Problemen met Promise U-ATA/133

Pagina: 1
Acties:

• fear4me
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06-2025
Hoi allemaal,

Ik heb sinds vanmiddag een Promise Ultra 133 TX2 i.c.m. een Maxtor 80 Gig / 8 Mb / ata/133. Hierop heb ik een nieuwe versie van windows geinstalleerd. Ik merk echter dat hij tijdens afspelen van bijv. MP3 opeens stoort (haperend geluid), terwijl ik zonder deze hardware voorheen nooit problemen had. Ik heb een Gigabyte 7ZX moederbord en een Elsa Winner Gefore2 MX.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

p.s. Ik heb de laatste NVidia Detonator en Moederbord-drivers gedownload.

[ Voor 4% gewijzigd door fear4me op 12-02-2003 11:04 ]

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
heb de via 4in1 drivers ook geinstaleerd :D

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Dit kan veel oorzaken hebben.. Hierover is wel genoeg met de search te vinden: zoeken naar 'geluid hapert' met de Omega Search :)

Ook slechte cq conflicterende controllerdrivers kunnen de oorzaak zijn; daar je recentelijk de Promise in je systeem hebt geprikt, zou ik me niet vreemd opkijken dat dit het is. Be creative, probeer andere PCI sloten, probeer diverse promise drivers. Check in ieder geval wel eerst de VIA 4in1 drivers en de VIA PCI latency bugfix.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 12-02-2003 06:57 ]

Verwijderd

Nix toe te voegen aan het verhaal van BalusC behalve dat we geen groeten onder de posts zetten, lees de FAQ even : Klik

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 07:29 . Reden: lukte eventjes niet :S ]

• fear4me
Ik heb nu de PCI Latency Patch 0.19 geinstalleerd, nadat ik de Hyperion 4in1 driver had geinstalleerd, maar hij blijft nog altijd storen. Ik heb ook de Promise kaart verwisselt van PCI-slot, maar ook geen resultaat. Ik heb ook ergens gelezen dat je die latency in de bios kan wijzigen. Is dat zo? Want ik kon hem niet vinden.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-03 16:36

Wallie

Herr

Heb je soms de laatste drivers? Die .39 versie, want die stotterde bij mij ook. Terug naar de .29 gegaan, en alles was weer goed :). Succes!

http://www.promise.com/su...Id=87&category=All&os=100
Daar kan je beide vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Wallie op 12-02-2003 12:03 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

Wallie schreef op 12 februari 2003 @ 12:01:
Heb je soms de laatste drivers? Die .39 versie, want die stotterde bij mij ook. Terug naar de .29 gegaan, en alles was weer goed :). Succes!

Hmmmmzzzz! Bij mij stottert 'ie ook al een tijdje, nog geen tijd gehad om op te lossen.
Maar dit ga ik vanavond eens testen!!!!

Zie eventueel ook mijn systeem specs

[ Voor 10% gewijzigd door Tacoos op 12-02-2003 12:39 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• fear4me
Wallie schreef op 12 February 2003 @ 12:01:

Ik heb inderdaad die .39-versie erbij gekregen. Ik zal straks eens te downgraden naar .29 en laten weten wat de resultaten zijn. 8)

• fear4me
Hey bedankt! Heb wel best moeten klooien om een oudere versie erop te krijgen, door WinXP 2x opnieuw te installeren, maar hij schijnt nu inderdaad perfect te lopen (tot nu toe dan).

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

Bij mij lijkt dit ook de oplossing te zijn _/-\o_

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Pagina: 1