwe unrealed makkelijker werkt dan de vorige 2.

• Khrome
ff vergeten te zeggen: de meeste tijd van de ontwikkeling is gaan zitten in de textures en de programmering :P

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 13:17:
[...]

NaPali mod? Unreal met UT graphics ofz? Leg uit! :)
UT met Unreal verhaal ;)

Ik, geheel anders

Verwijderd

ChromeBallz schreef op 13 February 2003 @ 14:28:
ff vergeten te zeggen: de meeste tijd van de ontwikkeling is gaan zitten in de textures en de programmering :P
wat dacht je van mappen? als je het al kunt converteren zijn ze veel te ongedetaileerd

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
ik denk dat het een veel leuker idee is om een multiplayer mod te maken voor unreal2. Bijvoorbeeld een soort assault-achtige gametype.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hahn
Schaapje_BlaaT schreef op 13 februari 2003 @ 13:48:
ten eerste: er is een patch om de s3tc textures van UT in unreal te gebruiken, da's alvast een begin om unreal1 wat op te leuken.
http://www.oldunreal.com/patch.shtml
op het forum van die site zitten denk ik wel mensen die veel ervaring met prutsen aan unreal hebben, post daar je bericht ook eens anders
Het gaat om Unreal 1 in Unreal 2 te krijgen
verder leuk idee alleen die levels zijn gemaakt voor de unreal1 engine, dus vrij hoekig. Ik zou niet weten of die levels ergens op lijken in unreal2, dat is allemaal veel ronder
Wat mij nou een goed idee leek was het maken van een multiplayer mod voor unreal2, want ik ben nog altijd van mening dat unreal1 het leukste multiplayer spel tot nu toe is, wie weet zou unreal2 multiplayer wat minder quake-ig zijn dan UT2K3 en UT.
Dat Unreal 1 mappen er minder mooi uit zien maakt niet uit, want je bouwt ze helemaal opnieuw, zo kan je ze ook aanpassen aan de Unreal 2 engine.
Furknell schreef op 13 februari 2003 @ 14:36:
[...]

UT met Unreal verhaal ;)
Volledige naam is Return to NaPali. Ik zal even een linkie opzoeken :)
Hier is een linkje naar Return to NaPali Co-op, ik weet niet of dat de goede is maar dat moet je maar even bekijken :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
wat je wel kan doen en bij de meeste mensen heel erg gewild is, is de map modding.
Niks is cooler dan een oude map te spelen met nieuwe graphics :)
Altijd leuk om oude bekende dingen tegen te komen, soort van nostalgie.

• Khrome
Dat is ook de bedoeling :P

Maar ik ben nog niemand tegengekomen die me erbij wil helpen :(

Ze durven zeker niet 8)7

en btw:
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 14:43:
[...]

wat dacht je van mappen? als je het al kunt converteren zijn ze veel te ongedetaileerd
Ik wil unreal 1 maps helemaal niet converteren, maar helemaal opnieuw opbouwen met de mogelijkheden van de Unreal 2 engine. Daar draait dit topic juist om :P
Converteren heeft geen zin, omdat het terrain in U1 met brushes is gemaakt, terwijl U2 met een geheel nieuwe terrain technologie werkt. En bovendien wordt veel eyecandy die in U1 zat vervangen door static meshes, omdat gewone brushes te veel rekenkracht van de pc vergen (believe me, ik heb het al geprobeerd :D )

Dus: niemand komt meer aan met die shit over converteren, want dat heeft geen enkele zin.

Verwijderd

Waarom een replay van Unreal 1, maar dan grafisch iets opgeleukt.
Volgens mij kun je beter van scratch zelf een verhaal lijntje bedenken en daarmee een missie of game bouwen.

Belangrijker is dat je de sfeer kunt benaderen van Unreal 1 maar dan een nieuw verhaal met U2 grapics.

Wat ik mis in U2 is vooral het verassings element, de geheimzinnige sfeer van mystieke gebouwen (kerkjes enzo) Het is allemaal zo hightech.

:O

• Khrome
Kan ook :D
In ieder geval de Unreal 1 experience recreëren, dat is het belangrijkste. Als ik (of later wij) de feeling van unreal benaderen, is het goed.

Verwijderd

je kan toch veel beter een remake van UT maken voor UT2k3.
dat zou pas cool zijn...
(Dat Assault the base vind ik nog steeds vet)

Edit: oja . je kunt altijd nog op het officieele unreal 2 en UT2k3 forum terecht

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 20:17 ]

• Ramon
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:15:
je kan toch veel beter een remake van UT maken voor UT2k3.
dat zou pas cool zijn...
(Dat Assault the base vind ik nog steeds vet)

Edit: oja . je kunt altijd nog op het officieele unreal 2 en UT2k3 forum terecht
maak dan een assault mod....

• Khrome
Hehe.... maar het idee was toch eerder om een unreal 1 mod te maken voor unreal 2, dus een SINGLEplayer mod die de matige singleplayer van unreal 2 doet vergeten.

