Ik word doodziek van dat pokke flash. En toch kan ik niet zonder 
Ik wil vanuit een ASP pagina (gekoppeld aan een SQL DB) een paar variabelen passen naar een movie... Dit is wat ik doe in mijn HTML:
Zoals je kunt zien pass ik de vars "hText" en "url". Vervolgens zou flash dus 2 variabelen moeten kennen, namelijk hText en url. Toch kent 'ie ze niet.
Nu wil ik die waarde in een dynamic text veld zetten.
Dit heb ik geprobeerd:
1) In het eerste frame de volgende actionscript code:
Dit werkt, en ik zie dus "Test123" in mijn browser.
2) Toen dus de variabele
Dit bleef blank
3 Vanalles met LoadVars e.d. mocht niet baten
4 Andere variabele namen: werkt niet
5 RobIII denkt na... "Hmmz.. Miscchien is die var in Frame 1 nog niet bekend?" Dus een 2e frame gemaakt, met daarin een gotoAndPlay(1) om diezelfde actionscript gewoon vaker achter elkaar uit te voeren. Weer geen resultaat.
En natuurlijk heb ik ge-google-ed en ge-google-d en ge-google-ed en ook hier gezocht. Omdat de meeste topics die enigszins hiermee te maken hebben ouder dan 2 weken zijn plaats ik een nieuwe topic om oude topics niet omhoog te hoeven schoppen.
Iedereen heeft het de hele tijd over FlashVars, maar die werken volgens mij pas vanaf Flash 6 (MX). En ik wil minimaal Flash 5 ondersteunen. Simple as that.
Wat mis ik nou? Wat moet ik doen? Voor geïnteresseerden heb ik het .fla bestandje met de html ter beschikking: download dit zipje. (Het is wel in Flash MX gemaakt maar bij het publishen zal ik Flash 5 (of misschien zelfs 4) instellen t.z.t.
P.s 1: Mocht de download van het zipje niet werken, probeer dan deze link.
P.s 2: De "Object" tag heb ik wat ingekort om de layout van Got niet te vernueken
Ik wil vanuit een ASP pagina (gekoppeld aan een SQL DB) een paar variabelen passen naar een movie... Dit is wat ik doe in mijn HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://.../flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="77" HEIGHT="13" id="Headers" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="Headers.swf?hText=bla&url=bla2">
<PARAM NAME=quality VALUE=best>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#2195C5>
<EMBED src="Headers.swf?hText=bla&url=bla2" quality=best
bgcolor=#2195C5 WIDTH="77" HEIGHT="13" NAME="Headers" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT> |
Zoals je kunt zien pass ik de vars "hText" en "url". Vervolgens zou flash dus 2 variabelen moeten kennen, namelijk hText en url. Toch kent 'ie ze niet.
Nu wil ik die waarde in een dynamic text veld zetten.
Dit heb ik geprobeerd:
1) In het eerste frame de volgende actionscript code:
code:
1
| hdText.text = 'Test123'; |
Dit werkt, en ik zie dus "Test123" in mijn browser.
2) Toen dus de variabele
code:
1
| hdText.text = hText; |
Dit bleef blank
3 Vanalles met LoadVars e.d. mocht niet baten
4 Andere variabele namen: werkt niet
5 RobIII denkt na... "Hmmz.. Miscchien is die var in Frame 1 nog niet bekend?" Dus een 2e frame gemaakt, met daarin een gotoAndPlay(1) om diezelfde actionscript gewoon vaker achter elkaar uit te voeren. Weer geen resultaat.
En natuurlijk heb ik ge-google-ed en ge-google-d en ge-google-ed en ook hier gezocht. Omdat de meeste topics die enigszins hiermee te maken hebben ouder dan 2 weken zijn plaats ik een nieuwe topic om oude topics niet omhoog te hoeven schoppen.
Iedereen heeft het de hele tijd over FlashVars, maar die werken volgens mij pas vanaf Flash 6 (MX). En ik wil minimaal Flash 5 ondersteunen. Simple as that.
Wat mis ik nou? Wat moet ik doen? Voor geïnteresseerden heb ik het .fla bestandje met de html ter beschikking: download dit zipje. (Het is wel in Flash MX gemaakt maar bij het publishen zal ik Flash 5 (of misschien zelfs 4) instellen t.z.t.
P.s 1: Mocht de download van het zipje niet werken, probeer dan deze link.
P.s 2: De "Object" tag heb ik wat ingekort om de layout van Got niet te vernueken
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij