[Flash] Pass variabele naar .swf

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik word doodziek van dat pokke flash. En toch kan ik niet zonder :(

Ik wil vanuit een ASP pagina (gekoppeld aan een SQL DB) een paar variabelen passen naar een movie... Dit is wat ik doe in mijn HTML:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://.../flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="77" HEIGHT="13" id="Headers" ALIGN="">
    <PARAM NAME=movie VALUE="Headers.swf?hText=bla&url=bla2">
    <PARAM NAME=quality VALUE=best>
    <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#2195C5>
    <EMBED src="Headers.swf?hText=bla&url=bla2" quality=best
bgcolor=#2195C5  WIDTH="77" HEIGHT="13" NAME="Headers" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>

Zoals je kunt zien pass ik de vars "hText" en "url". Vervolgens zou flash dus 2 variabelen moeten kennen, namelijk hText en url. Toch kent 'ie ze niet.

Nu wil ik die waarde in een dynamic text veld zetten.

Dit heb ik geprobeerd:
1) In het eerste frame de volgende actionscript code:
code:
1
hdText.text = 'Test123';

Dit werkt, en ik zie dus "Test123" in mijn browser.

2) Toen dus de variabele
code:
1
hdText.text = hText;

Dit bleef blank

3 Vanalles met LoadVars e.d. mocht niet baten
4 Andere variabele namen: werkt niet
5 RobIII denkt na... "Hmmz.. Miscchien is die var in Frame 1 nog niet bekend?" Dus een 2e frame gemaakt, met daarin een gotoAndPlay(1) om diezelfde actionscript gewoon vaker achter elkaar uit te voeren. Weer geen resultaat.

En natuurlijk heb ik ge-google-ed en ge-google-d en ge-google-ed en ook hier gezocht. Omdat de meeste topics die enigszins hiermee te maken hebben ouder dan 2 weken zijn plaats ik een nieuwe topic om oude topics niet omhoog te hoeven schoppen.

Iedereen heeft het de hele tijd over FlashVars, maar die werken volgens mij pas vanaf Flash 6 (MX). En ik wil minimaal Flash 5 ondersteunen. Simple as that.

Wat mis ik nou? Wat moet ik doen? Voor geïnteresseerden heb ik het .fla bestandje met de html ter beschikking: download dit zipje. (Het is wel in Flash MX gemaakt maar bij het publishen zal ik Flash 5 (of misschien zelfs 4) instellen t.z.t.

P.s 1: Mocht de download van het zipje niet werken, probeer dan deze link.
P.s 2: De "Object" tag heb ik wat ingekort om de layout van Got niet te vernueken :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22
A. Gebruik de volgende code :
code:
1
ASP:Response.Write "controle=correct&klaar=1&intKVK"

om de vars naar Flash te sturen
B. Zet in Flash
code:
1
loadVariables ("test.asp", "");

Om de vars binnen te halen.
Hernoem ook een dynamic text boxje naar de var naam...
C. Bouw een loopje in over 4 frames, waarbij frame 1 ze binnenhaalt ,frame 3 controleert of ze binnen zijn aan de hand van een controle var (zoniet, terug naar 1) en 4 de vars toont!

Zo moet t lukken !

[ Voor 12% gewijzigd door MMUilwijk op 10-02-2003 22:34 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Uhm ja, dat geloof ik meteen. Echter wordt dit .swf-je een keer of 5 weergegeven op een pagina. En er komt nog een .swf-je bij dat ook een stuk of wat keren wordt weergegeven (is anders). Dit omdat ik een dynamisch menu met dynamische flash knoppen aan het bouwen ben (nou ja... wil bouwen dan ;)).

Het probleem is dan dat ik een stuk of 15 keer die .asp pagina moet aanroepen met verschillende parameters... En ik HEB de waarden al, ze WORDEN als ge-reposponse.write-ed in de HTML. Ik zie niet waarom ik dan een aparte pagina moet maken. Ik kan de parameters toch gewoon doorgeven met "movie.swf?var1=bla&var2=bla" ??? (ook in EMBED tag, weet ik)

Als je wil zien waar ze terecht gaan komen, kijk je op www.combat.cc . Hier zie je dan dat ik voor het "hoofdmenu" en "submenu" gifjes heb gebruikt. Maar dan moet ik dus voor ieder hoofd/sub menu aparte gifjes en mouse-over gifjes maken. Dat is me veel te veel werk elke keer als er een menu-tje bij komt. Ik dacht het mooi op te lossen met flash.

En ja, ik weet dat je in photoshop macro-tjes kunt gebruiken (of weet ik wat nog meer) maar ik wil het graag in Flash. Dit omdat ik dan maar 2 swf-jes hoef te uploaden. Anders moet ik bij iedere wijziging de oude gifjes inc. mousovers weggooien en de nieuwe er neer zetten...Dat probleem heb ik dus niet als het dynamisch uit de DB wordt gepoept ;)

/edit/
Toch bedankt voor de (goed bedoelde) hulp overigens ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 10-02-2003 23:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

eventueel kun je met javascript de variabelen doorgeven:
code:
1
window.document.flashmovienaam.SetVariable("hText", "bla");

mocht het andere niet gaan werken.
Met welke browser test je eigenlijk? Mozilla ondersteund namelijk niet of nauwelijks het doorgeven van vars...ook niet met swliveconnect.