• Hahn
Wat ik persoonlijk erg leuk zou vinden is om een Co-op mod te maken voor Unreal 2. Desnoods wat meer maps, dus zeg maar in de style van Sven Co-op. Erg leuk spel die je met meerdere mensen kan spelen, in HL Sinleplayer, maar ook in de eigen gemaakte maps :)

Verwijderd

Ik vind het een heel koel idee, Unreal 1 had echt een goeie sfeer. Ik heb alleen niet de tijd/kennis om je te helpen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:01
idd, maar vind de sfeer van doomI/II toch beter

errug creepy, en erug lang

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Unreal opnieuw opbouwen in Unreal II? Nah, maak dan een mooie naverhaal van Return to Na Pali in Unreal II maar laat Unreal voor wat het is :)
Straks krijg je van die koters die een verkeerd beeld krijgen van hoe Unreal origineel was ;) ( misschien hetzelfde al met DooM III / RtCW vs. DooM / Wolf3d ? )

Maar iig een singleplayer-mod maken voor in Unreal II is geweldig :D Ik ben nu nog bezig met Return to NaPali maar ik kan er niet genoeg van krijgen :+
Het zou wel erg kewl zijn als er veel mystieke en erg sfeervolle delen komen, zoals kerkjes, tempels, natuuromgeving, geheime bassisen etc. (tip: gebruik veel muziekjes uit Unreal zelf :P)

Lijkt me kewl om aan zoiets mee te werken ( wel ff flink nog oefenen met de UnrealEd ) :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
TLRnZ schreef op 14 februari 2003 @ 01:01:
idd, maar vind de sfeer van doomI/II toch beter

errug creepy, en erug lang
1) die twee zijn niet echt ( ECHT NIET) te vergelijken.
2) dit is een unreal topic
3) weet je wel wat sfeer betekend?

kzal het ff opzoeken voor je :D
sfeer (de ~)

1 stemming in een kring van personen
2 karakteristieke eigenschappen die een bepaalde stemming oproepen
3 laag of gebied op of rond de aarde
4 niet duidelijk begrensd gebied => vlak, omgeving, kring
ff over de ideëen, ik denk dat het toch meer loont om een MP mod te maken voor U2. Als je iets nieuws single-player wil gaan maken, moet je ook om echt vernieuwend te zijn nieuwe textures enzo maken, en daar gaat nogal wat tijd inzitten, voor iets wat wellicht 2x gespeeld wordt. Maar een goede multiplayer modificatie heeft kans van slagen, kijk maar naar counter-strike.

[ Voor 25% gewijzigd door Ramon op 14-02-2003 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Ik weet dat wel, maar ik wil een singelplayer mod maken om de matige singleplayer van het originele spel te doen vergeten. Bij een multiplayer kun je de unreal 1 sfeer niet zo goed waarnemen, omdat je teveel met je tegen- of medespelers bezig bent. Unreal 1 was zo goed omdat het je de tijd liet de omgeving in je op te zuigen, om je te verwonderen over de prachtige sfeer, de feeling. In unreal 2 is dat veel minder het geval, op een paar levels na (het drakk level bv).

Ik zie in dat het niet veel zin heeft om unreal 1 exact over te zetten naar 2, maar ik wil wel een singleplayer ervaring maken die de unreal serie eer aan doet, de sfeer en feeling van unreal 1 recreëren. Daar draait het zich om voor mij. Als je niet precies weet wat ik nou bedoel: de spelers van het eerste uur kunnen zich nog wel level 2 herinneren: Nyleve Falls. Dat level is zo prachtig, ik heb zeker een half uur alleen al naar die waterval zitten kijken, naar de vogels, de lucht....... Dat spel ademt een ervaring uit die ik unreal 2 erg mis. En dat wil ik weer daarin stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik heb toenet ff NyLeve Falls ff geladen en idd, het is erg mooi gemaakt dat stuk. Speel jij trouwens via glide of Direct 3D/OpenGL ?

Je zal iig veel kunnen reviven van Unreal in Unreal II, maar niet alles. oa door de specifieke delen in de ouwe engine en misschien ook door de API. IK weiger daarom ook Unreal te spelen in Direct 3D/OpenGL :P
Persoonlijk prefereer ik de engine van Unreal boven die van UT2003 iig :+ :X :P

Maar wat ook een goed idee is lijkt me. is eerst ook een goede verhaallijn maken. Zonder verhaallijn kun je wel mooie levels maken, maar ut zal dan waarschijnlijk als losse stukjes aan elkaar zitten.
Je zal denk ik net als in Unreal met 'logs' moeten werken ( niet die 'gebrabbel' in Return to Na Pali maar echt die stukjes tekst in de translator). Het volgende is persoonlijke smaak, maar het spel maken zonder 'stemmen' lijkt mij beter dan met.

Heb je trouwens zelf al iets gedaan/in gedachte of ben je gewoon nu nog even aan het brainstormen/bedenken over hoe het aan te pakken ?

edit: kziet dat je MSN heb, dus add ik je maar ffkes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnie op 14-02-2003 16:26 . Reden: MSN ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
MaRc0 schreef op 12 februari 2003 @ 19:21:
Unreal 1 was natuurlijk een heel leuk spel, als je dat in de prachtige graphics van Unreal 2 stopt wordt dat er alleen maar leuker op :) En zo verleng je de levensduur van Unreal 2 natuurlijk ook aanzienlijk, want die is veel te kort. Ik vind het geen slecht idee, ik ben allang bang dat ik niet veel kan helpen :P
Zelfde verhaal hier :+

Succes! Ik hoor et wel alsie af is! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
We hebben al 3 mensen! Kom op, nog een paar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier bot gaat vragen om mensen te vragen he ;) :P

Wat natuurlijk wel een goed plan hier in dit topic is natuurlijk brainstormen voor idee-en.
oa verhaal, soort levels, characters, aliens, etc.

