Toon posts:

[Geheugen] 256 DDR RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een 256 MB DDR pc2700 SDRAM stick gekocht van Dane-Select (waar overigens Samsung op staat), maarn u is mijn probleem:
Dat mijn computer uitvalt nadat ik hem heb geinstalleerd.

Er zit al 256 mb ram in en ik heb verschillende ram sloten combinaties uitgeprobeerd en kwam op het volgende:
- Mijn oude RAM stick van 256mb ddr ram pc2700 werkt in alle sloten
- Mijn nieuwe RAM stick werkt in geen van allen
- Gecombineerd start mn comp wel op, maar geeft ie een error aan bij het booten van windows.

Is de conclusie nu dat mijn nieuwe RAM stick gaar is?

(Specs:
Intel P4 2.4 Ghz
MSI 845PE Max2 Mobo
256 DDR SDRAM
Geforce Ti4200)

Bvd,

Ron

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 22:56 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik denk dat hij gaar is idd, het is trouwens Dane-Elec :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

lijkt me kapot geheugen.
hier een linkje om een bootdisk te maken en je geheugen te testen: http://www.memtest86.com/

het is idd Dane-Elec. deze fabrikant koopt bij meerdere fabrikanten geheugen chipjes in en zet ze op een printje.
nu heb je samsung gekregen. de volgende keer kan het een ander merk zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens wat meer specs van de RAM modules :o

Denk aan bijvoobeeld:

- aantal chips
- snelheid (in ns) dat ze gerate zijn (de laatste getal(len) van de eerste twee regels tekst op de chips zelf)

Maar los daarvan wijst hier eea op een dooie module. Draai voor de zekerheid Memtest86, als die negatief advies geeft (veel fouten), terug naar Dane-Elec ermee (wel de naam goed spellen als je de boel retourneert :z )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hihi zal ik doen, was erg moe ;)
bedankt mensen, ik zal vandaag teruggaan

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben teruggegaan en had het probleem uitgelegd, en heb een nieuwe gekregen maar nu blijkt deze het weer niet te doen. Het gaat om een 256MB DDR SDRAM PC2700 184 PIN DIMM.

Als ik beide (2x256mb ddr) in mijn computer steek start hij soms op of slaat hij ineens af, zonder dat mijn monitor reageert. Is mijn computer de oorzaak van dit?

Zoja, wat kan ik hieraan doen

BVD,

Ron

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:33
Moet het toevallig per 2 reepjes... :z

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik begrijp het niet, ik ben nogal nieuw op het gebied van computers :?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd alleen dat nieuwe reepje erin te stoppen? Misschien bestaat er een conflict tussen je oude en de nieuwe?

Verwijderd

Topicstarter
ja, dan start hij wel op maar dan is het net alsof hij mijn monitor niet detecteert en niet verder laad.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
internetinfo schreef op 11 February 2003 @ 17:43:
Moet het toevallig per 2 reepjes... :z
Tis geen DRAM :)

Verwijderd

Topicstarter
moet ik mijn BIOS flashen?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Het is het proberen waard.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* geen resultaten, iemand nog ideeën??
Is het gewoon zo dat Dane-Elec memory sticks niet compatible zijn met mijn mobo (MSI 845PE Max2(MS 6704) )?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 19:33 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Foei! Ga eens snel je mond spoelen :X En dat op GoT! Dion_b doe hier wat aan! (verplichte inburgeringscursus).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lekkere Kwal schreef op 12 February 2003 @ 12:37:
[...]
Foei! Ga eens snel je mond spoelen :X En dat op GoT! Dion_b doe hier wat aan! (verplichte inburgeringscursus).

Ergens staat me bij dat ik hier al een verwijzing naar maakte, maar blijkbaar heb ik het niet gepost...
Oh ja, IE crashte weer eens gisteravond :X

Iig, waar zou de DRAM in SDRAM anders voor staan 8)7
DutchCommando, een bezoekje aan de Technische PMG FAQ+documentatie zou geen kwaad kunnen :z

Maar on-topic:
Waar komen die geheugenreepjes vandaan?

Ik zit nu ff op een PC waar ik geen Acrobat op heb of kan installeren, maar kijk eens ff in het geheugen testrapport voor deze plank.

Als de Dane-Elec modules er niet tussen staan, KAN het wijzen op een compatibiliteitsissue. Maar je hebt nog niet gezegd op welke timings je RAM in BIOS ingesteld staat. Misschien is dit CAS 2.5 geheugen en probeer je het op CAS 2 te draaien. Controleer dat iig voordat je op hoge poten terug naar de winkel gaat...

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 12-02-2003 15:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:51
Zou die winkel misschien een hele lading gare Dane-Elec reepjes hebben binnengekregen?

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Heb je dat nieuwe stickje al een keer alleen geprobeerd ?

[ Voor 2% gewijzigd door T-Blizzard op 12-02-2003 15:52 . Reden: stomme opmerking :) ]

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer es een ander reepje (ander merk, andere winkel. bijv. vant zelfde merk als je huidige). Sommige chipsets kunnen wel eens kieskeurig zijn qua componenten.
Tis et proberen waard.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:51
Ik heb trouwens de MSI 845PE Max2-Fir (met firewire, RAID, gbit lan, en meer onzin) en daar zit 256 mb Apacer geheugen op, dat gaat prima. En Apacer gebruikt toch ook Samsung chips?

[ Voor 14% gewijzigd door yogy op 12-02-2003 16:28 ]

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer eens om in je BIOS het geheugenvoltage een klein beetje te verhogen. Bij mij was het zo dat mijn tweede reepje (overigens ook Samsung) geheugen eerst moest 'inbranden' op een hoger voltage voordat ie stabiel op een normaal voltage kon draaien.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ho ff,

Voordat we iedere mogelijke tweak die er is aanraden...

Laat de TS ff z'n BIOS settings (RAM timings) geven :o

Kan best zijn dat er niets mis is met de hardware, maar dat hij de boel per ongeluk out of spec probeert te draaien :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1