Kijk hier voor meer info over setVariable.

www.jurgroessen.nl

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:05

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Als je tracet, is ie dan ook leeg, die variabele?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik zal jullie suggesties proberen, maar dan snap ik nog steeds niet waarom het niet werkt zoals het hoort te werken... Ik gebruik IE 6 SP1. Ik moet toch gewoon een var kunnen doorgeven, die dan "automagisch" een waarde krijgt in mijn actionscript? Wat mis ik?

Ik krijg wel veel alternatieven en workarounds, en daar is niks mis mee. Maar ik wil weten waarom de "normale" / "makkelijke" methode niet werkt.

Over mij

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Ooooow... nou zie ik het! Ik heb er zelf ook wel eens last van gehad. Je hebt een object hText en een variabele hText. Dat object overschrijft de variabele (of andersom). Ff 1 van de 2 renamen en het probleem is opgesopt :)
edit:
Beter leren lezen Grimace |:( 'hdText' en 'hText'

[ Voor 26% gewijzigd door GrimaceODespair op 11-02-2003 01:50 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
GrimaceODespair schreef op 11 februari 2003 @ 01:48:
Ooooow... nou zie ik het! Ik heb er zelf ook wel eens last van gehad. Je hebt een object hText en een variabele hText. Dat object overschrijft de variabele (of andersom). Ff 1 van de 2 renamen en het probleem is opgesopt :)
edit:
Beter leren lezen Grimace |:( 'hdText' en 'hText'
Maar je bent het dus met me eens dat het zou moeten werken, niet?

Heeft iemand het zipje al geprobeerd? Ziet iemand de fout erin? (Zipje is overigens <50 Kb)...

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 11-02-2003 08:42 ]

Over mij

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Je moet eerst checken in flash of je variabele al is geladen met:

code:
1
2
3
onClipEvent (data) {
  //bladibla
  }

Daarna MOET je in een movieclip die variable inladen in een input textfield met LoadVariables. Dus stel je hebt een movieclip met een field genaamd "hText" ... dan moet je op het frame de variabelen laden met: loadVariables(hText, "movieClip");
Als je dan die onClipEvent op je movieclip zet, dan wacht flash tot de data binnen is en laad ie netjes die variable in je textfield.....

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Waarom werkt mijn stap 5 dan niet? (Zie openings post). Daar zat een lusje in (frame 1 displayed de var hText, frame 2 springt weer naar 1). Dan zou (binnen een redelijke tijd) de var toch zichtbaar moeten worden? Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag: Het moet zo toch ook werken, of mis ik iets? Dus zonder LoadVariables e.d. EN zonder allerlei onClipEvent dingen.

Kijk, als ik het verkeerd heb mag dat gezegd worden, dan gebruik ik wel een van bovenstaande suggesties. Maar het moet zo toch ook werken???

Over mij

Verwijderd

ik werk dan steeds met _url
die geeft dan blaat.swf?var=35&var2=blaatapen%20allemaal
en dan splitten op de & na een substr te nemen van alles na het "?".
Dan gewon Array vullen met wat ik daarna nog split op de = (key en value dus)....

maar ik heb hier geen FLASH meer om het even voluit te typen, maar werkte steeds....

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ja het moet zo ook kunnen, zo daar is je antwoord :)

Alleen is dat natuurlijk van meerdere factoren afhankelijk;
- wacht je met het gebruiken van die var wel tot ie geladen is (zoals al gezegd)
- heb je geen speciale karakters in je var.

www.jurgroessen.nl

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Ik heb volgens mij nooit gewacht op het laden van variabelen die ik via de querystring pass. Kan ik mij niet herinneren en kan mij ook niet herinneren dat dit ooit problemen heeft opgeleverd, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Tja, RobIII... ik ben het tot nu toe met alles eens wat je hier hebt geschreven :)

Trouwens, ik heb dat filmpje met die html net op mijn werk geprobeerd, en daar lijkt ie het prima te doen (kon gisterenavond niet thuis testen. IIS doet't niet meer bij mij)

[ Voor 22% gewijzigd door GrimaceODespair op 11-02-2003 10:50 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
GrimaceODespair schreef op 11 februari 2003 @ 10:48:
Trouwens, ik heb dat filmpje met die html net op mijn werk geprobeerd, en daar lijkt ie het prima te doen (kon gisterenavond niet thuis testen. IIS doet't niet meer bij mij)
Nou breekt me klomp... Kan iemand hier een touw aan vastknopen? Waar zit 'm de kneep dan?
Hangloozz schreef op 11 February 2003 @ 10:11:
- wacht je met het gebruiken van die var wel tot ie geladen is (zoals al gezegd)
- heb je geen speciale karakters in je var.
Zoals reeds vermeld:
* waarom doet 'ie het in een loopje dan ook niet
* Nee, gewoon platte tekst (zelfs zonder leestekens en spaties e.d.). "Bla" werkt ook niet...