Helaas kan ik nog niet starten met levels devven door omstandigheden ;( Maar in de tussentijd oefen ik wel even met UnrealEd van UT2003, schijnt er heel veel op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
OK dan, ik heb eindelijk ut2003 terug gekregen :P

Een grote keus: de mod in U2 of UT2K3 maken?????
Als in UT2K3, hoe de skaarj te integreren?
Hoe werkt die f*****g terrain editor? :P

En misschien kunnen we als basis voor de looks van de mod Sanctuary nemen, die zal wel het beste bij de feeling van U1 passen.
Maar waarom is de (toekomstige) held dan daar? Hoe komt hij daar? Wat moet hij doen? Zijn er anderen op die wereld?

Enz.

Ideeën zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Unreal II natuurlijk, (liever Unreal gewoon maar dat wil niemand :))

Sanctuary :? Wat is dat nou weer, post ff screenshots oid :)

waarom? Overlevende van de Promethius(oid) van uit het spel: Unreal - The return to Na Pali
wat doen? gehoord van de kill van de Queen op de Skaarj moederschip maar heeft gehoord van een 2e :)
Komt onderweg de Nali tegen en wil daar blijven, maar belooft de Nali om dat moederschip even schoon te vegen.

liefst met:
Class=UPak.UPakFemaleOne
Skin=Female1Skins.Raquel

als character :9~

idee goed? ;)

En weer, liefst had ik zoiets gezien in Unreal, gezien ik al wat ervaring nu heb met de AI van Unreal II en er minder blij mee ben dan de AI in Unreal.

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 23-02-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Sanctuary is de planeet waar de eerste missie van U2 zich afspeelt (die van "red die overgebleven mijnwerker"), een jungleplaneet (grotendeels dan).

En we zouden wel een vrouwtje in de hoofdrol kunnen zetten idd :P als het maar geen tomb raider kloon wordt :S

Maar niet Na Pali, das al een beetje uitgemolken :P

iig, de eerste testlevels beginnen zich al te vormen ;), en nu nog een handleiding vinden voor die verrekte terrain editor :(

Heeft iemand misschien een link naar een tutorial voor dat deel van UnrealEd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

uhm, not to burst your bubble,

maar waarschijnlijk mag het niet van de makers van unreal ..

de generations mod voor q2 (wolfenstein/doom/q1 in q2) mocht ook niet meer van id .. nu is er wel een generations mod voor q3 (wolf/doom/q1/q2 erin) maar daar zijn wel alle namen en etc helemaal verandert ..

dus dan zou je dat iig wel moeten doen .. maar het lijkt me sterk dat het mag

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Ben wel bezig geweest met de UT2k3 editor maar was er niet goed in.
Zou je graag helpen maar heb gewoon de tijd niet, die verrekte stage altijd ;)

Post als ik thuis wel even wat handige links voor de UT2k3 editor maar die verschilt vast niet zo veel van de U2 editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik zou als ik jullie was even naar dit topic kijken:
UnrealEd 3.0 topic

Hierin staan wat handige links naar bv terrain editing, enz.

Op deze pagina: http://udn.epicgames.com/pub/Content/ kan je trouwens veel tutorials vinden over de moeilijke handelingen in UnrealEd (tutorials staan aan de linker kant onder het kopje: General Editor).

Suc6 :)

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poehee, leuk topic. Ik ben echt mega toevallig net begonnen met UnrealED van Unreal Tournament II.

Ik moest voor CKV 1 de school tekenen of manqette bouwen. Ik niet, heb de school in Unreal gebouwd. Hij is nog niet af, zodra ie af is zal ik hem in men sig plaatsen.

Maar nu waarover het ging. Werelden bouwen is leuk, maar hoe wil je 3 verschillende werelden combineren. Gaat niet echt. En houdt iedereen ook rekening met aantal brushes. Ik ben die school aan het maken, maar ik zit al aan 6 MB. Verder is maken van een level in UnrealED erg simpel, maar je moet alleen een goed, bruikbaar, mooi leven maken. Zodat het ook gespeelt wordt ;) Dat idee met Unreal naar II, vind ik zelf niet zo indrukwekkend, maar wat denken jullie ervan werelden die gemaakt zijn online te pleuren op een site. Ik wil die site wel maken, en dan mensen hun Maps kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Hoe bedoel je :? Dat mensen zo los levels uploaden voor die Unreal mod? Lijkt me erg 'slecht' idee. Zo gooi je niet alleen het verhaal in de war, maar ook de sfeer en kick om zoiets door te lopen.

Ik kon b.v. ook eerder een veel later level bekijken etc in Unreal maar heb ik ook niet gedaan.

Nog een update over het verhaal. Kheb even met de TS op MSN besproken voor een verhaal. Ik ben iig al een samenvatting aan het maken maar ik weet niet of ik het zo hier moet posten. Anders is de lol er zo van af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
ik denk dat je toch een systeem moet hebben dat iedereen een ander level maakt, want met meerdere mensen aan dezelfde levels werken heeft geen nut.

