[CM Project] Stealth Baybus

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit topic eens even door zitten lezen, en dat komt er erg netjes uit te zien moet ik zeggen, succes, en ga het zeker in de gaten houden, ben erg benieuwd naar het eindresultaat
groeten koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 20:48

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Ik moet zeggen dat ik dit project ook met spanning volg.
Zelf zit ik al een hele tijd te denken hoe ik mijn multifunctionele baybus aan ga pakken, en je hebt me zeer zeker geinspireerd, omhet zacht uit te drukken. :)

Luchtkoeling zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het heeft 'even' geduurd, maar na lange tijd is hier toch weer eens een update (geen concrete dingen vooralsnog helaas)

Na een heel aantal tegenslagen (USB omschakelschema kwijtgeraakt bij format (was al geëtst :X) , plexiglas blijkt niet goed genoeg te bewerken, verf op de bovenplaat is net iets te dik vrees ik..... etc) heb ik dit project een tijdje aan de kant gelegd. Ik was het gewoon helemaal zat eigenlijk :P

Maar nu heb ik het weer eens uit de kast gehaald om er toch nog wat moois van te gaan maken.

Een aantal onderdelen van de schakeling in de baybus zijn al getest en blijken te werken : De powerindicator (heartbeat ledje, heel simpel) en de LM317 schakeling.
Vandaag ga ik kijken of ik de schakeling voor de motor leven in kan blazen :)
Kortom, dit project is weer herrezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:37

Geckoo

Good news, everyone!

mooi om te zien dat je toch door gaat. want echt dit wordt een mooi ding!!! (ga je ze ook comercieel verkopen? ;) )
anyway gaat zo door men jung.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geckoo schreef op 02 december 2003 @ 12:30:
mooi om te zien dat je toch door gaat. want echt dit wordt een mooi ding!!! (ga je ze ook comercieel verkopen? ;) )
anyway gaat zo door men jung.
Dank je :)

Wat betreft commercieel verkopen, als jij een bedrijf kunt vinden dat interesse heeft in mijn ontwerp, laat ze maar even mailen, dan kunnen we wel eens even praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Ik aarzelde enige tijd terug of ik dit topic uit mn bookmarks zou gooien of niet, maar heb hem toch maar laten staan. Ben blij dat je ermee doorgaat want je plannen zijn echt heel mooi.
Hoop dat je dit keer wat minder tegenslagen zal tegenkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, gister de Motor-schakeling getest, blijkt nog niet naar behoren te werken.Ligt waarschijnlijk aan een foutje in de printplaat, het schema is wel goed volgens mij. (Is een diode over de elektromagneet van het relais eigenlijk noodzakelijk ? )

Gister ook een nieuwe kast besteld :) Een lianli PC-60. Daar moet het beestje inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:30:
(Is een diode over de elektromagneet van het relais eigenlijk noodzakelijk ? )
Nee, maar omdat er energie wordt opgeslagen in de spoel van het relais zal die energie maar langzaam verdwijnen als je de spanning eraf haalt. Daardoor gaat je relais niet meteen uit maar duurt het een tijdje (afhankelijk van de spoel kan dat wel meer dan een seconde duren). De diode is dus alleen nodig als je wil dat je relais direkt afvalt als je de spanning eraf haalt. En dat is dus wat je meestal wel wilt :+.

Edit: Als je de diode er verkeerd om op zet, dan krijg je rare dingen als dat het relais niet goed aan wil trekken, ratelen van het relais en mogelijk dat je de stuurtrap transistoren opblaast omdat je in feite een kortsluiting hebt gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door RetepV op 04-12-2003 13:46 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie RetepV. Ik ga dus een diode over het relais zetten (en niet verkeerdom :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Hmm schiet nou op man, dna kan je aan de mijne beginnen :).

Ziet er goed uit, kom op met die updates! :)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik ben hier zelf ook mee bezig toenvallig, ik moet zeggen dat ik aardig op weg ben. Ik heb de schakeling gebruikt van het laadje dat in de cdrom speler zit, zodat die dus detecteerd wanneer laatje dicht is enzo, en ik gebruik gewoon een stel LM317 schakelingen, een experimenteerprint (toch amper iets om te solderen) en dan op het laadje een plexi plaat waarin schakelaars en ledjes. Ik moet nog enkele ledjes aansluiten, weerstanden op :( en die dual color dingen gaan als ze op 1 weerstand zitten lichter branden, een bepaalde kleur, wat niet de bedoeling is.

