An eye for an eye makes the whole world blind.
Het is nogal vaag wat je wil doen, misschien iets meer info
Welk OS?
Ip zien onder Win9x: Start-->Uitvoeren-->winipcfg
WinXP/NT/2000: Start-->Uitvoeren-->ipconfig
Ip zien onder Win9x: Start-->Uitvoeren-->winipcfg
WinXP/NT/2000: Start-->Uitvoeren-->ipconfig
Nee hij wil aan de hand van het MAC adres het IP adres bepalen van de machines.
Ik neem aan dat IP wel geïnstaleerd staat op die machines? Ik gebruik hier altijd SMS voor, maar ja dan moet dat wel geïmplementeerd zijn
Ik neem aan dat IP wel geïnstaleerd staat op die machines? Ik gebruik hier altijd SMS voor, maar ja dan moet dat wel geïmplementeerd zijn
"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"
Ja sorry is een novell netwerk met win2000 machines. En we weten dus niet wat het is dat staat te lullen, kan alles zijn wat in het netwerk hangt van printers tot servers en het enige wat we wel hebben is het mac adres
Probeer anders een netstat in de command promt
het commando netstat -n laat je de ip nummers zien waar een connectie mee is inclusief poortnummers
het commando netstat -n laat je de ip nummers zien waar een connectie mee is inclusief poortnummers
Kun je dat niet gewoon onder een prompt doen met het ARP-commando?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Eigenlijk moet het met rarp Reverse arp maar dat is unix... ben dus eigenlijk opzich daar naar op zoek alleen dan in een andere omgeving
hmm je zou het anders ook met NetMon kunnen proberen daar zie je ook mac adressen in. Beetje slim de filters toevoegen en even slim bedenken op welke machine je het instaleert omdat de standaard NetMon niet in promiscious mode kan (EtheReal voor Windows is ook wel een goeie trouwens)
"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"
MAC adres pingen?
RARP?? Hoe zoek ik een IP bij een MAC?
zoeken naar: ping MAC
Beetje zoeken kan geen kwaad hoor.
RARP?? Hoe zoek ik een IP bij een MAC?
zoeken naar: ping MAC
Beetje zoeken kan geen kwaad hoor.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()