Ik zou zeggen schrijf eerst het scenario puntje voor puntje (level voor level) uit, kan wellicht samen. Maak daarna voor elk level (ook samen!) moodboards, om de sfeer binnen een level te bepalen, en geef dan binnen de grenzen van je moodboard en het scenario iedereen zoveel mogelijk vrijheid in het maken van zijn/haar toegewezen level.

Dit heeft als voordeel dat één persoon niet zonder inspiratie komt te zitten, en dat de speler wat meer variatie tegenkomt.

Level klaar? uploaden, en de anderen laten playtesten. Feedback? doorgeven aan de leveldesigner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jullie me waarschijnlijk slecht begrepen hebben. Ik merk dat jullie het idee gewoon gaan uitwerken per level, en zo het unreal gevoel weer terug brengen. Blijkbaar met scenario's en komplete verhalen.

Mijn idee was echter dat idereen z'n creatie laat zien die ie heeft gemaakt, dat verzamelen op een site. En dan kun je dus lekker gamen in wereldjes van anderen. Uiteindelijk zouden leuke Deathmatch levels evntueel op een server kunnen zodat het voor GoT'ers playable is.

Dus: Als jullie het project voorzetten, verlaat ik dit topic en ga ik me bezig houden met het maken van eigfen gecriëerde omgevingen.

Ik wens jullie veel succes ;). Tuurlijk lijkt het me wel leuk ze te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Wat je blijkbaar denk ik in gedachte heb is multiplayer of iig deathmatch like levels te maken en op site zetten die anderen spelen.
Dat is dus niet de opzet van dit ;)

En waarom zou singleplayer levels niet playable zijn voor GoT-ers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Het spijt me zeer maar ik vind het een beetje raar dat je hier één post doet en meteen daarna al zielig loopt te doen dat jouw idee niet hét idee is. Verder moet je aan mijn woorden geen beslissende waarde leggen, want ik doe niet mee met het project. Ik probeer alleen een aantal dingen te relativeren en aan te geven hoe gewerkt ZOU kunnen worden. Misschien moet je eens met de topicstarter overleggen over jouw idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Ik ben hard op weg een testlevel te maken in ut2k3 (vortex rikers) en het lukt aardig :)

over een paar dagen post ik een paar screenies.

enne: dat idee van zelfgemaakte levels op te sturen is wel goed; maar daarmee werken in teamverband is beter :D
Zo kun je het een mooi samenhangende mod maken als iedereen met elkaar afspreekt wat wie en hoe. id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
UT2003 :? Zolang het straks maar in Unreal II zit ;)

idd erg goed idee, maar laat niet 'iedereen' toegang hebben tot het spul, anders is het straks nog geen 'big' suprise oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik heb wel intressen en een (beetje) ervaring [ www.planetunreal.com/sas/ ] was ik texture artist, bietje beta testen, levels ontwerpen etc.
daarvan heb ik veel geleerd over wat je wel en vooral wat je NIET :X moet doen :D
code:
1
MSN: derkklomp @ hotmail.com

//edit
niet lullig bedoeld; maar wie van jullie heeft er mee geholpen aan een mod?
//edit2
Tampie : zou ik ook jou user icon mogen gebruiken?

wat betreft de mod; babe, bullets and bombs :D daar gaat 't om

[ Voor 50% gewijzigd door himlims_ op 26-02-2003 08:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Bizzarro schreef op 12 februari 2003 @ 19:19:
er is ook een mod om U1 op de UT engine te spelen, is erg gaaf (gfx zijn mooier enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Scarecrow schreef op 26 February 2003 @ 08:03:
//edit2
Tampie : zou ik ook jou user icon mogen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op PlanetUnreal kwam ik deze site tegen:
http://www.napaliheaven.com/.
Deze jongens zijn met een Single Play game mod bezig voor U2 in de geest van Unreal 1
Misschien zoeken ze nog mappers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou jullie sterk adviseren een project aan te maken bij www.sourceforge.net

Kan je in ieder geval handig je files kwijt en heb je allerlei handige tools om samen een project te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:46

Tys

yommie!

* Tys doet mee!!!

teminste kan dat nog?

Ik doe aan mappen, beetje UScripten, maar dat is net als VB en C++, en dat schiet bij mij niet op..dus wil best meedoen aan mod..indien deze nog doorgaat...

Ik heb btw ook skin ervaring, geen mensen, maar guns/planten enzo :]

[ Voor 76% gewijzigd door Tys op 28-02-2003 10:14 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Thiaz schreef op 28 February 2003 @ 10:09:
yommie!

* Vinnie doet mee!!!

teminste kan dat nog?

Ik doe aan mappen, beetje UScripten, maar dat is net als VB en C++, en dat schiet bij mij niet op..dus wil best meedoen aan mod..indien deze nog doorgaat...
* Vinnie hoopt dat het ook doorgaat maar bovestaande 'andere' mod schopt het een beetje door mekaar.

Het verhaal zal wat aangepast moeten worden ( alternatieve dimensies of whatever ) en wat andere truukjes.

Ik wil iig niet tegen hun de indruk geven dat we alles zomaar ff kopieren oid.

Wat ik iig wel benieuwd naar ben hoe de 'dialogen' in de mod moet worden gedaan. Bij Unreal was het erg goed opgelost. Een translatortje en zie maar hoe je naar het einde komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Vinnie schreef op 28 February 2003 @ 10:14:
[...]

