Abit KT7-Raid, 2 CPU vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:51
ff edit :P Edit >>> Ondersteund mijn Abit KT7-Raid (bios A9) een Athlon XP?. Jah officieel niet dat weet ik, maar kan ik dat ding niet gewoon op een FSB van 100 en multiplier van 13/14 (watdan ook max is). Zodat die Athlon Xp gewoon op 1300 oid loopt :? Of gaat dat gewoon helemaal niets doen

Een Thunderbird 1400 met FSB van 133 is nogal lastig te krijgen op het moment, en dat zal alleen nog maar erger worden vrees ik :) En geld voor een nieuw mobo + proc heb ik niet :/

Ook heb ik nog ander probleempje, ga zo ff proberen dat ding te forceren op multiplier van 13 en FSB van 100, kijken wat ie dan doet. Maar met een geresette bios krijg ik geen beeld met een Duron 1300. Terwijl mijn board dat wel ondersteund.

[ Voor 6% gewijzigd door WhistlerNL op 11-02-2003 14:31 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nope dat gaat niet lukken, de beperking zit 'um in de voltage spec..

Misschien dat je met een voltmod heel wat verder komt, maar daar moet je even naar zoeken -voorzover überhaupt ergens zo'n voltmod voor de KT7 staat beschreven- :)

Edit: ohja, welke revisie van het plankje heb je? v1.3 ondersteunt wél gewoon de XP.
Edit2: als je bord de Duron1300 niet ondersteunt, dan ondersteunt het de XP sowieso ook niet.. De Duron1300 (Morgan) heeft óók een afwijkende voltage spec.

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 11-02-2003 14:35 ]

• WhistlerNL
BalusC schreef op 11 februari 2003 @ 14:32:
Nope dat gaat niet lukken, de beperking zit 'um in de voltage spec..

Misschien dat je met een voltmod heel wat verder komt, maar daar moet je even naar zoeken -voorzover überhaupt ergens zo'n voltmod voor de KT7 staat beschreven- :)

Edit: ohja, welke revisie van het plankje heb je? v1.3 ondersteunt wél gewoon de XP.
Als ik dat eens zou weten :? Ik heb wel een KT7-Raid huh, geen KT7A-Raid. Maar heb dat ding ergens op de kop getikt omdat ze eruit gingen, omdat de KT7-A's er waren, dus vrij aan het einde ergens. En voltage mods lijkt me geen goed idee voor mezelf, ben niet zo handig :D

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Gaat allemaal lukken.. als je een palomino hebt.. volgens ene john_hoek...
Kijk hier maar eens...
AthlonXP op AbitKT7 mainboard mogelijk?

Toch ga ik upgraden naar ander mobo... vanwege... [rml][ EL] Condensators meten op kapot zijn?[/rml] .. dussum..

• WhistlerNL
BalusC schreef op 11 February 2003 @ 14:32:
Edit2: als je bord de Duron1300 niet ondersteunt, dan ondersteunt het de XP sowieso ook niet.. De Duron1300 (Morgan) heeft óók een afwijkende voltage spec.
Mjah maar volgens mijn bios zou het toch wel moeten kunnen, tenminste kan gewoon 1300 and above oid instellen. Of zit die functie er gewoon omdat het een gezamelijk bios is (voor kt7a en kt7) en dat ie alleen werkt met een kt7a

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het doet er totaal niet toe hoe de softwaresluier (BIOS/etc) is. Het gaat erom of de hardware de Morgan/Palomino ondersteunt. Ook al kun je de FSB tot 166MHz instellen, dan nog moeten de voltageregulators voldoen aan de gewijzigde voltagespec van de Morgan/Palomino t.o.v. de Spitfire/Thunderbird.

Maargoed, die Rev 1.3 geldt inderdaad dus alleen voor de KT7A, zie ik nu.

• WhistlerNL
BalusC schreef op 11 February 2003 @ 14:44:
Het doet er totaal niet toe hoe de softwaresluier (BIOS/etc) is. Het gaat erom of de hardware de Morgan/Palomino ondersteunt. Ook al kun je de FSB tot 166MHz instellen, dan nog moeten de voltageregulators voldoen aan de gewijzigde voltagespec van de Morgan/Palomino t.o.v. de Spitfire/Thunderbird.

Maargoed, die Rev 1.3 geldt inderdaad dus alleen voor de KT7A, zie ik nu.
Hmm das sucky, najah dus dan moet ik of een nieuw mobo of een voltagemod gaan proberen :)

Thanks

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Fighter schreef op 11 February 2003 @ 14:46:
[...]

Hmm das sucky, najah dus dan moet ik of een nieuw mobo of een voltagemod gaan proberen :)

Thanks
John_hoek hier op GoT is het wel gelukt btw.... dussum... hij weet er meer van..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK

Maar dit is eigenlijk ook gewoon via de Search te vinden..
zoeken naar 'Athlon XP op een Abit KT7' met de Omega Search

Dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.