Toon posts:

[flash5] Asp + Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanuit een submitform een paar variabelen naar flash sturen (zinnetjes die dan in een dynamic textboxje worden neergezet)

Ik geef de variabelen door aan flash dmv de

?text1=aspvariabele

nu zijn bij binnenkomst van de pagina de varibabelen undefined en ik wil niet in mijn flash filmje de texten undefined zien dus heb ik er een scriptje voor gemaakt..
code:
1
maindisplay += '<param name="movie" value="/images/led_2.swf?text1='+text1+'&text2='+text2+'&text3='+text3+'&text4='+text4+'&text5='+text5+'&&">';

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
loadVariablesNum ("ledinfoboards.asp", 0, "GET");

if(text1 =="undefined"){
text1 = "regel1";
};
if(text2 =="undefined"){
text2 = "regel2";
};
if(text3 =="undefined"){
text3 = "regel3";
};
if(text4 =="undefined"){
text4 = "regel4";
};
if(text5 =="undefined"){
text5 = "regel5";
};

Het punt is dus dat hij alleen regel 1 en 2 weergeeft

de andere 3 (text3,text4,text5) doen het niet...

In flash heb ik alles op een frame, de dynamic text boxjes heb ik resp. text1,text2,text3,text4 en text 5 genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien schrik ik jullie af door de combinatie met Asp maar het gaat eigenlijk om het flash gedeelte, de variabelen van asp zijn in flash bekend...

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Goed even het volgende...
Je stuurt meerdere variabelen door naar Flash...
Dat doe je door var1=text1&var2=text2 enzovoort..
Dus geen vraagteken, is niet nodig....

Dan het binnenhalen... " GET " is niet nodig, daar POST je namelijk de variabelen mee...
Dus alleen LoadVariablesNum ("url.asp", 0 ,"")

Verder treedt er altijd een vertraging op bij het binnenhalen van variabelen...
Je moet dus een check inbouwen door middel van een loop om te controleren of alles al binnen is. Dit doe je door middel
van een extra variabele met een waarde, zoiets als data=klaar.

In Flash check je dan of deze binnen is door middel van een if statement. Pas dan mag de movie naar het frame waar de texten getoond moeten worden...

Hopelijk kom je hier wat verder mee, want Flash en ASP is a hell of a combination.. Ik probeer nog steeds een volledige ecommerce site te bouwen met Flash en ASP....

Suc6

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Op dinsdag 16 juli 2002 11:30 schreef MMUilwijk het volgende:
Verder treedt er altijd een vertraging op bij het binnenhalen van variabelen...
Je moet dus een check inbouwen door middel van een loop om te controleren of alles al binnen is. Dit doe je door middel
van een extra variabele met een waarde, zoiets als data=klaar.
Precies. Dit heb ik vaak genoeg ervaren. Ik geef daarom ook altijd een EOF=1 aan Flash, die daarna pas verder gaat.