* Vinnie hoopt dat het ook doorgaat maar bovestaande 'andere' mod schopt het een beetje door mekaar.

Het verhaal zal wat aangepast moeten worden ( alternatieve dimensies of whatever ) en wat andere truukjes.

Ik wil iig niet tegen hun de indruk geven dat we alles zomaar ff kopieren oid.

Wat ik iig wel benieuwd naar ben hoe de 'dialogen' in de mod moet worden gedaan. Bij Unreal was het erg goed opgelost. Een translatortje en zie maar hoe je naar het einde komt :+
Hmm idd, dat is waar, ik zo unreal2 eens uit de kast halen en op zoek gaan naar wat bekends in de codes, en wat kopieren betreft, gewoon alles weghalen en van vooraf aan beginnen, ik zal eens kijken of ik unreal1 maps kan converteren en ze daarna aanpassen, maargoed horen we ook nog iets van de topicstarter? :D

[off-topic]omfg! ik add de mod-starter op msn, msn down :/[/off-topic]

[ Voor 7% gewijzigd door Tys op 28-02-2003 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Scarecrow kwam met een goed id: eerst de mp maken om iedereen aan elkaar te laten wennen en omdat het minder strict is. Dan pas de sp maken.

Ik vind het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Thiaz schreef op 28 februari 2003 @ 10:18:
[...]

Hmm idd, dat is waar, ik zo unreal2 eens uit de kast halen en op zoek gaan naar wat bekends in de codes, en wat kopieren betreft, gewoon alles weghalen en van vooraf aan beginnen, ik zal eens kijken of ik unreal1 maps kan converteren en ze daarna aanpassen, maargoed horen we ook nog iets van de topicstarter? :D
Ik heb de topicstarter een schop naar dit topic gegeven :)

edit: te laat :X
ChromeBallz schreef op 28 februari 2003 @ 10:20:
Scarecrow kwam met een goed id: eerst de mp maken om iedereen aan elkaar te laten wennen en omdat het minder strict is. Dan pas de sp maken.

Wil je dit dan even beter formuleren of Scarecrow want hier snap ik niet alles van. En iig was Unreal toch singleplayer etc :?

[ Voor 31% gewijzigd door Vinnie op 28-02-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

ChromeBallz schreef op 28 February 2003 @ 10:20:

Ehm, je probeert nu dus een mp te maken van u2, dan gaat het bijzonder veel op ut2k3 lijken, denk ik :/
maargoed, ik wil best een stukkie scripten en andere mensen ook wel, maar om nou een gehele mp-modus in elkaar te flansen :S, dat redden we niet niet binnen een half jaar, tenzij je een f***g goede scripter hebt gevonden..

[ Voor 5% gewijzigd door Tys op 28-02-2003 10:26 . Reden: meervoud :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Thiaz schreef op 28 februari 2003 @ 10:24:
[...]

Ehm, je probeert nu dus een mp te maken van u2, dan gaat het bijzonder veel op ut2k3 lijken, denk ik :/
maargoed, ik wil best een stukkie scripten en andere mensen ook wel, maar om nou een gehele mp-modus in elkaar te flansen :S, dat redden we niet niet binnen een half jaar, tenzij je een f***g goede scripter hebt gevonden..
Ik had gisteren gehoord dat er misschien kans is dat alles in UT2003 wordt gemaakt. Beetje vaag nog allemaal. Hopen dat er veel duidelijkheid is binnekort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
lol zeker, maar dat mp gedeelte is meer voor de groep zodadelijk aan elkaar te laten wennen, en om te zien waar iedereen goed in is enzo. De maps zijn simpeler, de opdrachten niet zo moeilijk, het enige probleem is dan wel de code voor de game modi :P

Maar daarna heb je een op elkaar ingespeelde groep die van elkaar weten wat ze willen en kunnen. Dan kun je een sp mod veel beter maken dan met een groep die nog nooit met elkaar gesproken heeft.

En die www.napaliheaven.com is volgens mij niet echt wat we willen, dat wordt precies hetzelfde als unreal 1, en zoals Vinnie (of Scarecrow :S) mij hebben gezegd: "als het teveel op het origineel lijkt is het niet meer zo leuk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Waarom zou de game code een _groot_ probleem zijn? als ik de code van ut2k3 en u2 naast elkaar zie dan kan ik er echt wel wat uithalen :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Wat voor een mp map dan? Gewoon een DM map of een show van je kunstjes in semiCoOp of whatever...

Dat is idd waar, beetje in het begin beetje 'kloten' ;)

Yep, mijn verhaal is beter of niet he? }> Ik moet iig nog even de samenvatting van het verhaal doen en dan post ik het wel erguns, misschien wel op sourceforge.net zoals iemand hier al eerder zei.
Thiaz schreef op 28 February 2003 @ 10:42:
Waarom zou de game code een _groot_ probleem zijn? als ik de code van ut2k3 en u2 naast elkaar zie dan kan ik er echt wel wat uithalen :]
Mooi :P Sloop dan ff de translator uit Unreal en pomp em maar in UT2003 dan ;)
Dat is iig een must voor de mod imho :)

