Toon posts:

[VBA] invoer van een form encrypten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben bezig om een applicatie te ontwikkelen in MS Acces. Voordat je kan inloggen moet je eerst een gebruikers naam + wachtwoord opgeven. Aangezien de beveiliging van Acces niet alles is, hebben we zelf een inlog systeem gemaakt. Nu heb ik een formulier om nieuwe gebruikers toe te voegen. Nu is de vraag is het mogelijk om het wachtwoord te encrypten voordat deze de tabel in gaat, zodat die er niet zo makkelijk uit te halen is.

Alvast bedankt.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vast wel. Leuke zoekterm is trouwens "MD5"

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd. Het moet wel in de VBA code komen te staan. En ik heb tot nu toe nog niets kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
We zijn al wezen kijken naar andere mogelijkheden maar het is de wens van het bedrijf om alles in 1 bestand te houden.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Probeer dit eens: http://www.di-mgt.com.au/crypto.html
BlowFish, RSA, MD5 er is daar wel wat over te vinden, ook voor VB. Ik heb zelf ooit in Delphi het Triple-DES algorithme geimplementeerd.
Het valt allemaal best mee en als je een beetje googled dan vind je ook kant en klare stukken code die je kan gebruiken.

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

Je kan gebruik maken van CAPICOM dat is een ActiveX dll van Microsoft die je in VB en VBA kan gebruiken voor encryptie.

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
ik zal morgen, of misschien vanavond al, eens kijken of het lukt.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

SCHMOOVE bedankt voor je tip, staat veel info op, maar ik kan niet echt vinden hoe encryptie voor Access 97 werkt.

Het is eigenlijk ook de bedoeling dat het in VBA code komt i.p.v. een extra bestand erbij.

Weet iemand nog iets anders?????????

Ik heb wel een artikel, [rml][ VBA] encryptie-functie[/rml], gevonden op tweakes van 2 jaar geleden, maar daar staat alleen een bestand bij dat je kon downloaden, maar voor de rest geen informatie. En dat bestand is natuurlijk nergens meer te vinden. Heeft iemand dat bestand misschien????

Alvast bedankt.
Pagina: 1