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 11-02-2003 11:02 ]

Over mij

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

RobIII schreef op 11 February 2003 @ 11:00:

Zoals reeds vermeld:
* waarom doet 'ie het in een loopje dan ook niet
* Nee, gewoon platte tekst (zelfs zonder leestekens en spaties e.d.). "Bla" werkt ook niet...
Ik weet niet of jouw loopje wel goed is ;) en nee, ik kan niet Flashen dus ik kijk je fla ook niet na ;)
Ik heb hier vaak mee te maken maar dan doe ik het HTML gedeelte en m'n collega's de Flash :P

www.jurgroessen.nl

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik vraag ook niet of iemand mijn flash wil verbeteren. Ik wil gewoon graag weten waar de (denk)fout zit. Dan verbeter ik het zelf wel.
Enne, kun je het niet effe aan je collegae vragen dan Hangloozz??

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 11-02-2003 11:13 ]

Over mij

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

RobIII raakt beetje gefrustreerd als je't mij vraagt :P Brakke Flash Player, brakke IE, brakke ... ? misschien es PC volledig opnieuw installeren? >:) Ben toch wel es benieuwd of nog iemand anders het probleem heeft.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik ben iemand die niet van workarounds houdt. Ik word dan ook vaak helemaal simpel als ik hier @ GoT allerlei vragen beantwoord zie met andere oplossingen dan waar de topicstarter om vroeg.

Als ik een boom wil omzagen, dan vraag ik hier hoe ik dat het best doe. En dan krijg je allemaal replies met "Ik zou geen boom omzagen" of "Gebruik geen hout! Ijzer is sterker!".... Daar wordt toch niet om gevraagd? De beweegredenen van de topicstarter hoeven je helemaal niet bekend te zijn om toch een oplossing te kunnen geven.

Natuurlijk kun je iemand die de verkeerde kant op denkt de juiste richting wijzen, of iemand die iets niet snapt wat uitleg geven. Maar als iets op A moet werken, en het werkt alleen met methode B en C, dan wil ik graag weten waarom A het niet doet als het dat wel hoort te doen.

En nee... Ik ben niet gefrustreerd gvd!!!! :P
GrimaceODespair schreef op 11 February 2003 @ 11:17:
Ben toch wel es benieuwd of nog iemand anders het probleem heeft.
en ik ook...Als dat niet het geval is ga ik mijn bak formatten...Maar het werkt (vooralsnog) op 3 andere bakken hiero ook niet...

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 11-02-2003 11:32 ]

Over mij

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

offtopic:
Ik ben het volkomen met je eens RobIII. En ik ben ook zo iemand die graag wil weten waarom iets niet werkt, zelfs al heeft ie 300 workarounds voor handen.

Even voor de goede orde: dat zipje van jou, daar staat toch de versie in de bij jou niet werkt he? Daar zou normaal 'bla' in de tekstbox moeten komen, als je de html laadt? En bij jou verschijnt dat niet? Als iets hiervan niet klopt, ff laten weten, want het is dus die zip die ik hier heb uitgepakt, in een Apache dir heb gezet, en dan opgevraagd via http://localhost. Dit maar om te zorgen dat we elkaar volledig verstaan.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Klopt, die zip werkt bij mij niet. Ik bedenk net wel dat ik hier overal de flash player versie 6 gebruik. Zou die dit "oude" geintje niet meer snappen?

Over mij

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Ik heb hier ook player 6. Btw, open je die html lokaal of via http ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
lokaal.... je gaat me niet vertellen dat dit alleen via http werkt... |:( |:(

Ga effe kijken... Ik hou je op de hoogte...

|:( (*&!@^#()*&%!@#($*&%(!*&(!&%

Via http werkt het wel... Wat is dat nou weer voor onzin? Waarom staat dat nergens gedocumenteerd? En waarom is dat?

* RobIII heeft echt een takke hekel aan dat vage flash...

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 11-02-2003 12:05 ]

Over mij

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Weet niet of het inherent aan Flash is hoor. Je kan namelijk in Windows ook niet via het filesystem andere bestanden openen met een querystring, bv: "C:\mijnprog.exe?var=x" kan ie ook niet zomaar openen (workarounds uitgezonderd natuurlijk).

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
[nohtml]
RobIII schreef op 11 February 2003 @ 12:00:
Via http werkt het wel... Wat is dat nou weer voor onzin? Waarom staat dat nergens gedocumenteerd? En waarom is dat?
Is vrij logisch hoor, de webserver handelt het zenden van variabelen naar bestanden en dergelijke af. De manier waarop jij nu je variabelen verstuurd heet GET, de webserver zorgt dat het SWF bestand deze variabelen kent...vrij frustrerend als je dat niet weet inderdaad ;).

Een request naar een webserver is wat anders dan lokaal een bestand openen, wat in weze dus gebeurt als je lokaal test.

[ Voor 11% gewijzigd door McVirusS op 11-02-2003 12:18 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ja, en diep in mijn hersenpannetje wist ik dat ook.. Maar eer dat dat door dringt |:(

:P

Over mij

Pagina: 1