[ Voor 38% gewijzigd door Vinnie op 28-02-2003 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Vinnie schreef op 28 February 2003 @ 10:43:
Mooi :P Sloop dan ff de translator uit Unreal en pomp em maar in UT2003 dan ;)
Dat is iig een must voor de mod imho :)
* Tys heeft geen Unreal ... :|, ik heb alles behalve Unreal (de eerste) zelf, alleen omdat ik toen nog geen kabel had om em te downen, en er is nooit een demo geweest, ook zie ik hem nu niet in de winkel... tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Ok, had niks te doen, ff wapen gemaakt, ik weet het deze is te relistisch voor unreal-game, maar toch, zal strax eens beginnen aan een unreal-weapon :D

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Weapon.jpg
^^Rhino render btw...^^

[ Voor 6% gewijzigd door Tys op 28-02-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Thiaz schreef op 28 februari 2003 @ 13:35:
Ok, had niks te doen, ff wapen gemaakt, ik weet het deze is te relistisch voor unreal-game, maar toch, zal strax eens beginnen aan een unreal-weapon :D

[afbeelding]
^^Rhino render btw...^^
Meer iets voor TO dan voor Unreal ;)
Leukste is als je de originele Unreal wapens qua vorm en kleur wel hetzelfde houdt maar qua textures een beetje oplapt :)
Bij UT was dit wel redelijk gebeurt alleen de shockrifle (ASMD), minigun, flak cannon waren toch behoorlijk anders van vorm en bij UT2003 is dat nog verder gedaan :o

sund, maarjah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Maareh nog mensen met wat scriptervaring, als je VisualBasci of C++ kan leer je UScript in 3 tellen, zeker vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Thiaz schreef op 28 February 2003 @ 10:42:
MP code heb ik het over, dus from scratch schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

uscript is al te leren als je kan javascripten :) heb ooit voor UT nog wel wat frutsels gescript.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

*kick*
* Tys kickt topic ff..

We zijn nog steeds op zoek naar een paar coders die java-script/VB/C++ een beetje onder de knie hebben, dus heb je zin? post hier of stuur ChromeBallz eens een mailtje .. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tys op 06-03-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik kan wel redelijk JavaScripten, heb ook al een poging gedaan UScript onder de knie te krijgen maar de documentatie is nogal slecht ( ik heb iig geen goede docs gevonden)

Als iemand weet waar/hoe ik aan documentatie kan komen wil ik wel meedoen als coder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Tampie schreef op 06 maart 2003 @ 15:15:
Ik kan wel redelijk JavaScripten, heb ook al een poging gedaan UScript onder de knie te krijgen maar de documentatie is nogal slecht ( ik heb iig geen goede docs gevonden)

Als iemand weet waar/hoe ik aan documentatie kan komen wil ik wel meedoen als coder.
Als je goed engels kunt en van lezen houdt, heb ik hier een tutorial voor je, echt helemaal piekfijn uitgelegd..

Download hier: [url=http://thiaz.netfirms.com/index2.htmlMirror 1[/url]
Indien die niet werkt hier:
Download hier: Mirror 2

[ Voor 22% gewijzigd door Tys op 07-03-2003 22:53 . Reden: Links fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Thiaz schreef op 07 maart 2003 @ 10:21:
[...]

Als je goed engels kunt en van lezen houdt, heb ik hier een tutorial voor je, echt helemaal piekfijn uitgelegd..

Download hier: Mirror 1
Indien die niet werkt hier:
Download hier: Mirror 2
Link 1: werkt alleen als je link kopieerd en in nieuw scherm plakt (soort van beveiliging :?)
Link 2: 404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 22:08

mycosis

--------------

Programmeren kan ik niet, maar ik wil wel testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Laatst online: 14-09 07:49
Gaaf, lijkt me erg leuk om hier aan te coden, zeker als het een serieus project is/wordt. Ik heb verder geen ervaring met JavaScript, maar wel met C++ en VB (en nog wat andere talen). Ik heb net die handleiding doorgekeken en het ziet er allemaal best wel bekend uit :) Ik zal vanavond ff een mailtje sturen naar ChromeBallz met MSN adres enzo.. en UnreadEd weer eens opstarten :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Vinnie schreef op 07 maart 2003 @ 12:26:
[...]

Link 1: werkt alleen als je link kopieerd en in nieuw scherm plakt (soort van beveiliging :?)
Link 2: 404
Die eerste begrijp ik, maar die 2de doet het gewoon :]
NoLife schreef op 07 maart 2003 @ 13:27:
Gaaf, lijkt me erg leuk om hier aan te coden, zeker als het een serieus project is/wordt. Ik heb verder geen ervaring met JavaScript, maar wel met C++ en VB (en nog wat andere talen). Ik heb net die handleiding doorgekeken en het ziet er allemaal best wel bekend uit :) Ik zal vanavond ff een mailtje sturen naar ChromeBallz met MSN adres enzo.. en UnreadEd weer eens opstarten :)
We werken overigens wel met UnrealED 3.0 en based op Ut2k3 engine, het project is op dit moment zeer stabiel, we hopen met een paar coders erbij een goed project neer te zetten..

[ Voor 56% gewijzigd door Tys op 07-03-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Laatst online: 14-09 07:49
Thiaz schreef op 07 March 2003 @ 15:29:
We werken overigens wel met UnrealED 3.0 en based op Ut2k3 engine, het project is op dit moment zeer stabiel, we hopen met een paar coders erbij een goed project neer te zetten..
Ja die handleiding lijkt voor UT geschreven te zijn?