Ik moet nog een hele plexi omhuizing maken, even op zoek daarnaar. Is er zwart plexi te krijgen? Ik hoop binnenkort een digicam te hebben, even m'n computer foto's updaten, en meteen dat ding fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel niet veel tijd (ben druk met school en vind 3d modellen nét iets leuker eerlijk gezegd :P ) maar ik zal kijken of ik er morgen weer wat aan kan doen :)

@Pierre-oord : Werkt de schakeling voor het laadje ? Ik ben zeer benieuwd naar jouw eindresultaat!

Verwijderd

Topicstarter
2 Dagen geleden m'n LianLi PC60 binnen gekregen, maar er vandaag iets ontzettend stoms mee gedaan :'(
Ik wilde het gat voor de reset knop wat vergroten, want er moet een illuminated button in. Dit is opzich goed gelukt, MAAR : ik had geen rekening gehouden met de zachtheid van het alu -> flinke afdruk van de 'houders' vd. werkbank in de zijkanten, omdat het front wegschoot :( :( Damn wat voel ik me klote nu zeg ! Zo'n prachtige kast in 15 minuten volledig opgeneukt :(

Man wat baal ik van mezelf zeg |:( echt zo'n stomme actie |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 19:04 ]

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:06

casemodder

--->

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Verwijderd

Topicstarter
Netjes ! Ik zou alleen de zijkant ook nog even dichtmaken (plexi bijv.)
Ook geinspireerd op dit topic ?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 13:35
jezus das best wel klote van die pc 60.... tijd om dat te compenseren met een baybus... misschien kun je een pic posten zodat we kunnen nadenken over het wegwerken van die plekken.... Sterkte!

• casemodder

casemodder

--->

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:03:
Netjes ! Ik zou alleen de zijkant ook nog even dichtmaken (plexi bijv.)
Ook geinspireerd op dit topic ?
Yep dat klopt, t was lange tijd stil rond dit topic dus ik dacht dan ga ik zelf maar eens aan de slag. Ik moet die zijkanten nog dicht maken alleen ik zit nog te denken hoe ik dat het beste kan doen. Zou je het erg vinden als ik het schema van de open/dicht functie iets aangepast op m'n site zou zetten?

Groeten

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Verwijderd

Topicstarter
casemodder schreef op 11 december 2003 @ 21:28:
[...]
Zou je het erg vinden als ik het schema van de open/dicht functie iets aangepast op m'n site zou zetten?
Heb ik niet zo'n problemen mee, maar zet dan svp. wel even een link naar dit topic (startpost) :)
De zijkanten kun je doen door een plaatje plastic / plexi (zelfde als de bovenkant) erop te lijmen, het cdromlaadje heeft daar (bij mij tenminste) een mooi randje voor :)

Ik zal zometeen even wat foto's posten van m'n lian.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen met een zwak hart, even ogen dicht :P
Hier zijn de foto's van de beschadigingen: (gelukkig zie je ze in het echt niet zo overduidelijk als op de foto's, maar ze zijn wel storend)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/556877.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/556883.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/556891.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/556885.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/556889.jpg

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 08:45 . Reden: modedit: thumbs ipv [img=218] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Kleine Update-

Ik heb zojuist het hele schema / print van de motorschakeling nog een doorgelopen en er kwamen 2 dingen uit waardoor hij niet werkt zoals hij zou moeten :
-Er zit een condensator op een plaats waar ie helemaal niet hoort 8)7 inmiddels opgelost.
-Op ieder pootje van het relais staat 0v (staat in verbinding met ground en met elkaar) Dit laatste is vooral erg vreemd en hier moet ik dus nog verder naar kijken.

