Toon posts:

[mobo] ram 266/333 compatible

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs mijn mobo+proc naar de tievus geholpen, en ben ik dus opzoek naar een nieuw mobo. ik heb 266 mhz ddr ram reepjes, maar zijn die ook compatible met de nieuwe 333 mobo's? en zo ja, staat dit er dan bij, of is het gewoon standaard.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoekertje :z

Soweiso heb je zeker geen '266 mhz ddr ram reepjes'- dat zijn 266-DDR (PC2100) 133MHz DDR-SDRAM reepjes. Zoek ff daarop en je komt erachter.

Conclusie: alle mobo's zijn backwards compatible qua mem, dus het gaat lukken. Let er echter wel op dat de FSB bij Athlon chipsets meestal niet onder de snelheid van je geheugenbus kan, dus met deze RAM zul je geen 166MHz FSB Athlon CPUs kunnen gebruiken

P.s. je sig heeft ook een paar twijfelachtige dingen- Celeron 133 8)7 (de traagste was een 233MHZ geval) en Win 3.11 'home edition'... ff eea nagaan IMHO :o

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
Wat betreft zijn sig: dat is een bekend grapje van hem, zie ook [rml][ PROC] kapt er mee[/rml] ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BalusC schreef op 10 februari 2003 @ 21:09:
offtopic:
Wat betreft zijn sig: dat is een bekend grapje van hem, zie ook [NOHTML][rml][ PROC] kapt er mee[/rml][/NOHTML] ;)

Aha, ikke nu snappen... 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.