Toon posts:

[PROC] kapt er mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister was ik ff aan t computeren, en ineens viel mn comp uit. dus ik probeer m weer aan t doen, maar niks..
nu heb ik mn CPU fan eraf geschroefd en daar zat echt een schijtlading aamn stof onder, dus heb ik alles weg gehaald.
maar als ik nu mn comp start dan beweegt mn cpu fan een heel klein beetje en dan nieks meer...
de fan zelf zit niet in de knoop ofzo, want hij draait nog steeds makkelijk rond als ik er tegen blaas ofzo.

kan het nu zijn dat mn CPU kapot is ivm met te weinig koelte door het stof?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Specs.. :? Is het die Celly 133 in je sig? (nooit gezien eigenlijk.. is ie ondergeklokt?)

Check ook eens Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zou kunnen, maar wat voor cpu is het dan?
een intel kun je makkelijk een uurtje of wat laten draaien zonder koeler, een AMD vind dit minder leuk. En de kritieke temp voor cpus ligt best hoog hoor (90C kunnen ze zeker hebben) dus of hij doorgefikt is weet ik zo niet.
test voor de zekerheid de cpu eens in een andere bak maar doe eerst eens een ATX reset op dit ding. denk dat het daaraan ligt.

offtopic: celeron 133 :? die dingen zijn er pas vanaf de 266mhz

edit:

LOL @ BalusC
BalusC schreef op 20 januari 2003 @ 13:53:
Specs.. :? Is het die Celly 133 in je sig? (nooit gezien eigenlijk.. is ie ondergeklokt?)

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 20-01-2003 13:56 ]

Verwijderd

Zo heb ik wel eens een pc gehad bij iemand die non-stop uitviel. Nadat ik al het stof uit het koelblok had verwijderd was het probleem opgelost. Ik denk dus wel dat je CPU te warm gewonrden kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oh lol psecs vergeten :P
AMDk7s5a mobo
1400 AMD athlon proc
coolermaster fan

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. Zie Terw_Dan.. Een AMD houdt het niet lang vol met een heatsink zonder een functionerende fan. Lijkt me in dit geval dus niet onmogelijk dat de CPU het niet heeft overleefd :/

Overigens, dat neemt niet weg dat het mij nog steeds intrigeert
waarom je überhaupt "celeron 133 @ 135" in je sig hebt staan..

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 20-01-2003 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, nieuwe halen dus....

(en BalusC, wel eens gehoord van humor? ik vind namelijk al die mensen die hun sys specs in hun sig zetten een beetje retarted, ik bedoel, who cares wat die gast heeft, dus vandaar :))

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ahh ok, ik dacht al zoiets :P

Verwijderd

kapotte proc :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaja braadkip houdt van leedvermaak...

ik net dus naar compzaak gegaan, blijkt t dat er geen tunderbirds meer gemaakt worden... dit word dus nieuw mobo + proc... grrrrr KKTTKZ

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
waarom nieuw mobo?
Op een k7s5a draait een AMD XP proc ook wel.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Weet niet of, maar weet je zeker dat je mobo geen athlon kan hebben?
Zat net op een website te kijken, hier wordt aangeven dat het wel kan!

http://www.bzboyz.com/store/mb_ecs.html

Of hebben meerdere mobo's hetzelfde typenummer, maar zijn er meerdere fabrikanten?

Mocht ik het bovenstaande verkeerd hebben. Kijk eens in pricewatch, hier staat nog een thunderbird tussen.

mcb1

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
ik weet het wel zeker, heb laatst nog 1 gebouwd met een AMD XP 1700+ erop

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Alleen bepaalde revisies. (3 of hoger dacht ik) Vaak staat er dan ook een klein XP stickertje naast de socket (bij mij dan). Kijk wel uit dat je een Palomino neemt want een k7s5a met Tbred heb ik nog niet gezien.

Verwijderd

manta schreef op 20 januari 2003 @ 16:42:
waarom nieuw mobo?
Op een k7s5a draait een AMD XP proc ook wel.
No problem, laatst nog 1 met een 2100+ in elkaar geflanst.
(wel ff de laatste BIOS erop)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm domme gasten @ comp winkel dan... die beweren dat een xp niet op mn mobo kan...
maar ik ga denk ik toch een intel kopen wil niet nog een keer dit geintje hebben namelijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 19:30:
hmmm domme gasten @ comp winkel dan... die beweren dat een xp niet op mn mobo kan...
maar ik ga denk ik toch een intel kopen wil niet nog een keer dit geintje hebben namelijk...
En die Intel willen zij je wel verkopen zeker, . . + een mobo'tje en wat DDR geheugen ;)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:29

MaNdM

1000-dingen-doekje

Terw_Dan schreef op 20 januari 2003 @ 13:55:
*knip*

offtopic: celeron 133 :? die dingen zijn er pas vanaf de 266mhz

*knip
ghehehehe, hij heeft ook al "no boot" :P

Anyhoe, het doet me een beetje denken aan iemand die ook al een celly 166 wilde verkopen....... Zou hij niet gewoon een 166 zonder mmx bedoelen :?

edit:

Foutje in Mhzjes :P bedoelde die 166 van de verkoper ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MaNdM op 21-01-2003 10:22 ]

To be determined...

Verwijderd

Nou, je schrijft dat je fan ook niet meer wil gaan draaien ná het verwijderen van dat stof. Dat vind ik wel een beetje typisch. Zelfs bij een kapotte processor moet in principe je fan gewoon gaan draaien, aangezien het moederbord stroom levert ongeacht wat er in de socket zit...zou dus eerst maar 'ns naar een andere fan gaan kijken. Misschien heb je ooit ergens ingesteld dat hij niet boot als het BIOS geen CPUFAN-gegevens binnenkrijgt? Kan maar zo.

En verder: als je niet te veel geld wilt uitgeven, ga je gewoon naar de t.net Vraag & Aanbod en zoek je iemand die een tweedehands Thunderbird aanbiedt voor drie tientjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar de fan draaide ook al niet voordat ik m eraf haalde....
maar als alleen mn fan mol zou zijn, dan zou mn comp toch op zn minst eventjes kunnen draaien lijkt me...
maar ach, ik ga wel gewoon 2 maandjes zonder eigen comp en sparen voor zo'n Hyper-Threading geval, zien dr wel geinig uit opzich :)
Pagina: 1