Wat betreft m'n case : Ik heb geprobeerd de krassen te polijsten met Commandant, het is nu iets minder, maar nog wel goed zichtbaar.... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb een tijdje zitten rommelen met het motor-schakelingetje en het is nog niet opgelost :
ALs ik nu op het knopje druk zodat hij open zou moeten gaan gebeurt er het volgende :
Motor gaat draaien, maar stopt niet. Als ik hem dicht wil hebben (= triggeren 2e timer) gebeurt er helemaal niks :?
Oftewel : Ik ben nog wel ff aan het klooien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch ook een ander frontje kopen als je het zo'n ramp vindt. Zo erg zijn die krasjes nou ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 14:23:
Je kan toch ook een ander frontje kopen als je het zo'n ramp vindt. Zo erg zijn die krasjes nou ook weer niet :P
Ja dat kan, maar :
1. Waar kan dat in Nederland ? (net even Alternate gebeld, maar die konden de frontjes niet los bestellen :/ )
2. Weet je wel wat dat kost ! :/ Vanuit de States $25,- excl. verzendkosten !
Dat vind ik nogal zonde van het geld.

Overigens heb ik het motorschakelingetje bijna werkend :) De meeste problemen zijn opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder

casemodder

--->

Hey,

hier is mijn versie van het schema, ik ben ook flink aan het kloten geweest met de plaatsing van de wisselschakelaar (die registreerd of het laadje open of dicht is) hij schakelde te vroeg om.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fam.donders/NE556schakeling2.jpg

Zo, ff een kleine aanpassing gedaan ik zag nu ook dat het fout was getekend.

[ Voor 13% gewijzigd door casemodder op 17-12-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo je het nu getekend hebt draait de motor beide keren dezelfde kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28
en als je je motor op die manier omkeerd (goed aangesloten that is) en zou perongeluk beide relais aansturen maak je een leuke kortsluiting.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 14:42
*haalt flink uit met zn maatje 45*

PJanssen... ik durf t bijna niet te vragen maar ehh... wordt er nog wat tijd besteed aan dat pracht-idee? Je was zo lekker op gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33

Bob Popcorn

Plop!

frickY schreef op 03 april 2004 @ 11:35:
*haalt flink uit met zn maatje 45*

PJanssen... ik durf t bijna niet te vragen maar ehh... wordt er nog wat tijd besteed aan dat pracht-idee? Je was zo lekker op gang!
Idd, wat een prachttopic was dit ooit :) Veel inspiratie in opgedaan!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar weer eens een update dan ? :P

Ik moet zeggen dat ik een beetje uitgekeken ben op het casemodden. Ik ben zelf het afgelopen jaar vooral te vinden geweest in W&G en nauwelijks hier.
Momenteel ligt dit project dus ook in de kast stof te happen...... en ik denk dat dat ook nog wel een tijdje zo zal blijven totdat er misschien een dag komt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

Jack, jij realiseert je dat dat 2 september 2003 was?

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pics doen het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de pics het niet meer doen. Maar aangezien het nog wel een tijd gaat duren voordat er weer een update komt (als die er uberhaupt komt), vond ik het niet nodig om ze m'n bandbreedte te laten wegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me trapt dit topic eens even mooi omhoog :)

Ik heb dit project weer uit de kast gehaald en ben van plan het deze keer ook af te maken. Dit is omdat ik een fatsoenlijke front usbpoort wil waarvoor ik niet teveel hoef te bukken nu ik een memorystick heb :P

Ik heb een aantal veranderingen in het totale ontwerp doorgevoerd om de realisatie wat eenvoudiger te maken:
-De vorige keer had ik nogal wat problemen met de 555 schakeling voor het motortje -> hele schakeling eruit :) Nu wordt het motortje bediend dmv 2 drukknoppen op het frontpaneel die ik er een week geleden ingezet heb:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5455XRS2IA5N/picserver.jpeg
Klikbaar

-1Wire schakeling gaat d'r uit. Ook deze kreeg ik slechts half aan de praat. En ach, erg nuttig is 'ie toch ook niet...

Dat zijn wel de belangrijkste wijzigingen. Ik zal binnenkort eens kijken of ik de startpost wat kan opleuken met nieuwe plaatjes.

Hier nog even een plaatje van hoe het frontje er nu uitziet :) :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0SGHE4Z90158/picserver.jpeg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 11:52 ]

Pagina: 1 2 Laatste