Toon posts:

2 Internet verbindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al met de search gezocht, maar vond geen antwoord op mijn vraag.

Ik zit namelijk met het volgende probleem.

Thuis zit ik met een ADSL verbinding die ik via een server share met andere systemen. Op deze server had ik in eerste instantie Win2000 Advanced server geinstalleerd. Deze starte te langzaam op waarna ik Win98 maar weer geinstaleerd had.
Nu wil ik op die server ook een laptop kunnen gebruiken die op een adere locatie direct op de kabel zit. Aangezien je bij de provider geen vast IP krijgt mag ik dus geen vast IP gebruiken op deze laptop.

Thuis heb ik dus een Windows 98 server (WinRoute pro). hier moet ik volgens mij wel een vast IP invullen omdat ik geen DHCP server heb.
Nu kan ik natuurlijk wel een DHCP server erbij zetten wat niet de bedoeling was.

Voor jullie is dit mischien wel een beetje brak uitgelegd, maar zal het nog even in het kort erbij zetten:

Ik wil dus op een Laptop die thuis aan een Win98 server hangt voor het internet zonder telkens het IP te verwijderen ook ergens anders kunnen gebruiken om direct aan (kabel) internet te hangen.

Op de server staat: - Windows 98SE + WinRoute Pro
Op de laptop staat: - Windows 2000 Pro

Bestaat er mischien een DHCP service die op Windows 98 werkt??
Anders heb ik maar 3 mogelijkheden: - Terug naar Win NT 4/5 Server
- Exstra DHCP server bijplaatsen
- Een Router bij de Kabel verbinding plaatsen

Wat lijkt jullie het verstandigste...

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:22
Bij Windows 2000 is dit simpel, je kunt daar namelijk aan 1 netwerk kaart meerdere ip configuraties knopen. Je stelt de kaart als dhcp in en ergens, ben even kwijt wwar, kun je hard een ip adres inkloppen. Dan zoekt hij eerst naar dhcp, mocht dat niet lukken neemt het vaste ip adres het over

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:19
ge-flopt schreef op 11 februari 2003 @ 09:32:
Bij Windows 2000 is dit simpel, je kunt daar namelijk aan 1 netwerk kaart meerdere ip configuraties knopen. Je stelt de kaart als dhcp in en ergens, ben even kwijt wwar, kun je hard een ip adres inkloppen. Dan zoekt hij eerst naar dhcp, mocht dat niet lukken neemt het vaste ip adres het over
In XP precies hetzelfde. Je hebt gewoon 2 tabbladen op je IP configuratie zitten. De tweede komt vanzelf tevoorschijn als je de eerste als DHCP instelt.

Dat tweede tabblad heet "Alternate configuration" trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 11-02-2003 09:38 . Reden: Even iets toegevoegd ]

omniscale.nl

Verwijderd

misschien begrijp ik je verkeerd maar Winroute heeft gewoon een ingebouwde dhcp server

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 09:29:

Anders heb ik maar 3 mogelijkheden: - Terug naar Win NT 4/5 Server
- Exstra DHCP server bijplaatsen
- Een Router bij de Kabel verbinding plaatsen

Wat lijkt jullie het verstandigste...
Nee hoorr, nog een mogelijkheid... Linux :-P

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00
met het programma Netswitcher kan je heel makkelijk switchen in alle os sen tussen ip configuraties. zonder te restarten (zelfs met windows 98)

werkt perfect

succes

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Winroute heeft inderdaad DCHP......

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welkom!

Leuk dat je ook bij Gathering of Tweakers bent gekomen. Als je hier op een forum wil overleven heb ik een paar tipjes voor je.

Lees ten eerste eens de algemene FAQ door, dan weet je wat wij van jou verwachten, en wat je daar allemaal wel niet voor terugkrijgt lijkt me duidelijk. Staan ook nog wat tips en tricks in die ik hier niet allemaal kan opnoemen, maar ééntje leek me wel handig, aangezien die nu van toepassing is: Hoe deel ik Internet ?

Als je een vraag hebt over een onderwerp, in dit geval over een netwerk, zoek je eerst het juiste forum op. Dát is je al gelukt :) Maar als je daar aangekomen bent, is het vóór je begint te posten aan te raden om eerst de FAQ van dat forum nog eens door te bladeren. Dat is in dit geval de FAQ Network Troubleshooting.

Daarnaast kijk je even met de search of de vraag die jij wil stellen toevallig niet al een aantal keer voorbij is gekomen. If so: lees de informatie die je dan vind eens door, dan heb je het antwoord al gevonden, en voorkom je irritatie bij de overige forumbezoekers, die een dergelijke vraag al duizende keren voorbij hebben zien komen.

Last but not least:
De genoemde tips in dit topic zou ik eens proberen. Menig simpel inet deel programmatje heeft ook een ingebouwd DHCP servertje.
Vervolgens zou je idd nog netswicher kunnen probereb (welke je met de search makkelijk had kunnen vinden)

Ik hoop dat je een leuke tijd op het forum tegemoet gaat! Succes!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.