[edit]
En die 2e link is case sensitive, niet: Index2.html, maar index2.html

[ Voor 18% gewijzigd door Brainstorm op 07-03-2003 16:50 . Reden: linkje verbeterd ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

NoLife schreef op 07 March 2003 @ 16:27:
[...]

Ja die handleiding lijkt voor UT geschreven te zijn?

[edit]
En die 2e link is case sensitive, niet: Index2.html, maar index2.html
Handleiding is voor UScript algemeen, wordt zowel als in UT als in Unreal/Unreal2 en Ut2k3 gebruikt...

(thanks 4 site-fix ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Ik heb minder tijd dan ik dacht :S:S:S

Die screenies kunnen nog wel ff duren, aangezien ik vlak voor mn eindexamens zit, en ik moet ook nog een paar werkstukken afhebben :S:S:S

Ach ja, over 2 maanden kan ik vol aan de bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

ChromeBallz schreef op 08 March 2003 @ 14:18:
Ik heb minder tijd dan ik dacht :S:S:S

Die screenies kunnen nog wel ff duren, aangezien ik vlak voor mn eindexamens zit, en ik moet ook nog een paar werkstukken afhebben :S:S:S

Ach ja, over 2 maanden kan ik vol aan de bak ;)
Ok, good luck :], tot die tijd 'exploreren' we rond ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Lijkt me ook erg handig om eerst ook alles goed voor te bereiden voor we aan iets beginnen.
Een huis met een slechte fundering is ook niet echt slim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Vinnie schreef op 08 March 2003 @ 18:38:
Lijkt me ook erg handig om eerst ook alles goed voor te bereiden voor we aan iets beginnen.
Een huis met een slechte fundering is ook niet echt slim :P
offtopic:
:], das nietwaar, want we hebben ook slechte fundering in huis, staat nog steeds na 30 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
WOEI

tijd..........

CE's pas over 5 weken :)

iig: lets get this **** underway ---->

*kick*

zo :P

Ik heb eindelijk es ut2003 gekregen en ik weet hoe ik terrains moet maken :P... LEVEL DESIGN TIME!!!! :D dus... als iedereen ff wil laten weten of ze nog meedoen (vinnie enz) reply hier.... en als ik wat geluk heb kan ik voor ons een forum regelen op een eigen server (eentje van Sorcerer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

ChromeBallz schreef op 18 april 2003 @ 16:05:
WOEI

tijd..........

CE's pas over 5 weken :)

iig: lets get this **** underway ---->

*kick*

zo :P

Ik heb eindelijk es ut2003 gekregen en ik weet hoe ik terrains moet maken :P... LEVEL DESIGN TIME!!!! :D dus... als iedereen ff wil laten weten of ze nog meedoen (vinnie enz) reply hier.... en als ik wat geluk heb kan ik voor ons een forum regelen op een eigen server (eentje van Sorcerer :) )
Fast reply, im still in, teminste als we de goede mensen nog hebben, en een goed plan van aanpak krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ik heb ook wel intresse om mee te doen, alleen heb ik unreal2 editor nog niet zo onder controle. Moet dan eerst effe een dagje vrij maken om echt goed te kijken hoe alles in elkaar zit.

Mijn vorige editor was van Unreal Tournament en die is echt zoveel makkelijker dan deze 8)7

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Elroy schreef op 18 april 2003 @ 16:54:
Ik heb ook wel intresse om mee te doen, alleen heb ik unreal2 editor nog niet zo onder controle. Moet dan eerst effe een dagje vrij maken om echt goed te kijken hoe alles in elkaar zit.

Mijn vorige editor was van Unreal Tournament en die is echt zoveel makkelijker dan deze 8)7
Als je de vorige van Unreal Tournament (UED2) onder de knie hebt dan kan je de Unreal Tournament 2003 editor (UED3) ook wel, er zitten inderdaad lastige dingen bij oals de nieuwe 'Static meshes' kwestie van inderdaad een paar dagen goed naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Hee, ik zag ineens een oud bekend topic in me topiclijst verschijnen O-)

Ofcourse doe ik nog mee :) Al is het nog flink oefenen voor de leveldesign, maar ik heb professionele hulp :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:27

Sorcerer8472

Mens sana?

Wordt het nou UT2003 of U2? :X
Ik hou et ff niemeer bij... En dan U1 wapens in UT2003?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op 22 April 2003 @ 20:32:
Wordt het nou UT2003 of U2? :X
Ik hou et ff niemeer bij... En dan U1 wapens in UT2003?
Mjah ehhh, soms volg ik het ook niet meer 8)7

iig ben ik wel voor U1 wapens in U2/UT2003 mod, maar ik denk dat mijn/onze wens geen gehoor zal krijgen. maw: forget it! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
een heeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk iets:

De ripper MOET en ZAL terug komen (unreal 1 versie, NIET UT1 versie!!!!) in de mod!!!!

:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ChromeBallz schreef op 22 April 2003 @ 20:48:
een heeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk iets:

De ripper MOET en ZAL terug komen (unreal 1 versie, NIET UT1 versie!!!!) in de mod!!!!

