Ík ben een standalone mp3 speler aan't klussen met bovenstaande kaart als geluidskaart. Het is een primax soundstorm wavetable 16 bit. Maar als je meegeleverde software en de kaart bekijkt, blijkt het gewoon een vermomde gravis ultrasound te zijn (gus in't kort)
De kaart komt wat vaker voor in de search van tweakers:
Geluidskaart krijgt geen irq
Is daarvan nog het nuttigste topic voor mij geweest.
Google barst met results op gus, maar meeste is niet echt boeiend en op de gravis en primax site is er tegenwoordig niks meer over te vinden.
Maar goed. mijn probleem. Ik stel de kaart via jumpers in op
i/o 220 en 240 geprobeerd
irq 3 t/m 6 geprobeerd 9 t/m 11 geprobeerd
dma 0,1 en 3 geprobeerd
ide=> uitgeschakeld
cdrom => mitsumi geen speler aangesloten
Nu heb ik een bootflop met een zeeer gedownscalede versie van redhat, waarmee je direct naar een mp3 speler boot. In sndconfig kies ik gravis ultra sound en voer de instellingen in.
Nu geeft ie de error
De following error occured running the modprobe program
/lib/modules/2.2.18/misc/gus.o:
init_module: Device or resource busy
sound: Device or resource busy
Onder dos met de originele software kom ik in een setup waar ie de kaart herkent (hij vind de kaart op het geselecteerde i/o) vervolgens wil ik een irq instellen en dan faalt ie consequent de testen die er gedaan worden.
Systemen waar de kaart op getest is.
Compaq deskpro 560e volledig gestript, alleen geluidskaart, diskette controller, poort voor toetsenbord en geïntergreerde videokaart is enabled. Bios is zeer summier. Hier wil ik de kaart uiteindelijk werkent in hebben. Windows install is geen optie op dit beessie. (p1 60 MHZ totaal geen sprake van plug and pray)
noname samenraapsel met een cel 266 en een wat uitgebreider award bios. Staat win 98 op om testen wat makkelijker te maken. Maar bedie systemen vertonen het zelfde probleem. kaart wordt gevonden op i/o maar kan niet geïnitialiseerd worden omdat irq's falen.
Wie heeft er nog goeie ideeën om dat ding werkend te krijgen? Een jumper list zou trouwens ook handig zijn. De list in het boekje en is onvolledig en achter op de kaart idem.
De kaart komt wat vaker voor in de search van tweakers:
Geluidskaart krijgt geen irq
Is daarvan nog het nuttigste topic voor mij geweest.
Google barst met results op gus, maar meeste is niet echt boeiend en op de gravis en primax site is er tegenwoordig niks meer over te vinden.
Maar goed. mijn probleem. Ik stel de kaart via jumpers in op
i/o 220 en 240 geprobeerd
irq 3 t/m 6 geprobeerd 9 t/m 11 geprobeerd
dma 0,1 en 3 geprobeerd
ide=> uitgeschakeld
cdrom => mitsumi geen speler aangesloten
Nu heb ik een bootflop met een zeeer gedownscalede versie van redhat, waarmee je direct naar een mp3 speler boot. In sndconfig kies ik gravis ultra sound en voer de instellingen in.
Nu geeft ie de error
De following error occured running the modprobe program
/lib/modules/2.2.18/misc/gus.o:
init_module: Device or resource busy
sound: Device or resource busy
Onder dos met de originele software kom ik in een setup waar ie de kaart herkent (hij vind de kaart op het geselecteerde i/o) vervolgens wil ik een irq instellen en dan faalt ie consequent de testen die er gedaan worden.
Systemen waar de kaart op getest is.
Compaq deskpro 560e volledig gestript, alleen geluidskaart, diskette controller, poort voor toetsenbord en geïntergreerde videokaart is enabled. Bios is zeer summier. Hier wil ik de kaart uiteindelijk werkent in hebben. Windows install is geen optie op dit beessie. (p1 60 MHZ totaal geen sprake van plug and pray)
noname samenraapsel met een cel 266 en een wat uitgebreider award bios. Staat win 98 op om testen wat makkelijker te maken. Maar bedie systemen vertonen het zelfde probleem. kaart wordt gevonden op i/o maar kan niet geïnitialiseerd worden omdat irq's falen.
Wie heeft er nog goeie ideeën om dat ding werkend te krijgen? Een jumper list zou trouwens ook handig zijn. De list in het boekje en is onvolledig en achter op de kaart idem.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64