IBM schijf drama

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik zit met een gigantisch probleem. Om een lang verhaal kort te maken, ik zit met zo'n brakke IBM schijf IC35l040aver07-0 een deskstar van 40 gb. Deze gaf vroeger wel eens 'piep piep kraak'problemen, maar de laatst tijd niet meer. Tot vanmiddag, toen ik ff de computer op z'n zijkant had liggen om een fan te vervangen. Dit ff testen, HDD deed dus weer 'piep piep kraak'. Maar alles werkte, dus ik heb de pc uitgezet, recht gezet, ben gaan eten. Kom weer terug, zet hem aan en... HDD spint nog wel op, maar word niet herkent in de BIOS. Kan iemand me helpen, echt AL mijn data staat hierop, ben maar arme student, dus backuppen zat er niet in.
Maar al mijn schoolwerk,foto's,mp3,alles alles alles staat hierop. Heeft iemand enig idee of de schijf nog te redden is ?

Geen inspiratie

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Waarschijnlijk niet

Je kan het proberen met Data restore programmatjes als je de HD even als Slave in een ander systeem hangt, maar ik vrees het ergste

P.S. Zelfs een arme student kan toch cdtjes branden?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ja, als ik gister wist dat ie vandaag de geest gaf had ik mijn email en foto's wel ff weggebrand. Maar wat ik al zei, laatste maanden functioneerde hij gewoon goed. Dus dan denk ik er niet aan... stom ik weet het. Maar ik heb mijn lesje geleerd.

Geen inspiratie

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Nou.. ik neem je nix kwalijk.. ben er zelf ook niet al te sterk in...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik ga hem proberen in de pc te hangen waar ik nu achter zit. Ik laat nog wat horen

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Heb het geprobeert. Maar hij spint op, normaal hoor je hem dan beginnen met ratelen, en nu hoor ik een 'tik' geluid en geen geratel. Kan ik concluderen dat ik mijn schijf, en nog erger, de erop aanwezige data, als verloren kan beschouwen?

Geen inspiratie

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar vooruit :

Zou het kunnen dat je leeskoppen los zitten :?
Dus het beweegmechanisme loszit ofzo :?

Snap je wat ik bedoel ?? Moet je dus schijf uitelklaar halen maar ik weet niks beters als reden dus......:) Snappie me theorie ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ja, ik snap je theorie. Wat kunnen jullie me aanraden, zelf openschroeven onder het motto 'kapot is ie nu toch al' of zijn er bedrijven/mensen die zoiets tegen een redelijke vergoeding kunnen?

Geen inspiratie

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:09
martijn12345 schreef op 11 February 2003 @ 19:59:
Ja, ik snap je theorie. Wat kunnen jullie me aanraden, zelf openschroeven onder het motto 'kapot is ie nu toch al' of zijn er bedrijven/mensen die zoiets tegen een redelijke vergoeding kunnen?
reken op een nieuwe computer per 5 mb o.i.d. Duur dus...

- In andere pc als slave en recoveren (als je mazzel heb)
- Misschien (ingeving, geen gerantie, kan dom idee van mij zijn..) een tikje erop geven? met veel mazzel komt ie ff tot leven ofzo?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Lees dit ff: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)

Daarin staan wat tips. We kunnen verder echt niks voor je doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.