:D:D:D
Alle U1 wapens moeten gewoon terugkomen in de mod :P
Ik speel nu ook erg vaak UT met de wapens uit Unreal, echt megalol.

offtopic:
smilies moet je niet aan elkaar tikken want dan doen ze het niet :+

[ Voor 12% gewijzigd door Vinnie op 22-04-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
aloha ik ben een student game design and development en heb niet echt veel tijd over maar wil altijd wel wat moddelen :P en mappen..
desnoods ook nog wel scripten...

als er nog behoefte aan is hoor ik het wel :)

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Mirwits schreef op 22 april 2003 @ 21:04:
aloha ik ben een student game design and development en heb niet echt veel tijd over maar wil altijd wel wat moddelen :P en mappen..
desnoods ook nog wel scripten...

als er nog behoefte aan is hoor ik het wel :)
Ik denk dat er eerder te kort komt aan scripters dan aan mappers, maar je moet het zelf weten ;)

* Vinnie is pas net begonnen met mappen, maar met scripten begin ik niet aan. HTML kan ik nog nét :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
we hebben idd een scripter nodig :)

dus: voeg me maar toe op msn en ik zie je wel online Mirwits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kun je Unreal 1 niet importeren in U2? Ik heb ooit eens unreal 1 in unreal tournament gekopieerd, zonder bestanden te vervangen, en toen kon ik de unreal 1 maps met de UT engine spelen. Als je vervolgens in stat bent om de code aan te passen, heb je minder werk dan dat je alles opnieuw moet maken.

Zijn er trouwens nog mensen die U1 regelmatig spelen? Ik speel het al sinds 1999, eerst singelplayer, toen botmatch, toen deathmatch, en sinds begin dit jaar heb ik een server die een coop spel draait. Echt een prachtige game.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Tyrian schreef op 26 april 2003 @ 02:44:
Kun je Unreal 1 niet importeren in U2? Ik heb ooit eens unreal 1 in unreal tournament gekopieerd, zonder bestanden te vervangen, en toen kon ik de unreal 1 maps met de UT engine spelen. Als je vervolgens in stat bent om de code aan te passen, heb je minder werk dan dat je alles opnieuw moet maken.

Zijn er trouwens nog mensen die U1 regelmatig spelen? Ik speel het al sinds 1999, eerst singelplayer, toen botmatch, toen deathmatch, en sinds begin dit jaar heb ik een server die een coop spel draait. Echt een prachtige game.
Wel, ik heb ook ooit geproberd om UT maps te spelen en te editen op de UT2k3 engine, dat ging niet, omdat UT2k3 compleet andere soort brushes gebruikt, met U1 en UT ging dat wel, omdat dit dezelfde enginesoort had, U2 is opgebouwd uit de UT2k3 engine, deze zal net als UT2k3 geen 'oude' U1 of UT maps lezen, converten is wel mogelijk, maar daar heb ik helaas slechte ervaringen mee, omdat hij dan probeerd alle brushes (bijv 64 hoog, 64 breed, 128 in de lengte = Z:64;X:64;Y:128) op zich lijken die drie getalletjes niet moeilijk te converten, dat klopt, maar er zijn ook 'gesubstracte' dingen, Ut2k3 gebruikt deze optie heel anders als de oude engine, dit is jammer, een map zonder substract kan ik dus ook gewoon 'kopieren' maar het doel van deze mod wordt: niet kopieren, zoals al gezegd was, we gaan de maps ook echt rebuilden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hoewel ik weet dat dit topic niet de nieuwste meer is, wil ik de deelnemers toch graag even wijzen op een recente ontwikkeling: Een aantal Unreal 1 liefhebbers, waaronder Winged Unicorn (Van de MCoop2 mod) zijn bezig met en project om de wereld van unreal 1 nieuw leven in te blazen met behulp van de Unreal Tournament 2004 engine. Ze gaan NIET het spel re-creëren, maar het wordt een nieuw verhaal in de Unreal 1 wereld:

The Legend of Vandora

Update 2010/05/12: Dit project is enige jaren terug afgeblazen, helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Tyrian op 12-05-2010 16:40 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Heej :D

Het is beetje jammer dat 'we' zelf niet zover zijn gekomen ed, maar het is geweldig nieuws dat anderen weer wat leven in het originele Unreal concept.
Alhoewel ik wel mag hopen dat ze het een stuk beter doen dan in Return to Na Pali.

De originele Unreal was gewoon door Epic zelf gedaan. Unreal: Return to Na Pali en Unreal II is gemaakt door Legend Entertainment, en die hebben het idee gewoon helemaal om zeep geholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Vinnie schreef op 24 maart 2004 @ 12:22:
Heej :D

Het is beetje jammer dat 'we' zelf niet zover zijn gekomen ed, maar het is geweldig nieuws dat anderen weer wat leven in het originele Unreal concept.
Alhoewel ik wel mag hopen dat ze het een stuk beter doen dan in Return to Na Pali.

De originele Unreal was gewoon door Epic zelf gedaan. Unreal: Return to Na Pali en Unreal II is gemaakt door Legend Entertainment, en die hebben het idee gewoon helemaal om zeep geholpen :(
Toch vind ik dat de levels van RTNP er goed uitzien en ze spelen lekker weg. Het grote probleem is alleen dat ze absoluut incompatible zijn met coop games, dus de bruikbaarheid van de levels is beperkt.

Specs

Pagina: 1